82120
پاشازاده: قهرمانی استقلال در هر2 جام دور از دسترس نیست/ همین الان می‌توانم بهتر از خیلی‌ها داوری کنم
10 ارديبهشت 1402 15:23
مدافع اسبق استقلال گفت: هرکاری شدنی است و قهرمانی در هر 2 جام دور از دسترس نیست.

روزنامه گل

مهدی پاشازاده در مورد برد شب گذشته استقلال مقابل پارس جنوبی جم، اظهار داشت: بعد از دربی مخصوص اگر تیم باخته باشد، بازی حساس می‌شود. جام حذفی هم که باشد مزید بر علت می‌شود. تیم هنوز از لحاظ روحی روانی هنوز در شرایط باختِ دربی است. با این حال استقلال خوب شروع کرد و در ادامه ضربه پنالتی به بیرون رفت اما کمی خودشان را جمع و جور کردند.

تبعات باخت در دربی هنوز وجود دارد

وی افزود: در نیمه دوم با تعویض‌هایی که انجام شد توانستند بازی را به دست بگیرند. موقعیت‌ هم داشتند اما توانستند از یک موقعیت استفاده کنند. تیم‌هایی که در دسته پایین تر حضور دارند، مقابل استقلال یا پرسپولیس انگیزه بالایی دارند. پارس جنوبی هم با انگیزه بود اما در نهایت استقلال برنده شد. جام حذفی می‌تواند اتفاق خوبی را برای استقلال رقم بزند.

کاپیتان اسبق استقلال در خصوص اینکه دیدار شب گذشته برای شاگردان ساپینتو سخت شد، گفت: دقیقا به خاطر باخت در دربی، شرایط روحی روانی و اتفاقاتی که اخیرا رخ داد، همه مزید بر علت شدند. دیروز دیدیم که هنوز تبعات باخت در دربی باقی مانده است. مشکلات هنوز وجود دارند و باید حلقه گمشده باشگاه را پیدا کنند.

نباید بگویند بحث داوری تخصصی است

پاشازاده در خصوص حواشی که بعد از دربی به وجود آمد و به نوعی بین مجموعه استقلال و محیط بیرون کشمکش‌هایی به وجود آمد، عنوان کرد: مشکل اینجاست که نباید این اتفاقات بیفتند و کل تیم و باشگاه درگیر آن‌ها شوند. شرایط می‌توانست به صورت دیگری رقم بخورد که این حواشی به تیم لطمه‌ای نزنند.

وی در مورد حرف و حدیث‌های پیرامون مسائل داوری، گفت: داوری‌ها برای استقلال خوب نبوده، البته برای تیم‌های دیگر هم مشکلاتی وجود داشته اما استقلال واقعا ضرر کرده است. مشکل ما این است که هرچه بگوییم و هر اتفاقی بیفتد برخی دوستان باز هم حرف خودشان را می‌زنند. کمیته داوران و داوران نمی‌توانند بگویند این مساله تخصصی است. داوری جزئی از فوتبال است. فوتبال جزئی از داوری نیست. منِ مربی یا فوتبالیست می‌توانم نظر بدهم. متاسفانه حتی گزارشگران هم به خاطر اینکه فردا حاشیه‌ای نباشد می‌گویند کارشناس باید نظر بدهد. چرا؟ من مربی یا فوتبالیست هم می‌توانم در مورد داوری صحبت کنم. همین الان بخواهم داوری کنم می‌توانم از خیلی داوران لیگ بهتر این کار را انجام بدهم.

رئیس کمیته داوران از گردن نگیر ترین دوستان ما است!

پاشازاده در خصوص اینکه این حرف و حدیث‌ها در نهایت منجر به توضیحات رئیس کمیته داوران و استعلام او از داوران خارجی برای صحنه بحث برانگیز برخورد توپ به دست ولسیانی شد، اظهار داشت: موضوع این است که اشتباهات داوری ما واقعا زیاد شده است. از طرفی امکانات داوران واقعا خیلی کم است. مطلبی را خواندم در مورد اینکه داوران در لیگ انگلیس یا آلمان چقدر درآمد خوبی دارند. با داوران خودمان مقایسه کردم واقعا خجالت آور بود. همه این‌ها تاثیر گذار است. حتی می‌تواند شائبه ساز هم بشود. این اتهام نیست و خدای ناکرده نمی‌خواهم داوران را زیر سوال ببرم. حرفم این است که اصلا نباید چنین شرایطی به وجود بیاید. اگر من درآمد خوب داشته باشم اصلا به مسائل دیگر فکر نمی‌کنم.

وی افزود: خداداد افشاریان تاج سر است اما یکی از گردن نگیرترین دوستان ما است! این را می‌گویم چون دقیقا اتفاق افتاده است. در شهری بودیم اتفاقی افتاد اما افشاریان گفت اصلا اینجا چنین اتفاقی نیفتاده است و من واقعا شوکه شدم. حداقل می‌توانست بگوید این اتفاق افتاده و ما در حال پیگیری هستیم که مشکل درست شود. دقیقا دو هفته پیش برای تیم خود من این اتفاق افتاد. به شکلی که بازیکن تیم من مالک توپ بوده، تکل زده، دست تکیه‌گاهش پایین آمده و به توپ خورده و پنالتی گرفتند. اگر آن خطای هند بوده، این صحنه دربی هم هند بود.

کار داوران سخت است اما اشتباهات داوری را نباید پنهان کرد

پاشازاده تصریح کرد: البته در آن شرایط برای داوران واقعا سخت است. در صدم ثانیه باید تصمیم بگیرند و وقتی فشار روی آن‌ها زیاد باشد بدتر هم می‌شود اما حداقل آن را پنهان نکنیم. بگوییم می‌توانست بگیرد. نباید سر و ته قضیه را به هم بیاوریم. حرف من این است.

صحبت‌های ساپینتو واقعا حرفه‌ای بود

مدافع اسبق استقلال در مورد اینکه ساپینتو پس بازی دیشب اعلام کرد به قهرمانی در هر دو تورنمنت باور داریم، گفت: او واقعا حرفه‌ای صحبت کرد. همینطور است و هر کاری شدنی است. دور از دسترس نیست. ضمن اینکه هربازی شرایط خودش را دارد. همین اتفاق برای استقلال که من هم بازی می‌کردم افتاد. یک مساوی در انزلی می‌خواستیم که نشد و پرسپولیس به قهرمانی رسید. اتفاقات فوتبالی در همه جای دنیا هست. باید امیدوار بود. هرچه هست، بازیکنان باید در بازی‌های باقی مانده لیگ و جام حذفی به خاطر هواداران با تمام قوا شرکت کنند. امیدوارم آخر فصل اتفاقات خوبی برای استقلال بیفتد.

#مهدی پاشازاده #پیشکسوت استقلال
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها