82999
پاشازاده: قهرمانی حق استقلال است/ قبل از تمدید قرارداد ساپینتو باید هدفگذاری کرد
08 خرداد 1402 14:59
کاپیتان اسبق تیم استقلال گفت: قهرمانی در جام حذفی حق استقلال و این جام باید به باشگاه بیاید.

روزنامه گل

مهدی پاشازاده ، در مورد شرایط تیم استقلال، اظهار داشت: استقلال شرایط خاصی دارد. نه می‌توانیم بگوییم خیلی خوب و نه می‌توانیم بگوییم بد است. در لیگ به موفقیت نرسیدند اما در جام حذفی عملکرد خوبی داشتند. الان هم تیم به فینال رسیده و دوباره یک دربی را پیش رو دارد.

قهرمانی حق استقلال است

وی افزود: اینکه نسبت به دربی قبلی تیم تغییراتی داشته باشد یا نه، نظر کادرفنی است. خط حمله استقلال عملکرد و آمار خوبی داشته اما برخی مواقع نیز متوقف شده است. این در فوتبال عادی است اما تیمی که قهرمانی می‌خواهد عملکرد خط حمله‌اش باید تداوم داشته باشد. حتما کادر فنی برای برای ایجاد شرایط بهتر برنامه ریزی و کار می‌کند. قاعدتا شرایط کار هجومی مقابل تیم‌هایی که بهتر هستند، سخت تر می‌شود. نمی‌توان بی مهابا حمله کرد اما از طرفی نباید این مساله را بزرگ کنیم.

مدافع اسبق استقلال تصریح کرد: با تمام مشکلاتی که برای تیم به وجود آمد، تغییر 3 مدیرعامل، بدهی‌ها و تمام حواشی، استقلال تیم خوبی دارد. امیدوارم بتواند قهرمان جام حذفی شود. واقعا حق این تیم است. برای این بازی باید از محبی و قاعدی به نحو احسن استفاده کنند. اگر تیم حریف برای بستن این دو بازیکن تلاش کرد، بازیکنان دیگر باید بتوانند از موقعیت‌ها استفاده کنند. در این صورت پیروزی در این مسابقه و گرفتن جام شدنی است.

هیچ داوری دوست ندارد در دربی سوت بزند

پاشازاده در مورد حرف و حدیث‌هایی که پیرامون داوری این دیدار مطرح شده، گفت: داوران خوبی داریم اما برخی مواقع به خاطر هجمه‌ها یا مسائل دیگر، اتفاقات خاصی افتاده است. اگر می‌شد علیرضا فغانی این بازی را سوت بزند، بهتر بود. هیچ شک و شبهه‌ای هم به وجود نمی‌آمد. او سرمایه ملی ما است. اگر اشکان خورشیدی خدای ناکرده یک اشتباه ناخواسته داشته باشد، چه حواشی و اتفاقاتی برایش به وجود می‌آید؟ به هرحال مسابقه دربی است.

وی افزود: در اینکه داوران ما می‌توانند خوب سوت بزنند شکی نیست اما متاسفانه تحت فشار بودن داوران باعث از بین رفتن تمرکز آن‌ها می‌شود. فکر کردن به اینکه مثلا پنالتی بود یا نبود؟ خطا بگیرم یا نگیرم؟ اگر نباشد چه بلایی در فضای مجازی سر من می‌آید و... همه این مسائل چالش برانگیز است. فکر نمی‌کنم داوری خودش دوست داشته باشد در دربی سوت بزند.

خواسته ساپینتو غیر مقول نیست

لژیونر اسبق فوتبال ایران در مورد تاکید ساپینتو برای استفاده از VAR در فصل آینده لیگ برتر، عنوان کرد: در اینکه باید از سیستم کمک داور ویدئویی استفاده شود، شکی نیست. ساپینتو خواسته غیر معقولی نداشته است. به هرحال در داوری‌ها اشتباهاتی بوده و همه تیم‌ها علاوه بر ضرر، منفعتی هم داشته‌اند اما استقلال در مواقع حساسی دچار ضرر شده و چون تیم بزرگتری است حواشی‌اش هم بیشتر شده است.

باشگاه استقلال می‌تواند خواسته‌های ساپینتو را برآورده کند؟

پاشازاده در خصوص موضوع تمدید قرارداد سرمربی پرتغالی استقلال که خواسته هواداران است، گفت: خواسته هوادار صددرصد اولویت است اما باید کمی نگرشمان عوض شود و منطقی تر باشیم. باید شرایط باشگاه در نظر گرفته شود. به زودی مجمع برگزار می‌شود و معلوم نیست چه کسی مدیرعامل خواهد بود. چقدر بودجه در نظر گرفته می‌شود؟ تا الان به نوعی فقط دِیمی کار کرده‌ایم. بیاییم اصولی‌تر کار کنیم و ببینیم شرایط چگونه است. بودجه چقدر است و نسبت به آن تیم ببندیم. اول باید هدفگذاری کنیم. بعد از آن هیات مدیره و مدیرعامل بیایند شرایط را بسنجند و در مقابل عملکردشان هم جوابگو باشند. به نظرم این منطقی‌تر است.

وی افزود: من نه مخالفت می‌کنم و نه می‌گویم باید این اتفاق بیفتد. باید منافع باشگاه هم در نظر گرفته شود که دوباره اتفاقاتی بیفتد. دوباره اسیر بدهی‌ها شویم. دوباره به چه کنم چه کنم بیفتیم و دوباره محروم شویم. حتما باید هدفگذاری کرد و چارچوبی را در نظر گرفت. در این چارچوب می‌توان همکاری با ساپینتو را ادامه داد. باید با خودش هم صحبت کرد. برنامه‌هایش را ببینند. باشگاه ببیند می‌تواند خواسته‌های او را برآورده کند یا نه.

باید به تیم ساپینتو دلگرمی بدهیم

مدافع اسبق استقلال در خصوص اینکه آیا فینال جام حذفی در 90 دقیقه تمام می‌شود یا کار به 120 دقیقه و حتی پنالتی‌ها کشیده خواهد شد، گفت: پیش بینی نتیجه خیلی سخت است. در این بازی هر تیمی بتواند از اشتباهات حریف بهتر استفاده کند برنده است. در مورد دربی قبلی گفته بودم هر تیمی برنده شود تا حد زیادی قهرمان است و این اتفاق افتاد. پرسپولیس از اشتباه خط دفاعی استقلال استفاده کرد و برنده شد. بااینحال الان بازیکنان استقلال تمرکز لازم را دارند و به خوبی شرایط را درک می‌کنند. هواداران پشت آن‌ها هستند و باید این جام به باشگاه استقلال برود. ما هم باید از تیم حمایت کنیم و به بازیکنان و کادرفنی دلگرمی بدهیم.

#مهدی پاشازاده #پیشکسوت استقلال
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها