82099
کاپیتان حاشیه!
09 ارديبهشت 1402 13:20
نقش اول اتفاقات تلخ رقابت های انتخابی تیم ملی کاراته که با درگیری های لفظی همراه بود؛ کسی نبود جز کاپیتان تیم ملی کاراته!

روزنامه گل

مرحله نخست رقابت های انتخابی تیم ملی کاراته برای حضور در ۳ رویداد مهم قهرمانی آسیا، بازی های آسیایی و قهرمانی جهان طی ۲ روز در سالن شهید افراسیایی تهران برگزار شد.

اما در جریان برگزاری رقابت های انتخابی وزن ۸۴- کیلوگرم تیم ملی، اتفاقات تلخی رخ داد که شروع آن با اتهام سنگین تبانی از سوی پورشیب به مهدی خدابخشی و کیوان بابان بود و در نهایت با درگیری لفظی شدید میان خدابخشی و بابان با ذبیح الله پورشیب کاپیتان تیم ملی و ورود کمیته انضباطی به این ماجرا به پایان رسید.

اما ماجرا از جایی شروع شد که کاپیتان تیم ملی پس از کسب سومین پیروزی که با نتیجه ۲ بر یک مقابل دستجانی به دست آمد، هنگام خروج از تاتامی رو به کادر فنی تیم ملی کرد و مدعی انجام تبانی میان ۲ کاراته کای دیگر این وزن( مهدی خدابخشی و کیوان بابان) شد؛ مبارزه ای که در آن خدابخشی موفق به شکست بابان شده بود.

پورشیب بدون ارائه هیچ سند و مدرکی ضمن ایراد اتهام به دو کاراته کای دیگر، حتی خواستار اخراج آن ها از مسابقات شد!
اعضای کادر فنی تیم ملی نیز متعجب از این صحبت های کاپیتان خود، خواستار این شدند که او بر روی وظیفه اش که مبارزه است تمرکز کند و وارد مسائل حاشیه ای نشود.

اما پورشیب پس از انجام چهارمین مبارزه، بار دیگر در زمان خروج از تاتامی به سمت میز کادر فنی تیم ملی رفت و باز هم مدعی تبانی شد. او خطاب به کادر فنی تیم ملی گفت: در هر کجای دنیا وقتی ۲ کاراته کا تبانی کنند از مسابقات اخراج می شوند.

‌تکرار این اتهامات از سوی پورشیب اینبار با واکنش شدید خدابخشی و بابان همراه بود. خدابخشی نیز خود را به کنار میز کادر فنی تیم ملی رساند و شدیدا نسبت به صحبت های کاپیتان تیم ملی معترض شد. کیوان بابان نیز به سمت پورشیب رفت و درگیری لفظی میان این ۳ کاراته کا بالا گرفت که کادر فنی تیم ملی و برخی افراد دیگر نگذاشتند کار بیش از این بالا بگیرد.

پورشیب که دست بردار نبود، اینبار به سمت دیگر سالن رفت و با مسئولان فدراسیون و دیگر افرادی که ناظر این مسابقات بودند در اینباره صحبت کرد و به تکرار اتهامات بدون سند خود پرداخت.

بی اخلاقی ها و اعتراضات مکرر به عنوان پای ثابت رقابت های انتخابی کاراته طی سال های گذشته کار را به جایی رساند که یکی از مربیان تیم ملی با فریاد خطاب به همه کاراته کاها گفت: تمام کنید این رفتارها را، به همه چیز اعتراض می کنید و احترام هیچ کس را نگه نمی دارید. پس ما به عنوان کادر فنی تیم ملی چه کاره هستیم که به همه چیز معترضید؟

در ادامه با آرام شدن جو سالن، خدابخشی و پورشیب در مبارزه ای حساس به مصاف هم رفتند که کار به تساوی صفر بر صفر کشیده شد. در شرایطی که خدا بخشی اصرار زیادی برای برگزاری دومین مبارزه با پورشیب را داشت، کادر فنی تیم ملی اجاره برگزاری دومین مبارزه را نداد.

اما کمیته انضباطی فدراسیون کاراته ساعاتی پس از این اتفاق پورشیب، خدابخشی و بابان را تا بررسی دقیق ابعاد این ماجرا محروم کرد و خدابخشی و پورشیب به عنوان نفرات برتر رقابت های انتخابی فعلا اجازه حضور در اردوی تیم ملی را نخواهند داشت.

کاراته به یکی از پرحاشیه ترین رشته های ورزشی ایران تبدیل شده و در بیشتر موارد برخی مدعیان و عنوان داران تیم ملی عامل اصلی این حواشی بوده اند؛ اتفاقاتی که هیچگاه با واکنش شدید فدراسیون کاراته و کمیته انضباطی همراه نبوده تا باز هم شاهد تکرار این وقایع تلخ باشیم.

باید منتظر ماند و دید اینبار کمیته انضباطی فدراسیون کاراته فارغ از نام و جایگاه ورزشکاران متخلف، آیا برخورد قاطعی با متخلفان خواهد داشت یا خیر؟


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها