پرسپولیس به یک مهاجم سرزن و تمام‌کننده احتیاج دارد
84535
غلام فتح‌آبادی: آل کثیر در سپاهان فوتبالش تمام خواهد شد !
25 تير 1402 18:59
آرش جعفری  - مهاجم سابق ملی‌پوش پرسپولیس عقیده دارد این تیم در نقل‌وانتقالات عملکرد خوبی داشته چون موفق شد اسکلت اصلی تیم را حفظ کند و در ادامه بازیکنان خوبی جذب کرد ولی درعین‌حال یک مهاجم تمام‌کننده احتیاج دارد.

روزنامه گل

غلام فتح‌آبادی در خصوص فعالیت پرسپولیس در نقل‌وانتقالات و اینکه عملکرد باشگاه و یحیی چطور بوده گفت: با توجه به اخباری که می‌شنوم و نیز بازیکنانی که قرارداد بستند و یا بازیکنانی که با باشگاه تمدید کرده‌اند باید بگویم عملکرد باشگاه بسیار خوب بوده است. اینکه شما بتوانید‌ اسکلت تیم را حفظ کنید و بازیکنان خوب باشگاه تمدید کند بزرگ‌ترین موفقیت است. البته یکی دو نفر هم مثل آل کثیر و یا کامیابی و نیا و حتی نعمتی جدا شدند ولی مهم نیست فقط در این میان اعتقاددارم اگر آل کثیر در پرسپولیس می‌ماند برایش بهتر بود. من عقیده دارم پرسپولیس بااینکه به لحاظ سنی کمی پیر شده است اما چون بسیار هماهنگ هستند و در این سال‌ها همدیگر را به‌خوبی در زمین پیدا می‌کنند باید بگویم بازهم مدعی اول قهرمانی هستند. هرچند تیم‌هایی مثل تراکتور و سپاهان خریدهای خوبی داشته‌اند.

فتح‌آبادی در ادامه به خط حمله پرسپولیس و نداشتن یک مهاجم تمام‌کننده و سرزن اشاره دارد و می‌گوید: همان‌طور که گفتم پرسپولیس خریدهای خوبی در خط دفاع و خط هافبک داشت. حضور دوباره کنعانی زادگان در خط دفاع پرسپولیس قدرت این خط را بیشتر از گذشته کرد. بودن در کنار پور علی گنجی و ولسیانی باعث می‌شود خط دفاع پرسپولیس بهتر از همیشه باشد. در خط هافبک بعد از تمدید قرارداد بازیکنانی چون صادقی و عالیشاه و حضور امیری و سروش رفیعی و نیز اضافه شدن ریگی که هم تخریبچی خوبی است و هم خوب پاس می‌دهد در کنار سرلک و اسد بیگی باعث شده خط هافبک قدرتمندتر از همیشه باشد. اما در خط حمله ما بازیکن سرزن و تمام‌کننده نداریم. من احترام خاصی برای مهدی عبدی قائل هستم اما او بازیکن 90 دقیقه نیست و نمی‌تواند به‌تنهایی برای پرسپولیس بازی دربیاورد. برای همین باید یک مهاجم خوب مثل مغانلو و یا اسدی و یا مهاجم خارجی خوب مثل لوکادیا جذب کنند تا در خط حمله هم مشکلی نداشته باشیم.

فتح‌آبادی در مورد بیرانوند و اینکه او به یک ذخیره مطمئن نیاز دارد گفت: من برای این موضوع یک فلاش‌بک به دهه 60 و حتی قبل از انقلاب می‌زنم. ناصر حجازی و منصور رشیدی در تیم ملی و باشگاه تاج دو گلر سرحال و درجه‌یک بودند و معلوم نبود در هر بازی چه کسی درون دروازه می‌ایستد. هر دو هم‌سطح و عالی بودند. در پرسپولیس هم بهروز سلطانی و وحید قلیچ را داشتیم یا عابدزاده و فنایی که عالی بودند. برای همین عقیده دارم بیرانوند هم باید یک ذخیره بزرگ داشته باشد تا عملکردش بهتر باشد چراکه اگر بداند رقیب ندارد افت می‌کند اما رقیب داشته باشد بیشتر تلاش می‌کند ا جایگاهش را از دست ندهد.

مهاجم سابق ملی‌پوش پرسپولیس در خصوص شهاب زاهدی گفت: شناخت زیادی از او ندارم. اما عملکردش در اروپا خوب بوده است اما بازی در اروپا با ایران خیلی فرق می‌کند. در اروپا برای شما فضاسازی می‌کنند و موردحمایت بازیکنان خودی هستید اما در فوتبال ایران بااینکه حرفه‌ای شده‌ایم خبری از این فضاسازی‌ها نیست و یا اگر باشد کمتر این فضاسازی را می‌بینیم. به‌هرحال زاهدی خوب می‌داند در چه تیمی هست و هواداران چه می‌خواهند. او سابقه بازی در پرسپولیس را دارد و باید برای اینکه موفق باشد بیشتر تلاش کند و از این راه به تیم ملی هم برسد.

فتح‌آبادی در ادامه در مورد آل کثیر و رفتن او به سپاهان به خاطر 8 میلیارد بیشتر گفت: فوتبال حربه‌ای است و بازیکن حق دارد هرکجا دوست دارد بازی کند خصوصاً اینکه پول بیشتر می‌دهند اما دراین‌بین یک سری مسائل وجود دارد که شما باید رعایت کنید و بهتر بگویم همه‌چیز پول نیست. شما باید جایی بازی کنید که دیده شوید و از یادها نروید. پرسپولیس و استقلال جایی هستند که شما همیشه دیده می‌شوید. من زمانی که از تاج به پرسپولیس آمدم بیشتر از قبل دیده شدم. علی آقا پروین در همان سال به من گفت اگر به غر از پرسپولیس به‌جای دیگری می‌رفتی فوتبالت تمام می‌شد چون دیگر دیده نمی‌شدی حتی زمانی که به خاطر آمدن شاه‌محمدی نمی‌خواستم نیکت نشین بشوم دوباره به تاج رفتم تا در کنار مظلومی بازی کنم چراکه هر دو در تیم ارتش بودیم و حسن حبیبی مربی تیم ارتش می‌خواست ما کنار هم‌بازی کنیم تا هماهنگ باشیم. از سوی دیگر در استقلال هم فوتبال من دیده می‌شد. من در پرسپولیس استقلال به‌اندازه تیم‌های دیگر پول درنمی‌آوردم اما بین هواداران هم پرسپولیس و هم استقلال ارج‌وقرب داشتم و به من غلام سر طلایی می‌گفتن. حالا عقیده دارم آل کثیر می‌توانست انتخاب بهتری داشته باشد. به تصمیم او احترام می‌گذارم اما با توجه به اینکه سپاهان به‌غیراز او 4 مهاجم دیگر هم دارد و نیز اینکه خودش از یک مصدومیت طولانی و کهنه رنج می‌برد باید بگویم کار سختی دارد و باید تلاش دو برابری داشته باشد تا بازی کند و اگر مصدوم شود فوتبالش در سپاهان تمام و نابود می‌شود. اما او 8 میلیارد اضافه‌تر را به سایر مسائل ترجیح داد و امیدوارم موفق باشد.

#غلامرضا فتح آبادی #پیشکسوت پرسپولیس #پرسپولیس
تازه ترین خبرها