83176
بیانیه هیات فوتبال کرمان: سقوط مس زمینه تسویه حساب‌های سیاسی شده!
17 خرداد 1402 16:56
هیات فوتبال استان کرمان به بهانه سقوط تیم فوتبال مس کرمان بیانیه ای را منتشر کرد.

روزنامه گل

روابط عمومی هیات فوتبال استان کرمان بعد از پایان مسابقات لیگ برتر و سقوط تیم مس کرمان به لیگ یک بیانیه ای به شرح زیر منتشر کرد:
سرنوشت مس، درسی برای فوتبال حرفه ای استان باشد
بیش از دو هفته از سقوط تلخ تیم لیگ برتری مس کرمان می گذرد. از همان ابتدای این اتفاق ، هیئت فوتبال به عنوان تنها تشکل صنفی و مرجع تخصصی فوتبال در استان، بر آن بود طی بیانیه ای دیدگاهها و نظرات خود را در این خصوص بیان دارد، از سویی جو احساسی و التهابی روزهای اولیه و ضرورت وجود فضایی آرام و منطقی برای شنیده شدن مطالب، مانع از این مهم شد و اکنون پس از فروکش کردن این فضا موضع رسمی خود را بیان می دارد.

1- در همین ابتدا آنچه مهم است شرکت ملی مس به عنوان سرمایه گذار و مالک باشگاه ورزشی مس کرمان، علاوه بر رفتار پر فراز و فرود خود در حمایت از این تیم در طول فصل گذشته ، در روزهای گذشته نیز بیشترین انگشت اشاره به سوی او بوده است، لکن تاکنون هیچ گونه پاسخگویی و اظهار نظری رسمی برای اقناع فوتبال دوستان و علاقمندان به ورزش کرمان نداشته است. از سویی دیگر در ماها و فصل فوتبالی گذشته بی توجهی و عدم تعهد مالک به اموال خود و عدم ارتباط صحیح با کف جامعه باعث گردید تا صدای مردم به خوبی شنیده نشود و در سیاست گذاری ، تصمیم سازی و نهایتا تصمیم گیری به شایستگی عمل نشود و نتیجه آن بشود که فاصله بین هواداران به عنوان سرمایه های اصلی تیم و مجموعه باشگاه و تیم هر روز بیشتر و بیشتر شود.

2- در این روزها آنچه بیش از سقوط تیم مس قابل تامل و توجه است، تسویه حساب های سیاسی به بهانه این رخداد ورزشی است و هر جناح و گروهی، دیگری را به علت العلل بودن ناکامی تیم مس متهم می کند. بی شک بیانیه های سیاسی دردی را از فوتبال استان و باشگاه مس دوا نمی کند. باشگاه داری حرفه ای و حضور در ورزش قهرمانی بویژه لیگ برتر فوتبال، اصول و قواعد خاص خود را می طلبد. یقیننا برای این مهم مدیریت حرفه ای، برنامه ریزی بلند مدت و توجه به نظرات صاحب نظران و مراجع تخصصی از بدیهیات ضروری بوده و خواهد بود و متاسفانه باشگاه با سابقه مس کرمان در این حوزه، از قافله عقب مانده است.

3- در حال حاضر با وجود سرمایه گذاری قابل توجه شرکت های صنعتی و معدنی در حوزه فوتبال استان، آنچه کاملا محسوس و آشکار است، نبود تب فوتبالی مناسب است. فضای مناسبی برای طرح گفتگوهای کارشناسی و شنیده شدن صدای صاحب نظران در این حوزه وجود ندارد و آنچه در این میان بیشتر از اصل نمایان است، مباحث حاشیه ای است . این مهم می طلبد رسانه‌های محلی و در کنار این ها صدا وسیمای استانی به شایستگی به رسالت خود عمل نمایند و فضای گفتمانی مناسب را برای ارایه دیدگاهها و نظرات پیشکسوتان و متخصصان متعهد این حوزه فراهم سازند.

4- صنعت فوتبال در دنیای امروز تنها یک پدیده صرفاً ورزشی نیست و تاثیرات قابل توجه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در پی دارد و انتظار می‌رود مسئولین استان با محور قرار دادن و حمایت از مراجع تخصصی فوتبال و تشکیل جلسات تخصصی راهکارهایی را برای آسیب شناسی وضع موجود و جلوگیری از اتفاقات مشابه در دستور کار قرار دهد و چه بسا اتفاق امروز مس کرمان برای سایر تیم های مطرح فوتبال استان تکرار شود و استان کرمان را از ظرفیت بی بدیلی که اکنون بواسطه حضور این تیم ها در سطح ملی و فراملی برخوردار شده است، محروم سازد.

5- علاوه بر موارد فوق، نبود رهبران قوی و تاثیر گذار که بتوانند از بوجود آمدن بحران‌ها جلوگیری کنند یا از بحران‌های بوجود آمده ، به سلامت عبورکنند از دیگر مشکلات و معضلاتی است که متاسفانه سالهاست دامن گیر باشگاه مس شده است ، امید است اگر چنانچه شرکت ملی مس در راستای مسوولیت اجتماعی خود و با هدف برجسته سازی برند شرکت ملی مس قصد حمایت از حوزه تاثیر گذارورزش بویژه فوتبال را دارد ، در این خصوص با مشورت صاحب نظران و پیشکسوتان و مراجع متخصص تصمیم گیری شایسته ای اتخاذ نماید.

در پایان هیات فوتبال استان کرمان ضمن قدردانی از تمامی کسانی که دلسوزانه برای اعتلای تیم مس و فوتبال استان تلاش و کوشش داشته اند یقین دارد با استعانت از درگاه الهی و با وحدت و همدلی همه جامعه ذینفعان فوتبال استان ، این تیم می تواند با یک نگاه کارشناسی دقیق به آسیب ها و مشکلات گذشته خود ، راه روشن و درخشانی را برای آینده هموار سازد . هم چنین هیات فوتبال وظیفه خود می داند همچون گذشته، فارغ از نگاه های سیاسی و گروهی مشکلات و مسایل جامعه بزرگ فوتبال استان کرمان، بویژه تیم مس کرمان با همراهی صاحب نظران و پیشکسوتان و حمایت مسوولان امر تا رسیدن به اهداف ارزنده و قابل قبول پیگیری نماید.

# مس کرمان
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها