82137
سرمربی تیم ملی از فدراسیون بسکتبال شکایت می کند!
10 ارديبهشت 1402 15:54
سعید ارمغانی سرمربی تیم ملی بسکتبال در انتخابی جام جهانی در مسیر شکایت از فدراسیون بسکتبال قرار گرفته است.

روزنامه گل

حدود یک سال پیش در اواخر اردیبهشت سال ۱۴۰۱ سعید ارمغانی به عنوان سرمربی تیم ملی بسکتبال انتخاب شد تا ادامه مسیر تبم ملی در راه انتخابی جام جهانی به جای مصطفی هاشمی با او باشد که اتفاقا مدت‌ها از ایران دور بود. او پیش از این نیز سابقه سرمربیگری تیم ملی را درکارنامه دوران مربیگری داشت و قبل از این انتصاب به عنوان سرمربی تیم بزرگسالان کاساشوک پوداپست فعالیت می‌کرد.

اما ارمغانی دوران پر فروغی با تیم ملی نداشت و صعود به جام جهانی نیز طی معادلاتی از نتایج رقبای ایران حاصل شد که برای اهالی بسکتبال راضی کننده نبود. در واقع او طی دوران حضورش با تیم ایران نتیجه هفت بازی را واگذار کرد و فقط چهار برد داشت که به لطف میزبانی بود یا برابر تیمی مثل سوریه! همچنین مشکلات و اختلافات درون اردویی نیز به بیرون درز پیدا کرد تا جایی که در اردوی پنجره چهارم انتخابی جام جهانی در تهران درگیری بین حامد حدادی، ستاره تیم ملی و سعید ارمغانی سرمربی به وجود آمد و گفته شد شدت این درگیری لفظی آنقدر زیاد بود که باعث تعجب سایر ملی پوشان و دیگر حاضران در سالن شد. برهمین اساس حدادی در بازی تدارکاتی یم ملی مقابل تیم ب غایب بود. البته با گذشت ۲۴ ساعت از این درگیری، با ورود رئیس فدراسیون بسکتبال به این ماجرا و صحبت با سرمربی و کاپیتان تیم ملی این حاشیه بزرگ جمع شد و طرفین اختلافات را کنار گذاشتند. حدادی هم با لباس شخصی در تمرین حاضر شد تا ثابت شود کدورت و اختلاف میان سرمربی تیم ملی و کاپیتان کهنه کار به پایان رسیده است.

از طرف دیگر همین حالا هم چند ملی پوش بسکتبال بدون ذکر نام‌هایشان مدعی شدند که ارمغانی ضعیف‌ترین سرمربی تیم ملی بوده و توان اداره فنی و روانی تیم ملی را نداشته است.

تمام این موارد در کنار معادلات ذهنی رییس فدراسیون و هیات رییسه بسکتبال به سمتی رفته که پایان همکاری با وی قطعی به نظر می‌رسد و خود ارمغانی نیز طی مصاحبه‌ای اعتراض کرد که از فدراسیون هیچ تماسی نداشته است.

حالا خبر می‌رسد که ارمغانی در این وضعیت در مسیر شکایت از فدراسیون بسکتبال قرار گرفته است چرا که گویا در قراردادش ذکر شده بوده در صورت صعود به جام جهانی این قرارداد به صورت اتومات تمدید خواهد شد اما در حال حاضر روند فدراسیون چیز دیگری می‌گوید! حقوق ماهانه ارمغانی چیزی در حدود چهار تا پنج هزار دلار است و وی معتقد است با فدراسیون برای جام جهانی رسما قرارداد. این در حالی است که «ورزش دات آنلاین» در خبرهای اختصاصی از جدی بودن گزینه‌های اروپایی برای هدایت تیم ملی خبر داده بود.

شاید تصور اهالی بسکتبال باشد این باشد که ارمغانی اهل این حرف‌ها و شکایت و شکایت کشی نیست اما سرمربیگری در جام جهانی موضوعی نیست که کسی به راحتی از کنار آن عبور کند و ارمغانی در نقطه‌ای که ایستاده قطعا به مدل صعود و نتایج گذشته کاری ندارد. صعودی که با توجه به انتظارات و داشته‌های بسکتبال ایران جای خوشحالی نداشت. اگر استرالیا به ایران سفر می‌کرد و در این بازی نتیجه دلخواه تیم ایران رقم نمی‌خورد که احتمالش بالا بود حالا جایی در جام جهانی با یک برد کاغذی به خاطر غیبت حریف نداشتیم.


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها