82224
آیین‌نامه درمورد درخواست استقلال و سپاهان چه می‌گوید؟/ دردسرهای سازمان لیگ برای تغییر برنامه بازی‌ها
12 ارديبهشت 1402 14:47
درمورد درخواست باشگاه‌های استقلال و سپاهان آیین‌نامه سازمان لیگ پاسخ روشنی دارد.

روزنامه گل

سازمان لیگ فوتبال کشورمان در تاریخ 9 فرودین برنامه دیدارهای هفته بیست و هفتم تا سی‌ام لیگ برتر را اعلام کرد و طبق آن فقط 2 هفته پایانی مسابقات مانند سال‌های گذشته به صورت همزمان برگزار خواهد شد.

در بند 3 ماده 20 آیین نامه مسابقات لیگ برتر نیز به صراحت قید شده " اگر مسابقات در دو هفته پایانی دارای حساسیت کسب امتیاز و تفاضل گل(جهت صعود و نزول و کسب سهمیه) باشد، سازمان لیگ می‌بایست مسابقات را به طور همزمان اعلام و برگزار نماید."

در حالی که قرار است پرسپولیس به عنوان صدرنشین فصل جاری روز شنبه 16 اردیبهشت در چارچوب دیدارهای هفته بیست و هشتم به مصاف پیکان برود، تیم‌های سپاهان و استقلال باید دیدارهای خود را یک روز زودتر به ترتیب مقابل نفت مسجد سلیمان و صنعت‌نفت آبادان برگزار کنند. به همین دلیل این 2 باشگاه اعتراض خود را به همزمان برگزار نشدن دیدار خود با پرسپولیس اعلام کرده و خواستار همزمانی بازی خود با سرخ‌پوشان در هفته بیست و هشتم شده‌اند.

از طرفی حساسیت جدول رقابت‌ها در روز اعلام برنامه هفته‌های پایانی به شکلی نبود که سازمان لیگ بخواهد برخلاف آیین نامه عمل کرده و تصمیم بگیرد دیدارهای 3 هفته پایانی را همزمان برگزار کند. با این وجود درخواست و اعتراض 2 باشگاه مدعی قهرمانی سپاهان و استقلال، شرایط را به جایی رسانده که به نظر می‌رسد تغییر برنامه بازی‌های هفته بیست و هشتم از عهده سازمان لیگ خارج شده و این سازمان هم در حال حاضر نمی‌خواهد برنامه‌ای که بیشتر از 30 روز قبل اعلام کرده است، تغییر بدهد.

با این حال مباحثی مطرح شده است که شاید تا عصر فردا برنامه جدیدی برای بازی‌های این هفته مشخص شود اما باید این نکته را هم در نظر گرفت تیم‌هایی مانند پیکان، پرسپولیس و حتی گل‌گهر که برای کسب سهمیه تلاش می‌کند، یکشنبه در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی به زمین رفتند و اگر قرار است برنامه‌ای هم تغییر کند، به جای برگزاری مسابقات در روز جمعه، باید شرایط این تیم‌ها نیز در نظر گرفته شده و دیدارهای روز جمعه یک روز عقب بیفتد.

#سپاهان #استقلال #سازمان لیگ
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها