82961
نظارت بر قراردادهای فوتبالیست‌‌ها و مقابله با دستمزدهای میلیاردی
07 خرداد 1402 14:14
فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در فصل پیش رو تلاش کرده اند تا با تهیه دستور العمل جدید روی مبلغ قراردادهای فوتبالیست ها نظارت و کنترل بیشتری اعمال کنند.

روزنامه گل

به نظارت بر دستمزد بازیکنان فوتبال و پرداخت نکردن پول های میلیاردی به فوتبالیست‌ها تاکید شده که فدراسیون فوتبال با کمک باشگاه‌های لیگ برتری دستورالعمل و آئین نامه ای 30 بندی را تهیه کرده تابتواند برای فوتبالیست ها قوانین نظارتی و کنترلی تعیین کند.

در بخش هایی از این دستور العمل آمده است:

* ممنوعیت درج مبالغ ارزی در قرارداد اتباع داخلی

* ممنوعیت پرداخت مبالغی خارج از قرارداد یا الحاقیه‌های ثبت شده تحت عنوان پاداش برد یا پاداش صعود یا ارائه خدمات رفاهی

* جمع مزایا و آپشن‌ها، نباید بیشتر از 20 درصد مبلغ پایه قرارداد یک فصل باشد

* ممنوعیت جذب لژیونرها (بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ‌های خارجی) به صورت قرضی در فوتبال کشور (در این مورد به خاطر اینکه برخی لژیونرها از ترکیب اصلی تیم خارجی و شرایط مسابقه دور می‌مانند، به باشگاه‌ها برای دوری از هزینه‌های سنگین کمک می‌شود)

* ممنوعیت پرداخت هرگونه وجه به عنوان حق کارگزاری به کارگزار بازیکن یا مربی

* تعیین سقف بودجه برای باشگاه‌ها توسط کارگروه فدراسیون فوتبال

همین دستورها اگر به طور دقیق اجرا شود به خوبی می تواند مانع افزایش بی رویه دستمزدهای فوتبالیست ها شود. در حال حاضر شاهدیم که برخی از بازیکنان میزان آپشن های قراردادشان بیشتر از مبلغ قرارداد است که این مساله در قوانین جدید مورد توجه قرار گرفته است و حداکثر مزایای قرارداد بازیکنان نباید بیش از 20 درصد مبلغ پایه قرارداد باشد.

علی اصغر مدیر روستا از فوتبالیست های قدیمی و کارشناسان فوتبال در این خصوص اظهار داشت: « اگر کنترلی روی بحث قیمت‌ها باشد ، تاثیرگذار خواهد بود. در حال حاضر رقم‌ها بالاست و برخی به خاطر منافع شخصی مخالف شفاف‌سازی سقف قرارداد بازیکنان هستند.»

از سویی دیگر فدراسیون فوتبال خواستار تعیین سقف بودجه برای باشگاه ها شد تا مشخص شود هر باشگاه چقدر برای جذب و خرید بازیکنان در طول یک فصل هزینه می کند که این سقف بودجه هم می تواند تاثیر مثبتی بر قیمت فوتبالیست ها گذاشته و نظارت بهتری روی قراردادهای بازیکنان فوتبال ایجاد شود.

#نقل و انتقالات
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها