82889
بیرانوند آموزش مهار پنالتی می‌دهد
05 خرداد 1402 15:02
ضربه پنالتی مسعود شجاعی که توسط علیرضا بیرانوند در نیمه اول بازی پرسپولیس و هوادار مهار شد، سرنوشت مسابقه را عوض کرد.

روزنامه گل

شاید اگر آن پنالتی در نیمه اول گل می‌شد، هوادار به بازی برمی گشت و حداقل در دقایق باقیمانده امیدوارانه فوتبال بازی می کرد اما علیرضا بیرانوند هم دست مسعود شجاعی را خواند و هم به زیبایی هر چه تمام تر با یک شیرجه خوب توپ را مهار کرد تا دروازه پرسپولیس همچنان بسته بماند. در نیمه دوم البته بابک مرادی از روی نقطه پنالتی دروازه پرسپولیس را گشود اما در نهایت شاگردان یحیی گل محمدی به فینال جام حذفی صعود کردند.

بیرانوند قبلا هم با پنالتی هایی که مهار کرده بود نشان داد که به قول معروف یک دروازه‌بان پنالتی‌گیر است و حتی می‌تواند راههای مهار پنالتی را به بقیه دروازه بان های فوتبال ایران آموزش بدهد. نکته مهم در مورد پنالتی هایی که بیرانوند مهار می‌کند این است که خیلی خوب دست حریف را می خواند و اصلا شانسی ضربات را مهار نمی کند. او در حالی چندین و چند بار در همین فصل فوتبال پنالتی ها را مهار کرده که ضربات پنالتی زنان کاملاً زاویه داشته و مهار آن برای یک دروازه بان سختی‌های خاص خود را داشته است.

علیرضا بیرانوند که در قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر هم نقش بسیار زیادی داشت، به طور حتم با این میزان از آمادگی امید اول پرسپولیس در فینال جام حذفی مقابل استقلال است. او در دربی رفت لیگ برتر مثل حسینی دو گل خورد ولی در بازی برگشت دروازه‌اش را بسته نگه داشت و جزو خوبهای میدان بود. با توجه به اینکه احتمال کشیده شدن بازی پرسپولیس و استقلال به ضربات پنالتی هم وجود دارد گل محمدی می‌تواند امیدوار باشد که در ضربات پنالتی احتمالی بیرانوند بهتر از حسینی عمل کند.
گفتنی است پرسپولیس در سال های گذشته دو بار در جام حذفی و در ضربات پنالتی مغلوب استقلال شده است.

#علیرضا بیرانوند #پرسپولیس
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها