84555
مقربان سجادی و وزارت ورزش در حاشیه امنیت!
26 تير 1402 13:00
وزیر ورزش در ماجرای اتفاقات فدراسیون دوومیدانی و اتومبیلرانی دو مسیر متفاوت در پیش گرفت و عدم برکناری یا فشار برای پاسخگویی یا استعفای مازیار ناظمی به مانند آنچه برای هاشم صیامی رخ داد، سوال برانگیز شده است.

روزنامه گل

اواسط خرداد ۱۴۰۲ در همایش خودروهای کلاسیک که در مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد، اتفاقاتی رخ داد که خلاف قوانین و عرف موجود بود و همین سبب اعتراض مسئولان به فدراسیون اتومبیلرانی و احضار رئیس آن مازیار ناظمی به حراست وزارت ورزش شد.

در آن زمان حمید سجادی وزیر ورزش و برخی از مسئولان بابت مسئله رخ داده ابراز تاسف کرده و از برخورد جدی با مقصران خبر دادند. او گفت: ۱۶ هزار نفر در این همایش حضور داشتند، اما متاسفانه از آن شلوغی سوء استفاده و ضد ورزش عمل کردند. جایگاه ورزش این نوع اتفاقات نیست. در ورش باید ارزش‌ها و حرمت‌ها مدنظر باشد و رعایت اخلاق ورزش را داشته باشیم. باید سعی کنیم شرایطی را فراهم کنیم که کسانی که حضور پیدا می‌کنند، راحت بیایند و به آنها خوش بگذرد و با خاطرات خوب مجدد تکرار پذیر باشد. صحنه‌هایی که دیدیم و گزارش‌هایی که دریافت کردیم یک سری افراد خودجوش و غیر سازمان یافته آن حرکات را انجام دادند و با استفاده از سیستم‌های صوتی خودروهای خود آلودگی صوتی ایجاد کرده بودند. از روزی که این گزارشات به دست ما رسیده فعال شدیم و اقدامات خوبی انجام شده است. دوستان جلسه گذاشتند و توضیحات را ارائه کردند و نتیجه اقدامات اطلاع رسانی خواهد شد. این کار سازمان یافته نبود و امیدوارم دیگر برخی از این شلوغی‌ها سوء استفاده نکنند و به ارزش‌ها احترام بگذارند.

فرهاد نژادفصیحی دبیر فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی گفت: ناهنجاری‌های همایش بزرگ کلاسیک قطعا مورد تایید فدراسیون و خانواده بزرگ این رشته نیست و برای این موضوع به نمایندگی از همه عذرخواهی میکنیم یا این حال تمام مکاتبات لازم و رسمی از پلیس راهور تا حراست وزارت ورزش و جوانان و شورای تامین از دو هفته قبل از شروع مراسم از سوی فدراسیون صورت گرفته بود. ضمن تشکر از زحمات مجموعه حراست ورزش و همیاران حراست با اینکه ۵۰ همیار حراست در مراسم حضور داشتند ولی حضور این حجم از جمعیت همه را غافلگیر کرد. همدلی و حفظ ارزش‌های اخلاقی و اسلامی اصل کار فدراسیون است و باید با کمک حراست وزارت ورزش و جوانان بتوانیم فضای امن و مناسبی برای حضور هواداران شریف و مردم ورزش دوست کشور در اماکن ورزشی فراهم کنیم.

حالا که یک ماه از وقوع این اتفاق گذشته نه وزارت و نه فدراسیون هیچ توضیحی درخصوص پیگیری صورت گرفته ندادند و خبری از برکناری یا استعفای مقصران نیست.

این موضوع وقتی اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم ۱۵ اردیبهشت و تقریبا یک ماه قبل از ماجرای اتومبیلرانی در دوی نیمه ماراتن شیراز عده‌ای از زنان بدون حجاب مسافتی را در کنار دوندگان حرکت کردند که با وجود عذرخواهی هاشم صیامی رئیس فدراسیون دوومیدانی و دیگر مسئولان در نهایت او مجبور به استعفا شد. در مسابقه‌های نیمه ماراتن شیراز به دلیل اینکه مسیر مسابقه از خیابان‌های شهر می‌گذشت ایجاد و برقراری نظم به مراتب سخت‌تر و حتی اتفاق رخ داده نیز غیرقابل کنترل‌تر از اتومبیلرانی بود اما سرنوشت دو رئیس متفاوت رقم خورد.

هاشم صیامی جای خود را به افشین داوری داد اما مازیار ناظمی رئیس فدراسیون اتومیبرانی امروز به دنبال سهمش از موفقیت تیم ملی زنان بسکتبال است! او بعد از تاریخ سازی دختران بسکتبال ایران برای صعود به فینال دیویژن B آسیا با انتشار پستی از تاثیرگذاری‌اش در ثبت این نتایج نوشت و همین نشان می‌دهد جایگاه او محکم‌تر از آن است که بابت اتفاق رخ داده نگران باشد.

ارتباط نزدیک او با وزارت ورزش و البته علاقه نه چندان زیاد حمید سجادی به ادامه حضور هاشم صیامی در دوومیدانی سبب شد که ناظمی بعد از ماجرای خودروهای کلاسیک لرزه به صندلی و میز ریاستش نیفتد اما صیامی به خاطر موضوعی که شخص او و فدراسیون مقصر نبودند با فدراسیون خداحافظی کند. نکته جالب اینکه حمید سجادی ماجرای اتومیبلرانی را خودجوش و غیرسازمان یافته دانست و مشخص نیست چطور «دی جی زن» بدون سازمان یافتگی پا به همایش گذاشته است! آن هم در حالی که از نظر وزیر ورزش مقصر اتفاق دوومیدانی خود فدراسیون است!

نکته جالب توجه اینکه وزارت ورزش و حمید سجادی هیچ توضیحی درباره علت عدم برکناری مازیار ناظمی نداده و به نظر می‌رسد برای سجادی هم اهمیتی ندارد و مهم رفتن صیامی بود که انجام شد!


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها