82967
فریبا: استقلال می‌تواند از عمق دفاع به پرسپولیس ضربه بزند/ در قلب استراماچونی پول بود نه استقلال!
07 خرداد 1402 14:27
پیشکسوت باشگاه استقلال بر این اعتقاد است که آبی‌پوشان در دربی روز چهارشنبه می‌توانند از عمق دفاع به پرسپولیس ضربه بزنند.

روزنامه گل

بهتاش فریبا درباره حضورش در تمرین دیروز استقلال اظهار داشت: با دعوت بیژن طاهری به محل تمرین رفتیم. خوشبختانه روحیه و انگیزه بازیکنان برای دربی بالاست. این تیم لیاقت گرفتن حداقل یک جام را دارد و امیدوارم قهرمان شود.

وی در مورد اینکه چه صحبتی با ریکاردو ساپینتو انجام داد، تصریح کرد: صحبت خاصی نکردیم. از او و دیگر بازیکنان تشکر کردم که با وجود اینکه چندین ماه است پول نگرفته‌اند، با همه وجودشان برای موفقیت استقلال تلاش می‌کنند. جمع کردن تیمی که پول نگرفته، خیلی سخت است، به خصوص اینکه استقلال و پرسپولیس باشند. زمان سرمربیگری پرویز مظلومی یکی دو بار این اتفاق افتاد و به سختی تیم را جمع کردیم. بازیکنان شش ماه است پول نگرفته‌اند، ولی سرشان را جلوی توپ می‌گذارند. شما ساپینتو را با استراماچونی مقایسه کنید که برای 14، 15 بازی یک میلیون و 500 هزار یورو گرفت و به خاطر 400 یورو پایان دریافت پولش را امضا نمی‌کرد. استراماچونی پس از اینکه پولش را گرفت مصاحبه کرد و گفت استقلال در قلب من است، تو بیجا می‌کنی چنین حرفی می‌زنی! پول در قلبت بود نه استقلال! ساپینتو آدم بامعرفتی است. درست است که بالاخره پولش را می‌گیرد، ولی می‌توانست مثل استراماچونی نیمه راه برود و همه پولش را بگیرد. بازیکنان و کادر فنی استقلال واقعاً آفرین دارند.

وی در مورد تقابل سرخابی‌ها در فینال جام حذفی گفت: شرایط این بازی با مسابقه‌ای که دو تیم در لیگ انجام دادند، فرق دارد و در جام حذفی اولین اشتباه ممکن است به آخرین اشتباه ختم شود. هر دو تیم از لحاظ روحی و روانی و مسائل فنی در شرایط خوبی هستند و فکر می‌کنم وینگرهای دو تیم نقش مهمی در تعیین نتیجه دربی خواهند داشت. در بازی قبلی که دربی زیبایی ندیدیم، ولی امیدوارم این بازی جذاب و تماشایی باشد.

مربی پیشین تیم فوتبال استقلال در واکنش به اعتراض استقلالی‌ها به داوری‌های اخیر و اینکه آنها درخواست کردند از داور خارجی برای دربی استفاده شود، تأکید کرد: به‌هرحال استقلال در این فصل بابت داوری خیلی ضرر کرد و طبق چیزی که ادعا کرده‌اند 14 پنالتی برای این تیم نگرفتند که هفت مورد آن اثبات شد. حتی در برنامه فوتبال برتر که البته رنگ این برنامه هم مشخص است کارشناسان تأیید کردند که پنالتی‌های زیادی برای استقلال گرفته نشد. شاید اگر دو یا سه تا از آنها گرفته می‌شد ما به قهرمانی می‌رسیدیم.

بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال همچنین خاطر نشان کرد: اشتباهات داوری اولین دلیلی بود که استقلال قهرمان نشد و سپس باید به تغییر مدیریت و همچنین بحران مالی اشاره کرد. بازیکنان و کادر فنی بیشتر از هفت ماه است که هیچ پولی نگرفته‌اند و باید به آنها دست مریزاد گفت آنهم در حالی که وقتی یک چیز را صبح می‌خرید قطعاً ارزان‌تر از بعدازظهر است.

فریبا در پاسخ به این پرسش که شانس کدام تیم برای برد در این بازی بیشتر است، گفت: نمی‌توان این موضوع را پیش‌بینی کرد، ولی همانطور که گفتم مهدی قائدی، محمد محبی، مهدی ترابی و سعید صادقی به‌عنوان وینگرهای دو تیم نقش مهمی در تعیین نتیجه خواهند داشت. پرسپولیس در خط دفاع خیلی خوب کار می‌کند و مدافعان این تیم در بحث ساختار، پوشش، سرزنی و بازی‌سازی عملکرد خوبی داشته‌اند، ولی در سرعت به قائدی و محبی نمی‌رسند. عمق دفاع پرسپولیس از لحاظ سرعت نقطه آشیل این تیم محسوب می‌شود و استقلال می‌تواند از این منطقه به پرسپولیس ضربه بزند.

#بهتاش فريبا #پیشکسوت استقلال
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها