84614
مردانی که به خاطر پرسپولیس به آب زدند و غرق شدند!
27 تير 1402 14:44
با گذشت چهارسال از حضور پرسپولیس در لیگ برتر واترپلو اما هنوز این باشگاه با بازیکنانش تسویه حساب نکرده است.

روزنامه گل

فوتبالیست‌ها در تمام دنیا بالاترین دستمزد را دارند و این موضوع در ایران هم صدق می‌کند؛ بنابراین نمی‌توان به این موضوع انتقادی کرد و تنها چیزی که می‌توان از مسئولان انتظار داشت توجه کافی به ورزشکاران رشته‌های دیگر است.

باشگاه پرسپولیس در حال حاضر اوضاع خوبی در نقل و انتقالات دارد و روز گذشته دوشنبه نیز این باشگاه رسما اعلام کرد قسط بدهی به بوژیدار رادوشویچ را پرداخت کرده است. بنابراین اوضاع برای قرمزهای پایتخت تقریبا مساعد است اما این گل و بلبل بودن فقط برای مردان فوتبالیست است.

چند ملی پوش و مربی واترپلو از پرسپولیس طلب دارند اما این باشگاه هیچ اهمیتی به آن‌ها نمی‌دهد و از سال ۹۹ به بعد، تمام فکر و ذکر مدیرانی که آمدند و رفتند فوتبال بود و فوتبال.

محمد حسن انصاری فرد مدیرعامل وقت باشگاه پرسپولیس در فصل ۹۹-۱۳۹۸ تصمیم به تیمداری در لیگ واترپلو گرفت اما سرانجام آن برای بازیکنان تلخ بود و برای قرمزها شیرین!

بازیکنان مطرحی چون میثم سالمی، امیرحسین اعرابی، حامد خانبانان، سهیل رستمیان، پیمان اسدی، مهدی یزدانخواه، امید آقایی، فربد صبوری، اشکان ایرانپور، یزدان احمدی، امیر رضایی، آیدین بیات و مهدی رزاقی با مربیگری علیرضا امیریان پرسپولیس را به عنوان قهرمانی لیگ رساندند اما باشگاه فراموش کرد که باید به آن‌ها پول بدهد!

حدود چهارسال می‌گذرد اما هنوز باشگاه پرسپولیس با این واترپلوییست‌ها تسویه حساب نکرده و هیچ مدیری پرداخت بدهی آن‌ها را نمی‌پذیرد.

باشگاه در همان سال به این طلبکاران اعلام کرد که صبر کنند تا پرداخت صورت بگیرد اما این اتفاق رخ نداد تا آن‌ها مجبور به شکایت شوند. طبق آخرین اطلاعات خبرنگار "ورزش دات آنلاین" از روند این پرونده، به خاطر دولتی بودن حساب باشگاه پرسپولیس، طلبکاران ۶ ماه دیگر می‌توانند آن را مسدود کنند.

به خاطر این تاخیر در پرداخت ممکن است گمان بر این رود که بدهی سنگین است و باشگاه قادر به پرداخت آن نیست اما اینگونه نیست اما کل طلب مربی و بازیکنان واترپلو به ۵۰۰ میلیون تومان هم نمی‌رسد! برخی از بازیکنان اعلام کردند حتی کل بدهی پرسپولیس ۴۰۰ میلیون تومان هم نیست و نمی‌دانند چرا باشگاه دائم آن را پشت گوش می‌اندازند.

البته می‌توان مدعی شد به خاطر کم بودن مبلغ بدهی و رشته‌ای که کمتر به آن بها داده شده باشگاه پرسپولیس علاقه‌ای به حل مشکل ندارد در حالی که از نظر حقوقی نباید بین بدهی رادوشویچ و ملی پوشان واترپلو تفاوتی باشد.

بعد از گذشت ۴ سال قاعدتا این مبلغ به ارزش سال ۹۹ نیست اما بازهم باشگاه ملزم به پرداخت آن است چرا که این ورزشکاران در سخت‌ترین شرایط برای پرسپولیس به آب زدند و توانستند بدون هزینه زیاد قهرمان لیگ شوند و حق دارند هرآنچه باشگاه به آن‌ها تعهد داده را دریافت کنند.

رشته‌ای چون واترپلو حتی برای ملی پوشانش هم درآمد آن چنانی ندارد و لیگ تنها منبع درآمد بازیکنانی است که حتی دستمزدها در آن برای گذران یک زندگی ورزشکاری هم مهیا نیست و اگر باشگاهی اینگونه قرارداد و تعهدش را فراموش کند حتما می‌توان نام ظلم و بی‌عدالتی را روی آن گذاشت چرا که ۴۰۰ میلیون تومان برای باشگاه معتبر و بزرگی چون پرسپولیس آن هم مقابل قراردادهای میلیاردی فقط پول خرد است.


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها