83186
دلیل اخراج ساپینتو در دربی همچنان در ابهام
17 خرداد 1402 18:06
با گذشت یک هفته از فینال جام حذفی هنوز ماجرای اخراج ساپینتو بعد از گل مساوی استقلال مبهم است.

روزنامه گل

در مورد اخراج ریکاردو ساپینتو از دربی 101 روایت‌های زیادی وجود دارد. آنچه در تصاویر تلویزیونی دیده شد این بود که سرمربی تیم استقلال در حال درگیری با تیم داوری و در ادامه زیر پرتاب بطری‌ها به سمتش، مشغول پرتاب بطری به سمت هواداران است. از طرفی به نقل از علی میرزابیگی، یکی از کارشناسان داوری گفته می‌شود او به سمت یکی از داوران آب دهان پرتاب کرده و در عین حال از الفاظ بسیار زشتی استفاده کرده است.

در حالیکه حدود یک هفته از این مسابقه گذشته، هنوز هیچ فرد یا مقام رسمی از فدراسیون فوتبال واضح و شفاف در خصوص اخراج سرمربی استقلال صحبت نکرده، از طرفی تقریبا هر فرد مرتبط با این ماجرا نیز حاضر به پاسخگویی نیست و تاکید بر این است که رئیس کمیته داوران و همچنین دیگر مسئولان فدراسیون اجازه صحبت در این مورد را نمی‌دهند که شائبه‌ها را بیشتر می‌کند.

متن حکم صادرشده توسط کمیته انضباطی نیز به رفتار ساپینتو پس از اخراج اشاره دارد و در جمع بندی برای اعلام محرومیت 4 ماهه هیچ اشاره‌ای به زمان اخراج یا قبل از آن ندارد.

با اینحال بر اساس پیگیری‌ها مشخص شد در گزارشی، دلیل اخراج ساپینتو رفتار تحریک آمیز مقابل نیمکت حریف (پرسپولیس) قید شده که البته فعلا از این اتفاق فیلم یا عکسی موجود نیست.

در این میان ادعای استقلالی‌ها چیز دیگری است.

یکی از افرادی که روی نیمکت استقلال حضور داشت، در این رابطه اظهار داشت: «واقعاً شما بگویید چه دلیلی دارد که یک مربی بعد از گل مساوی تیمش در آن لحظات حساس بخواهد توهین کند؟ حتماً ساپینتو را تحریک کرده‌اند که چنین کاری انجام داده ضمن این که یکی از داوران به سرمربی تیم ما سیلی زد که مسئله حتماً باید مورد بررسی دقیق قرار بگیرد. ما اعتقاد راسخ داریم که درست بعد از گل مساوی استقلال که سرمربی تیم مشغول شادی بود، از طرف نیمکت پرسپولیس کمک داور را تحریک کردند جالب این که همان کمک داور به داور وسط گزارش داد و بعد از بازی زحمت حضور در جشن پرسپولیس را هم کشید که این مسئله هم جای سوال و تامل فراوان دارد.»

باشگاه استقلال نیز روز گذشته شکایت از تیم داوری را رسما اعلام کرد که نشان می‌دهد هنوز دلیل مشخص و مستندی برای اخراج ساپینتو حداقل در اختیار این باشگاه قرار نگرفته است.

در این میان ساپینتو هم در صحبت هایی که در رسانه ها انجام داده است، حتی دلیل کارت زرد اول خود را هم نمی‌داند.

وی در این باره گفت: «واقعا نمی‌دانم چرا کارت قرمز گرفتم. بسیاری از مربیان در سراسر دنیا و در لیگ‌های مختلف وقتی تیم‌شان گل می‌زند وارد زمین می‌شوند و با بازیکنان خود شادی می‌کنند. حالا در نظر بگیرید این گل در ثانیه پایانی در فینال و مقابل حریف سنتی به ثمر برسد. حساب کنید هیجان و شادی آن چند برابر می‌شود. این اتفاقات که دیگر اخراج ندارد. به داور گفتم چرا من را اخراج کردی که او گفت شما وارد زمین شدید. حالا سوال من این است که ورود به زمین مسابقه کجا می‌تواند با اخراج مستقیم همراه باشد؟ در فوتبال هیچ کشوری با کسی که وارد زمین شده چنین برخوردی نکرده و او را جریمه نمی‌کنند.»

به این ترتیب باید دید که آیا تنها بر اساس گفته‌ها و شنیده‌ها این اتفاق افتاده یا مدرک و سندی نیز وجود دارد که در آینده ارائه خواهد شد.

#ریکاردو ساپینتو #استقلال
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها