82315
قفل سرمربی بسکتبال این هفته باز می شود
16 ارديبهشت 1402 12:34
یک هفته دیگر یک سال از انتخاب آخرین سرمربی تیم ملی بسکتبال می گذرد و این روزها قفل تیم ملی برای دو رویداد مهم باز نشده است.

روزنامه گل

تیم ملی بسکتبال در سال‌های اخیر توقعات جامعه این رشته و هوادارانش را برآورده نکرده اما از زمره مدعیان هنوز فاصله نگرفته واعتبار و آبروی زیادی در آسیا دارد. صعود به جام جهانی هم با وجود حرف و حدیث‌های پشت سرش روی کاغذ بسکتبال ایران را سربلندنگه داشت. قرعه سخت جام جهانی نیز حالا با هم گروه‌هایی همچون اسپانیا، نیوزلند و برزیل راه را برای توجیه نتایج از حالا باز گذاشته است اما موضوعی که این روزها شمارش معکوسش رو به پایان است معرفی سرمربی تیم ملی برای جام جهانی و بازی‌های آسیایی است. دو میدانی که از یکی آبرو داری می‌خواهیم و از دیگری مدال و ترجیحا طلا!

طلای هانگژو هر چند توقع بالایی از تیم حال حاضر با این بضاعت برابر حریفان قدرتمند آسیا محسوب می‌ شود اما محال هم نیست.

جواد داوری رییس فدراسیون بسکتبال طبق قول‌هایی که داده و صحبت‌هایی که هفته‌های اخیر داشته احتمالا به زودی مربی از اروپارا برای راس تیم ملی معرفی می‌کند. اتفاقی که باید دید در کوتاه مدت برای دو میدان مهم یکی در شهریور و دیگر در اواخر مهر چه جوابی می‌دهد. همچنین این نکته هم مبهم مانده که فدراسیون بسکتبال با چه بودجه‌ای در آستانه توافق با مربی معتبر اروپایی قرار گرفته چرا که کماکان بسکتبال زیر با قرارداد ترکمنچای فدراسیون قبلی قد راست نکرده است و اگر پای حامی مالی جدیدی در میان است چرا این موضوع اطلاع رسانی نشده است.

موضوع سعید ارمغانی نیز البته کامل حل نشده و او مدعی است که طبق قراردادش در صورت صعود به جام جهانی سرمربی تیم ملی مانده است!

جام‌جهانی ۲۰۲۳ از ۳ تا ۱۹ شهریوربه میزبانی ۳ کشور ژاپن، فیلیپین و اندونزی برگزار خواهد شد. مسابقات گروه‌های اول تا چهارم در مانیل، گروه‌های پنجم و ششم در اوکیناوا و گروه‌های هفتم و هشتم در جاکارتا برگزار می‌شود. البته تیم ملی آمریکا به فیلیپین می‌رود، اسلوونی در ژاپن بازی می‌کند و بازی‌های کانادا در اندونزی برگزار می‌شود.

گروه A: آنگولا، دومنیکن، فیلیپین، ایتالیا
گروه B: سودان جنوبی، چین، صربستان، پورتوریکو
گروه C: آمریکا، اردن، یونان، نیوزلند
گروه D: مصر، مکزیک، مونته نگرو، لیتوانی
گروه E: آلمان، استرالیا، فنلاند، ژاپن
گروه F: اسلوونی، گرجستان، کیپ ورد، ونزوئلا
گروه G: ایران، برزیل، اسپانیا، ساحل عاج
گروه H: کانادا، لبنان، فرانسه، لتونی


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها