82374
چند میلیارد کمک به خودی ها یا همه ؟
17 ارديبهشت 1402 15:53
هیات اجرایی کمیته ملی المپیک بودجه ای برای مربیان خارجی در نظر گرفته که به نظر می رسد سه عضو این هیات در اول صف تخصیص این اعتبار ایستاده اند.

روزنامه گل

چندی پیش اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک بودجه‌ای بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد را برای مربیان خارجی جهت کمک به تیم‌های ورزشی عازم بازی‌های آسیایی و المپیک تصویب کردند که البته این بودجه و تصمیم گویا هنوز به امضای نهایی محمود خسروی وفا نرسیده است. نکته جالب در این بین این است که زمان تصمیم گیری و تصویب این بودجه سه رشته هندبال، قایقرانی و تیراندازی با کمان دارای مربیان خارجی بودند و به نظر می‌رسد با توجه به حضور روسای فدراسیون‌های این سه رشته در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک آنها جلودار دریافت همین بودجه خواهند بود چرا که پس از این کبدی و به تازگی بسکتبال مربی خارجی جذب کردند.

تصویب این بودجه در وهله اول می‌تواند در تقسیم بندی بین فدراسیون‌های واجد شرایط بار بزرگی از روی دوش علیرضا پاکدل، علیرضا سهرابیان و غلامرضا شعبانی بهار در صورت تخصیص بردارد و احتمالا بودجه مربی خارجی این سه فدراسیون را حتی به مرز تسویه برساند.

باید دید محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی المپیک این بودجه را به امضا می‌رساند یا خیر و سپس در مرحله بعد تخصیص آن چگونه خواهد بود؟

این در حالی است که در شاخص‌های توزیع اعتبارات فدراسیون‌های ورزشی در سال ۱۴۰۲ از سوی کمیته ملی المپیک نیز بودجه فدراسیون‌هایی که روسای آنها در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک حضور دارند، رشد چشم گیری داشت.

اما رسانه‌ای شدن این سند توزیع اعتبارات قطعا کار مدیران ورزشی را بیشتر زیر ذره بین می‌برد، مدیرانی که چهار تن از آنها در شاخص گذاری یک سند مالی در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک ناموفق بودند تا در نهایت مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک این کار را تقبل کرد!


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها