82455
اعتراف رئیس فدراسیون به تاثیر اشتباهات داوری روی بازی‌ها/ تاج به دیدار کولینا می‌رود
19 ارديبهشت 1402 13:22
رئیس فدراسیون فوتبال به دیدار رئیس کمیته داوران فیفا خواهد رفت.

روزنامه گل

باتوجه به اقدام فدراسیون فوتبال ایران جهت برگزاری دوره داوری و کمک داوری فوتبال بانوان، دوره FIFA MA COURSE از امروز (سه‌شنبه) به تدریس اسماعیل الحافی و ماریا لوئیزا ویلا، مدرسان فدراسیون جهانی فوتبال درهتل آکادمی فوتبال آغاز شد.

مراسم افتتاحیه این دوره با حضور مهدی تاج رییس، هدایت ممبینی دبیرکل، خداداد افشاریان عضو هیات رییسه و رییس کمیته داوران، مریم منظمی نایب رییس بانوان، علی تارقلی‌زاده رییس امور بین‌الملل، علی خسروی عضو کمیته داوران، دانیال مرادی سرپرست دپارتمان داوری برگزار شد.

مهدی تاج در این مراسم اظهار داشت: به الحافی و لوئیزا دو مدرس این دوره خوش آمد می‌گویم. از برگزاری چنین دوره‌هایی شخصا خوشحالم و معتقدم که اشتباهات داوری با همین دوره ها می‌تواند به حداقل برسد. معتقدیم که اشتباهات داوری سهوی است، با این وجود متاسفانه تاثیر خودش را روی شرایط بازی می‌گذارد.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: از همه حاضرین در این نشست درخواست دارم که حداکثر بهره را از نکات و تجربیات ارائه شده توسط مدرسین این دوره ببرند تا شاهد پیشرفت بیشتری در حوزه داوری بانوان باشیم.

تاج در پایان گفت: فردا با هانی بالان، نایب رییس کمیته داوران AFC و عضو کمیته داوران FIFA و همینطور کولینا رییس کمیته داوران FIFA در قطر جلسه خواهم داشت و از آنها نیز دعوت کردیم تا به ایران سفر کنند.

* ناظران فیفا و AFC درمورد صحنه دربی منتظر نظر مدرس این کلاس بودند

خداداد افشاریان در ابتدای این کلاس، اظهار داشت: اولین دوره آموزشی در سال جدید را از امروز آغاز می‌کنیم. این دوره بین المللی با تلاش‌های مکرر همکارانم در کمیته و دپارتمان و فدراسیون شکل گرفت. به مدیران فدراسیون، اساتید بزرگ این دوره و همه حاضران خوش آمد می‌گویم.

وی ادامه داد: در دربی گذشته چند صحنه نیازمند کارشناسی بود، دوست عزیزم الحاقی یکی از افرادی بود که کمک زیادی به ما کرد. نکته جالبی بود که سایر ناظران آسیا و فیفا در ابتدا می‌گفتند که نظر الحاقی درباره این صحنه‌ها چه بوده است. عضو هیات رییسه با اشاره به اهمیت آموزش گفت: این حلقه گم شده داوری را باید جلو ببریم. نصف جامعه کشور را بانوان تشکیل می‌دهند که در بخش داوری مظلوم واقع شدند و بحث پرداختی‌ها و موارد دیگری وجود دارد که باید به آن رسیدگی و حمایت بیشتری شود.

ممبینی: فدراسیون رویکرد جدیدی در بخش داوری بانوان دارد

هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون نیز در سخنان خودش در این نشست، اظهار داشت: به مدیران، اساتید بزرگوار و دوست عزیزم الحاقی خوش آمد می‌گویم. فدراسیون فوتبال ایران با یک رویکرد جدید در تلاش است تا در همه سطوح فوتبال و داوری بانوان اقدامات مناسب زیادی را انجام بدهد. در سه چهارماه اخیر در همه تیم‌های ملی و همینطور بخش استعدادیابی بانوان دستاوردهای خوبی داشتیم.

وی افزود: گلاره ناظمی، مهسا قربانی و دیگر پیشروهای داوری بانوان را هم داریم که در همین جمع حضور دارند و قطعا از میان شما نیز نفرات شاخصی حضور دارد که به زودی شاهد درخشش آنها نیز خواهیم بود. شاید در بخش بانوان امکانات کمتری وجود داشته باشد اما فدراسیون فوتبال نگاه ویژه ای را معطوف به بخش بانوان داشته تا همانند بخش آقایان استانداردسازی شود.

دبیرکل فدراسیون در پایان گفت: از فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا بابت کمکی که در برگزاری این دوره داشتند تشکر می‌کنم. همچنین باید مراتب تقدیر خودم را از دانیال مرادی بابت زحماتش اعلام کنم. امیدوارم همگی دوره موفقی را پشت سر بگذارید.

#مهدی تاج #فدراسیون فوتبال
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها