84405
جنگ پولادی یا صلح وزارتی؟
21 تير 1402 16:25
چه کسی از وزارت ورزش به انتخابات فدراسیون کشتی می رود؟ سوالی که پاسخش در روند مجمع تاثیر قابل توجهی دارد.

روزنامه گل

در حالی که با وجود آمدن تایید صلاحیت‌های کاندیداهای کشتی برخلاف رویه اخیر انتخابات فدراسیون‌ها و حتی رسیدن نامه مکتوب تاییدیه‌ها به وزارت ورزش تصور بر برگزاری صدرصدی انتخابات در فردا صبح است، هنوز بحث بر سر انجام این انتخابات با اساس نامه مستقل کشتی که تایید اتحادیه جهانی را دارد یا اساس نامه ملاک وزارت ورزش باقی است.

اما موضوع دیگر جنگ یا صلح در انتخابات فردا است. اگر بنا به حضور سید محمد پولادگر در کنار علیرضا دبیر باشد، احتمال تکرار جنگ لفظی و اتفاقات مجمع کشتی بسیار بالا است موضوعی که می‌تواند کل انتخابات را بهم بریزد یا حتی مختل کند.

ولی در صورت وقوع احتمال حضور وزیر ورزش در مجمع می‌توانیم انتخابات کم چالش‌تری را شاهد باشیم چرا که آخرین تقابل دبیر و پولادگر به ترک مجمع معاون وزیر منجر شد. این در حالی است که وضعیت جسمانی حمید سجادی اجازه تحمل در مجمع پر چالش چند ساعته را در پی اتفاقات سقوط بالگرد سال گذشته به او نمی‌دهد و حضور پولادگر و دبیر در یک ردیف هم یعنی جرقه چالش بزرگ.

احتمال ضعیف دیگر نیز فرستادن سایر معاونان وزارت به انتخابات ۲۲ تیر کشتی است که تعبیر کم اهمیت جلوه دادن این مجمع را از سوی وزارت ورزش حتی برخلاف نیتش می‌تواند به همراه داشته باشد.گویا وزارت ورزش تا امشب در شش و بش تصمیم گیری در این باره است و هنوز نماینده وزارت در انتخابات سکان دار چهار سال آینده گوش شکسته‌ها به صورت قطع مشخص نیست. ضمن اینکه پولادگر از قبل برنامه حضور در مراسم کشتی پهلوانی مشهد را نیز برای فردا پنجشنبه در دستور کاری خود داشته است.

علیرضا دبیر، حمید یاری، حمید بنی‌تمیم، جمشید خیرآبادی، مصطفی میرزایی، حمید سیفی، عبدالله عزیزی و عباس جدیدی تایید صلاحیت قطعی برای انتخابات فردا گرفتند که ساعت ده در آکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود. بهمن صفری تنها کاندیدایی است که صلاحیت او مورد تایید قرار نگرفته است.


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها