بیرانوند- حسینی و چیزی فراتر از یک دوئل
83022
جذاب‌ترین جنگ دربی
08 خرداد 1402 20:04
علیرضا بیرانوند و حسین حسینی، دروازه‌بان‌های ملی‌پوش 2تیم آخرین تسویه‌حساب را در برابر هم انجام خواهند داد

روزنامه گل

روزنامه گل- دربی تهران غیر از آنکه تقابل پرسپولیس و استقلال است، کلی جدال و دوئل حاشیه‌ای هم در دل دارد. همیشه همینطور است و مخصوصا حالا که سرخابی‌ها در فینال جام‌حذفی و در پی آن همه قیل و قال و هیاهو به هم رسیده‌اند، حتما چنین فضایی تشدید هم می‌شود. ازجمله تقابل‌های ویژه این بازی باید به رویارویی عیسی آل‌کثیر با استقلالی‌ها و ارسلان مطهری با پرسپولیسی‌ها اشاره کرد؛ 2بازیکنی که آمار خوبی در برابر حریف سنتی دارند و البته نیمچه کل‌کلی هم با هواداران رقیب پیدا کرده‌اند. با این همه، اجازه بدهید به یک تقابل مهم دیگر اشاره کنیم؛ به جایی که علیرضا بیرانوند و حسین حسینی، دروازه‌بان‌های ملی‌پوش 2تیم آخرین تسویه‌حساب را در برابر هم انجام خواهند داد.

لیگ به نفع بیرو

در لیگ برتر علیرضا بیرانوند کاملا برتر از حسین حسینی بود. همانقدر که گلر پرسپولیس از عوامل قهرمانی سرخپوشان به شمار می‌آمد، بسیاری عملکرد دروازه‌بان استقلال را ازجمله عوامل عدم‌قهرمانی این تیم به‌حساب می‌آورند. بیرو با ثبت 18کلین‌شیت در این فصل دستکش طلایی لیگ برتر را به دست آورد اما حسین حسینی فقط در 12مسابقه موفق به بسته نگه‌داشتن دروازه خود شد و فرسنگ‌ها با کورس بالای جدول فاصله داشت. بازگشت بیرانوند به پرسپولیس، به وضوح از عوامل قهرمانی این تیم بود؛ دروازه‌بانی که از لیگ‌های شانزدهم تا نوزدهم با این تیم فاتح جام شده بود و پس از یک فراق 2ساله، دوباره به سنگر سرخ‌ها بازگشت و جام را لمس کرد. حسینی اما آنقدر متزلزل بوده که خیلی‌ها عقیده دارند دورانش در استقلال به پایان رسیده و این تیم باید به سمت استفاده از یک دروازه‌بان دیگر برود.

حذفی به نفع حسینی

وضعیت در جام‌حذفی اما کاملا متفاوت است. اینجا بیرانوند نمایشی متزلزل داشته و حسین حسینی توانسته به خوبی از دروازه استقلال دفاع کند. باورکردنی نیست بیرو که در 28بازی لیگ برتر 18کلین‌شیت داشته، در جام‌حذفی موفق به بسته نگه‌داشتن دروازه خود نشده است. او در 3دیدار برای سرخپوشان به میدان رفته و 4گل دریافت کرده. این در حالی است که حسینی در 4مسابقه استقلال فقط یک گل خورده و این تازه در حالی است که 2مسابقه این تیم هم به وقت‌های اضافی کشیده است. رضا اسدی تنها بازیکنی است که در جام‌حذفی موفق به گشودن دروازه استقلال شده. بیرانوند اما 2‌تا از سپاهان خورده و یکی هم از گل‌گهر و هوادار.

منتظران پنالتی

این دو دروازه‌بان اما در یک زمینه دیگر هم با هم رقابت دارند که به مهار ضربات پنالتی مربوط می‌شود. هر دو نفر کم‌وبیش در زمره گلرهای پنالتی‌گیر فوتبال ایران به شمار میروند. مخصوصا بیرانوند امسال در این زمینه حسابی در اوج است و توانسته 5پنالتی بگیرد. با توجه به اینکه مسابقه چهارشنبه پرسپولیس و استقلال در چارچوب جام‌حذفی برگزار می‌شود، بنابراین احتمال قابل توجهی وجود دارد که بازی به وقت‌های اضافی و ضربات پنالتی بکشد. اینجاست که آنها باید خودی نشان بدهند. حسینی که تا‌کنون در جریان بازی موفق به شکست پرسپولیس نشده، 2بار در ضیافت پنالتی‌های جام‌حذفی درون دروازه این تیم درخشیده و موجب پیروزی استقلال در دربی شده است.


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها