84191
نه خانلرخانی در حد مقانلوست نه بسحاق
17 تير 1402 15:17
نه خانلر خانی در حد بیژن مقانلوست و نه بسحاق پس بی خود آرامش سرمربی تیم ملی را بهم نزنید او فقط نیاز به زمان و کمی تغییر اخلاق دارد همین.

روزنامه گل

شاید همین خود بزرگ بینی سرمربی تیم ملی در دوران جوانی بود که باعث شد تا نتواند در تیم ملی بیشتر از تک برنز بین المللی اش کاری انجام دهد،چرا که مربیان خوب می دانند خود بزرگ بینی برای یک ورزشکار سم است اما همین مربی بعدها در لیگ و سپس در تیم ملی امید و بزرگسالان در بحث تمرین دادن و برطرف کردن برخی نقاط ضعف فنی بازیکنان نقش خوبی داشت و بعدها ترکیب طلایی مهماندوست با آن بدنسازی وحشتناک و‌کوچینگش،بیژن مقانلو با آن تفکرات تکنیکی اش و افلاکی با آن میت گرفتن های سنگینش چه افتخارات بزرگی برای تکواندو کشور کسب کردند که بدون تردید تکرار آن تا سالیان سال قابل تکرارنیست،به شرطی که بیژن مقانلو بداند باید از خودش آغاز کند.

اگر تیم ملی را شبیه یک خودرو در نظر بگیریم که باید با بهترین راننده در مسابقات رالی شرکت کند اگر آن اتومبیل عریض طول خدای ناکرده حتی یک سیم اتصال آن درست کار نکند ممکن است آن راننده و خودرو هیچوقت به خط پایان نرسند،حال بقیه مهندسین و عوامل اجرایی و سرمایه گذار بماند و درست به همین دلیل که رانندگان پس از رسیدن به خط پایان به رسم قدرشناسی بوسه ای بر اتومبیل زده و سپس از تمامی دست اندرکاران اجرایی تقدیر می کند ولی اگر راننده از خط پایان بگذرد و همه چیز را بخواهد به نام خود تمام کندژ همان یک سیم به ظاهر بی اهمیت در مسابقه بعدی خودش را قطع می کند تا نشان دهد او هم به سهم خود در این موفقیت سهم دارد حال تکنسین و تیم اجرایی دیگر بماند.

متاسفانه در عرصه مربیگری همان خود بزرگ بینی و خود رایی بیژن مقانلو کماکان ادامه دارد بطوریکه حتی دوستان سنتی اش معتقدند وی کوچک ترین انتقاد دوستانه را نیز بر نمی تابند و همچنان به فکر توجیه است و به همین دلیل معتقدند حضور خانلر خانی و بسحاق در رأس تیم ملی بهتر است در حالیکه انصافا توان فنی خانلر خانی و بسحاق در حد بیژن نیست پس ایراد کجاست? ایراد در خود. بیژن است! مربی با اخلاق ولی خود ستا که حاضر نیست ایرادات تیمش را بپذیرد و بجای رفع آن در حال مربی عوض کردن است و بهانه گرفتن،بطوریکه کار بجایی رسیده که حتی فیض الله نفجم هم بدرستی نقدی بر عملکرد مقانلو داشته و معتقد است مقانلو باید واقع گرا باشد مصاحبه ای شجاعانه و از کجا معلوم شاید هم هماهنگ شده، بدون تردید تیم ملی تکواندو به روزهای اوج گذشته خود باز خواهد گشت البته اگر به ساعی و مقانلو زمان بدهیم و بگذاریم کارشان را بکنند،فقط یادمان نرود دوران افول تکواندو از سال ها قبل شروع شده و فقط مختص این یکی دو سال نیست.


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها