82182
مهرانپور: استقلال ساپینتو میل به بُردن دارد/ هنوز چیزی از دست نرفته و تیم می‌تواند 2قهرمانی کسب کند
11 ارديبهشت 1402 17:39
هافبک اسبق استقلال گفت: هنوز چیزی از دست نرفته و تیم می‌تواند در هر دو جام موفق شود

روزنامه گل

محمدرضا مهرانپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص برد استقلال مقابل پارس جنوبی و صعود به مرحله نیمه نهایی جام حذفی پس از شکست در دربی، اظهار داشت: به هرحال دربی یک بازی حساس است اما باید باخت‌ها را فراموش کنیم و به فکر آینده باشیم. عدم نتیجه گیری سپاهان مقابل ملوان باعث شد امیدها زنده بماند. استقلال با برد مقابل پارس جنوبی جم شرایط خیلی بهتری پیدا کرد.

وی افزود: ما در دو جام در کورس هستیم. هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست. هم می‌توانیم هر دو جام را بگیریم و هم می‌توانیم هر دو جام را از دست بدهیم. استقلال مسیر پر فراز و نشیبی داشت. امیدواریم تیم بتواند با کسب جام دل هواداران را شاد کند. فصل خیلی پرنوسانی داشتیم اما به هرحال مردم منتظر حداقل یک جام از استقلال هستند.

هافبک اسبق استقلال در مورد اینکه کار این تیم مقابل پارس جنوبی سخت شد، گفت: دلیل عمده سخت شدن بازی استقلال ماهیت جام حذفی است. در هر کشوری جذابیت بازی‌های جام حذفی به همین اتفاقات نادر است. تیم‌هایی که در دسته پایین تر هستند انگیزه خیلی بالایی دارند که مقابل تیم‌های بزرگ خودشان را نشان بدهد که کار را برای مدعیان سخت می‌کند. این طبیعی و جزئی از فوتبال است. مهم این است که استقلال از این مرحله با سربلندی صعود کرد و به جمع 4 تیم رسید.

مهرانپور در مورد اینکه به نظر می‌رسد تبعات روحی شکست در دربی هنوز در استقلال وجود دارد، عنوان کرد: استقلال چیزی را در لیگ از دست نداده است. یکی از هنرهای سرمربی و کادرفنی مدیریت این روزهاست تا بتوانند تیم را خیلی سریع از نظر روحی ریکاوری کنند و به شرایط قبلی برگردانند. بازی با پارس جنوبی موقعیت خوبی برای استقلال بود تا هم نتیجه را بگیرد و هم از نظر روحی شرایط بهتری پیدا کند. الان استقلال باید در بازی‌های باقی مانده لیگ امتیازات کامل را بگیرد. در کنار آن باید امیدوار باشیم سپاهان و پرسپولیس هم امتیاز بدهند تا اتفاق خوبی برای استقلال در پایان فصل بیفتد.

وی در مورد اینکه علیرغم افت روحی بازیکنان، ساپینتو هم بعد از بازی با پارس جنوبی اعلام کرد همچنان به قهرمانی در دو تورنمنت باور دارد، گفت: این طبیعی است که در هر تیمی تعدادی از بازیکنان در مقطعی در اوج آمادگی باشند یا از لحاظ روحی افت کنند. باید خداراشاکر باشیم که دراین مقطع تعدادی از بازیکنان تیم دچار افت روحی شدند. خدای ناکرده اگر کل تیم این شرایط را داشت چالش بدی بود.

کارشناس فوتبال افزود: نمونه بارز آن می‌تواند تیم آرسنال باشد که اختلاف امتیاز زیادی در صدر داشت اما الان صدر جدول لیگ جزیره را از دست داده، این به خاطر این است که روحیه کل تیم خراب شده و نمی‌توانند نتایج دلخواه را کسب کنند اما در تیمی که 3-2 نفر آمادگی خودشان را از دست بدهند، با نفرات جایگزین می‌توان تیم را به تعادل رساند و به شرایط قبل برگرداند.

مهرانپور در خصوص اینکه با وجود شرایط فعلی، تیم استقلال روحیه جنگندگی و تلاش برای بردن را هنوز از دست نداده و این مساله در بازی با پارس جنوبی دیده شد، گفت: فاکتورهای مختلفی برای بردن وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها خواستن بازیکنان است. مربی باید بهترین تاکتیک‌ها را برنامه ریزی کند اما اگر بازیکنان روحیه لازم را برای اجرای آن‌ها نداشته باشند تیم به نتیجه نمی‌رسد.

وی تصریح کرد: پس یکی از فاکتورهای مهم پیروز شدن، میل به بردن و خواستن است. تلاش مثبت است که نتیجه را به همراه می‌آورد. خوشبختانه استقلال امسال تلاش بسیار زیادی داشت. جدا از اینکه بازیکنان با کیفیتی دارد، امسال میل به بردن را دارد. خیلی از مواقع دیدیم که توانست نتایج خیلی خوبی را هم کسب کند. امیدوارم در بازی‌های باقی مانده لیگ و جام حذفی اتفاقات خوبی برای استقلال بیفتد و بتواند حتی در هر دو جام به قهرمانی برسد.

مهرانپور در خصوص اینکه اشتباهات داوری باعث ضرر زیاد استقلال در بازی‌های این فصل شده، عنوان کرد: اول بحث کلیشه‌ای VAR وجود دارد. متاسفانه تیم‌های درجه 2 آسیا هم این سیستم را دارند و این امتیاز را دارند که فوتبال‌شان روز به روز زیباتر شود اما ما نداریم. بارها در این مورد صحبت شده اما فقط در حد حرف بوده و هیچ اتفاقی نیفتاده است.

بازیکن اسبق استقلال گفت: بحث دوم اینکه داوری‌ها هم مثل مسابقات لیگ است. هرچه به انتهای فصل نزدیک‌تر می‌شویم، حساسیت‌ها بالا می‌رود و درصد اشتباهات هم بیشتر می‌شود.درست مثل یک مربی که اگر در روزهای حساس تصمیمات خوبی بگیرد، مربی بزرگ و متفاوتی می‌شود الان بهترین فرصت برای داوران ما است که با قضاوت‌های خوب بتوانند به مدارج بالاتر برسند. اشتباهات داوری به حساسیت لیگ ما بر می‌گردد. امیدواریم درصد اشتباهات‌شان در این هفته‌های پایانی کمتر شود.

#محمدرضا مهران پور #پیشکسوت استقلال
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها