82317
نادی: در والیبال مافیا نداریم!
16 ارديبهشت 1402 12:36
کاپیتان تیم ملی والیبال گفت: به نظر من در والیبال مافیا وجود ندارد و مافیا کلمه خطرناکی است.

روزنامه گل

علیرضا نادی، کاپیتان پیشین تیم ملی والیبال ایران درباره اتفاقات مهمی در گفتگویی که با خبرنگار ورزش دات آنلاین داشت، سخن گفت. از کنار گذاشته شدن از والیبال و مافیای این رشته، تا عملکرد عطایی و نقش داورزنی در پیشرفت والیبال…

دلیل کنارگذاشته شدنم را نمی‌دانم

کاپیتان پیشین تیم ملی والیبال کنارگذاشته شدن از والیبال گفت: دلیل کنارگذاشته شدنم را نمی‌دانم. من فعالیت خودم را دارم. در کلاس والیبال، آکادمی، تدریس والیبال و همکاری با کمیته آموزش فعالیت می‌کنم. علاقه دارم به عنوان مربی به تیم ملی والیبال کمک کنم زیرا تجربه دارم، با مربی‌های بزرگ خارجی کار کرده‌ام و سالیان سال کاپیتان تیم ملی بوده‌ام. دوست دارم این تجربیات را به بچه‌های تیم ملی در هر رده سنی ارائه بدهم. نمی‌دانم در گذشته چه اتفاقی افتاده است و امیدوارم این اتفاق بیافتد.

مربیگری، دنیای خودش را دارد

نادی درباره حضور نداشتن در هیچ سمتی در والیبال گفت: مشکلی وجود نداشته است. مربیگری، دنیای خودش را دارد. در زمان بازی، عنوان بهترین دفاع جهان و بهترین بازیکن آسیا را داشتم اما در مربیگری ادعایی ندارم زیرا باید کار کرد، در کنار یک مربی بزرگ ایستاد و تجربه کسب کرد. نمیدانم چرا این اتفاق نمی‌افتد.

تجربیاتی که این چندسال بدست آوردم را کجا هزینه کنم؟

وی درباره دستان پشت پرده که مانع حضور او در والیبال شده‌اند گفت: نمی‌دانم. هیچ ایده‌ای درباره این صحبت شما ندارم اما امیدوارم که اینطوری نباشد که اگر باشد، خیلی سخت است. من فکر می‌کنم باید از وجود آدم‌هایی مثل من استفاده شود. تجربیاتی که این چندسال بدست آوردم را کجا هزینه کنم؟ کلی هزینه از بیت المال خرج امثال من شد که پیشرفت کنیم تا به درجه‌ای برسیم که برای تیم ملی افتخارآفرینی کنیم. به نظرم استفاده نکردن از آدم‌هایی مثل من اشتباه است. باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد و کی از ما استفاده خواهد شد.

برایم سوال بود که پس از ۲۰ سال بازی در والیبال، چرا این اتفاق افتاد؟

نادی در پاسخ به علت حضور نداشتن در رده ملی و پس از آن، رده باشگاهی و داشتن سرنوشتی همچون عادل غلامی گفت: من ایده‌ای در رابطه با این حرف ندارم. نمی‌دانم چه بگویم. من در ناحیه رباط صلیبی آسیب‌دیدگی داشتم و پس از این مصدومیت که به تیم ملی بازگشتم، نتوانستم بازیکن قبل باشم اما پس از گذراندن دوره درمان، با آمادگی نسبی که داشتم، نتوانستم با تیمی قرارداد ببندم. باشگاه‌ها با من همکاری نکردند و برای خودم هم سوال بود که پس از ۲۰ سال بازی در والیبال، چرا این اتفاق افتاد. لیگ برتر جایی است که جوان‌ها خیلی خوب می‌توانند خود را نشان دهند، شکوفا شوند و به تیم ملی برسند. زیاد به مسئله حضور در لیگ برتر والیبال دقیق نیستم و بیشترین مسئله من مربیگری است. می‌توانم در مربیگری نیروی خوبی باشم.

شاید روزی به عنوان مربی تیم ملی فعالیت کنم

کاپیتان پیشین تیم ملی والیبال در رابطه با حواشی مربی ایرانی و نبود این حواشی در زمان خارجی‌های والیبال گفت: همیشه در همه رشته‌ها حاشیه وجود دارد. یک‌سری خبرنگار هستند که انتقاد، تعریف و تحریف می‌کنند. مربی خارجی مزایا و معایبی دارد. از مزایایی که دارد، بازی‌های تدارکاتی خوبی است که با تیم‌های مختلف انجام می‌دهیم، اعتباری است که مربی خوب خارجی دارد و کنترل حواشی است اما خب تمایل من بودن مربی ایرانی است. همانطور که در بحث بازی پیشرفت کرده‌ایم، باید در بحث مربیگری هم پیشرفت کنیم. من فکر می‌کنم بحث حضور مربی ایرانی، بحث بدی نیست. باید از مربی ایرانی حمایت کنیم. شاید روزی بنده به عنوان مربی تیم ملی فعالیت کنم. الان که نزدیک بازی‌ها هستیم، بهترین کار حمایت از سرمربی است.

نمی‌شود با یک تیم در تمام تورنومنت‌ها شرکت کرد

وی درباره عملکرد بهروز عطایی گفت: سال پر ترافیکی داریم و نمی‌شود با یک تیم در تمام تورنومنت‌ها شرکت کرد. حتما باید تیم دومی باشد تا به بازی‌های آسیایی اعزام شود. به نظر من کار، کار خیلی سختی است. بحث انتخابی المپیک و بازی‌های جهانی در پیش است. باید همه جوره از تیم ملی حمایت شود و بازی‌های دوستانه خوبی داشته باشد. من برای تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم.

مافیا کلمه خطرناکی است

کاپیتان پیشین تیم ملی والیبال درباره حضور مافیا در والیبال عنوان کرد: به نظر من در والیبال مافیا وجود ندارد. مافیا کلمه خطرناکی است. شما وقتی در یک مجموعه موفق هستید و نتیجه می‌گیرید، یک‌سری هستند که حسادت می‌کنند. در بحث والیبال، چون در این چندساله بسیار پیشرفت کرده است و در سطح جهان مطرح است، دشمنان خاص خود را دارد. هرکسی می‌تواند از داستان ایراد بگیرد اما در نهایت نتیجه نشان‌دهنده کار است. اتحاد مهم است و حتی اگر اتفاقی هم بیافتد، اتحاد باعث حاصل شدن نتیجه می‌شود و نتیجه هم حاصل شود، این مسائل منتفی است. مافیا در والیبال را منتفی میدانم.

عملکرد آقای داورزنی قابل قبول است

نادی در پاسخ به این سوال که «عملکرد داورزنی را چگونه می‌بینید؟ » گفت: عملکرد آقای داورزنی قابل قبول است. با نگاهی به کارنامه کاری ایشان می‌توان فهمید در زمان ریاست وی، عناوین متعددی در جام‌های مختلف کسب کرده‌ایم. والیبال مطرح شد و در جایگاه خوبی قرار گرفت. آقای یزدانی خرم هم برای والیبال خیلی زحمت کشید. چندین سال رئیس فدراسیون بود اما باید در نظر بگیریم که قبل از آقای داورزنی چه عناوینی داشتیم و پس از ایشان چه عناوینی. سرمایه‌گذاری‌ها بیشتر شد، نگاه‌ها جهانی شد، ورود به لیگ جهانی و انتخابی المپیک هدف ما شد. نتیجه این بزرگ شدن اهداف را هم دیدیم.


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها