82375
سن سی ها ماستشان را کیسه کردند
17 ارديبهشت 1402 15:54
سرانجام فدراسیون کاراته به این نتیجه رسید که دست از ملاحظه کاری برداشته و مشت آهنین خود را در برخورد با متخلفان نشان دهد.

روزنامه گل

پس از حواشی‌های بوجود آمده در انتخابی تیم ملی و شائبه نزدیک به واقعیت تبانی دو تن از ملی پوشان و فریادهای کاپیتان تیم ملی یعنی ذبیح الله پورشیب و بهم خوردن جو سالن و درگیر لفظی چند بازیکن و مربی آنهم جلوی چشم مسئولین فدراسیون و کادر فنی تیم ملی، فدراسیون بدون فوت وقت با تشکیل کمیته انضباطی اقدام به محرومیت سنگین متخلفین کرد.

در احکام صادره کمیته انضباطی اگر چه در برابر رفتارهای پوریا اقدسی کمی مهربانانه رفتار شد و می‌توانست بجای توبیخ حکم سنگین‌تری داشته باشد ولی محرومیت های۴ تا ۶ ماهه ملی پوشان درگیر این اتفاقات نشان می‌دهد فدراسیون اینبار در نظر دارد بدون ملاحظه و ایجاد حاشیه امنیت برای ملی پوشان کار را پیش ببرد و تعارف را کنار بگذارد بخصوص که یکی از کاراته کاران در روز حادثه به مسئولین فدراسیون با صحبت‌هایش مبنی بر اینکه چسبیده‌اید به صندلیتان و می‌ترسید جایتان را از دست بدهید و چشمتان را بر روی واقعیت‌ها بسته‌اید بد جوری نوازششان داد تا این بخش از حرفهایش برای صدور این حکم سنگین بی‌تاثیر نباشد.

اما حواشی‌های شیتوریو کن سی کان در رقابت‌های مستر کاپ که بدون وقفه تا صبح در حال برگزاری بود بطوریکه اعتراض کاراته کاران و خانواده‌هایشان را بر انگیخت باعث گردید تا فدراسیون در این زمینه هم ملاحظه را کنار بگذارد و فعلا جلوی فعالیت این سبک را بگیرد تا رای نهایی در آینده‌ای نزدیک صادر شود.

به نظر می‌رسد طباطبایی دور دوم ریاست فدراسیون کاراته طباطبایی گذشته نیست و اینبار قصد دارد با قانون یاسایی به کنترل امور بپردازد بخصوص که اینبار مستقیما به خود وی و دیگر مسئولین فدراسیون هم توهین شده بود.

اما یکی از نکات پر رنگ این احکام محکومیت یکی از سبک‌های کاراته به خاطر تخلفاتش در رقابتهای مستر کاپ است سبک‌هایی که همواره در رقابت‌های داخلی و اعزام‌های برون مرزی خود با سهل انگاری و بی‌توجهی و عدم رعایت استاندارهای اولیه همواره حواشی بسیاری برای فدراسیون ایجاد می‌کردند.

بدون تردید احکام سنگین صادره باعث خواهد شد تا سن سی‌ها ماست‌هایشان را کیسه کنند و بدانند این طباطبایی دیگر آن طباطبایی نیست البته اگر بخاطر کمبود بازیکن در تیم ملی برخی محکومین دچار بخشودگی نشوند.


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها