82372
رئیس فدراسیون دوومیدانی قربانی دوست‌داشتنی وزیر؟!
17 ارديبهشت 1402 15:51
به نظر می‌رسد ردپای فشار وزیر بر استعفای هاشم صیامی از ریاست فدراسیون دوومیدانی بسیار پررنگ‌تر از آن باشد که تصور شود صیامی به خواست خود کناره‌گیری کرده است.

روزنامه گل

استعفای هاشم صیامی رئیس فدراسیون دوومیدانی به مانند اتفاقی که سبب استعفا شد جنجال برانگیز بود. به دلیل حضور تعدادی از زنان بی‌حجاب در ماراتن شیراز که به مناسبت روز ملی شیراز برگزار شده بود صیامی از سمت خود کناره گیری کرد و حالا منتظر تصمیم وزارت ورزش است.

هاشم صیامی در گفت وگو با «ورزش دات آنلاین» با بیان اینکه او فقط به عنوان مدعو به این مسابقات رفته بود گفت: من اعلام کرده بودم که تمام اقدامات برای برگزاری این ماراتن براساس ضوابط شکل گرفته و مسابقه هم برای استان بود و هیچ ارتباطی به من نداشت. چون من را دعوت کرده بودند من هم به این مسابقات رفتم. حتی شورای تامین هم در جریان جزییات مسابقه بود و مسیر مسابقه زنان و مردان هم جدا در نظر گرفته شده بود.

صیامی ادامه داد: متاسفانه یک سری از افراد بی‌حجاب در نقاط مختلف کشور حاضر هستند؛ مثلا برخی افراد بی‌حجاب به فرودگاه می‌آیند آیا رئیس فرودگاه برکنار می‌شود؟ من موضوع را برای مسئولان توضیح دادم و رئیس هیات هم هیچ گناهی در این مسئله ندارد. حتی بسیاری از بچه‌های سندروم دان هم در مسابقه حاضر بودند که خانواده‌هایشان از شدت خوشحالی اشک می‌ریختند.

صحبت‌های هاشم صیامی به شکلی است که به نظر می‌رسد استعفای او بیش از آن که خودخواسته باشد؛ اجباری است. رابطه نه چندان جالب حمید سجادی وزیر ورزش و صیامی در سال‌های اخیر به طرق مختلف دیده شده و دور از انتظار نیست که سجادی خیلی زود بااستعفای او موافقت کند؛ البته اگر خودش عامل فشار برای کنار رفتن او نباشد.

بر اساس شواهد موجود صیامی به وزارت ورزش احضار شده و سپس متن استعفایش را نوشته که خود او نخواست در این باره توضیحات بیشتری بدهد که قطعا پای ملاحظاتی در میان است.

اما با توجه به هجمه‌هایی که به خاطر این اتفاق به وزارت ورزش وارد شده بود بهترین قربانی برای وزیر، هاشم صیامی بود. همچنین به نظر می‌رسد استعفای صیامی کاملا تحت فشار وزیر بوده اما صیامی به خاطر ملاحظات کاری آن را اعلام نکند.


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها