82034
سابقه دارها در اردوی جوانان کشتی!
05 ارديبهشت 1402 11:54
حضور برخی از افراد ستاره‌دار که سابقه‌دار بوده و از افراد مشهوری هم هستند، در تمرین تیم ملی کشتی جوانان با واکنش‌ها و انتقادات گسترده‌ای همراه بوده است.

روزنامه گل

طی روزهای اخیر وایرال شدن یک ویدئو از حضور برخی افراد نامربوط و عموماً سابقه‌دار در اردوی تمرینی تیم کشتی آزاد جوانان در فضای مجازی، باعث بروز حواشی و انتقادات گسترده‌ای نسبت به محسن کاوه، سرمربی این تیم و علی‌رضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی شده است.

ظاهراً ماجرا از این قرار است که در حاشیه اردوی شهرستان ارومیه تیم ملی کشتی آزاد جوانان کشورمان که خودشان را برای مسابقات جهانی و دفاع از عنوان قهرمانی آماده می‌کنند، افرادی که در افکار عمومی به‌عنوان اراذل و اوباش شناخته شده‌اند با حضور در محل تمرین و اردوی تیم ملی، در کنار ملی‌پوشان جوان حاضر شده و به صحبت با آن‌ها پرداخته‌اند.

محسن کاوه، سرمربی تیم کشتی آزاد جوانان که از افراد مورد اعتماد رئیس فدراسیون کشتی هم هست و سمت مدیرفنی تیم‌های ملی را هم برعهده دارد، در این ویدئو به خوش‌آمدگویی به مهمانان خاص‌اش پرداخته و آن‌ها را افرادی دست به‌خیر و همیشه در کنار کشتی می‌داند که برای عرض خداقوت و خسته نباشید به شاگردانش، وارد حریم اردویی تیم ملی شده‌اند.

چیزی که در ویدئو مشخص است اما با اظهارات کاوه تفاوت‌هایی دارد. کاوه درباره انتشار این ویدئو امروز به تسنیم گفت: سر تمرین بودیم که این ها آمدند، چند نفر کشتی‌گیر هم بودند. معمولا پیش می‌آید در اردوها که پیشکسوتان کشتی آن شهر، به تمرین می‌آیند. چیز خاصی هم نبود. کسی با من هماهنگ نکرده بود، معمولا اینجور هماهنگی‌ها از سوی میزبان اتفاق می‌افتد.

مشخص نیست این که سرمربی تیم کشتی آزاد با لحنی نه‌چندان موافق می‌گوید اطلاعی نداشته و هماهنگ نشده بوده را باید باور کنیم یا آن استقبال گرم و برخورد عجیب با مهمانان خاص و ستاره‌دار را. البته که این اتفاق در ورزش ایران، عجیب نیست و در زمان سرمربی‌گری محمود فکری در تیم فوتبال استقلال؛ شاهد حضور هانی کُرده در تمرین تیم نیز بوده‌ایم.

حالا انگار پس از گذشت چند سال، تاریخ به نحو دیگری تکرار شده تا امین فرزانه و اعوان و انصارش جای هانی کُرده را بگیرند و این بار به جای تمرین استقلال، در تمرین آینده‌سازان کشتی ایران حاضر شوند. گفتنی است پس از ماجرای فکری و کُرده، واکنش‌های زیادی علیه سرمربی آبی‌ها به‌وجود آمد و توبیخ وی را هم به همراه داشت.

مشخص نیست علت مسکوت ماندن ماجرای حضور این افراد در اردوی کشتی ظرف مدت ۲ ماه اخیر چه بوده. به‌طور حتم باید به انتظار واکنش درست، دقیق و به‌جای کمیته انضباطی و رئیس فدراسیون کشتی نشست. دبیر البته در ماجرای درگیری امیرحسین زارع و کامران قاسم‌پور، بررسی فوری را در دستورکار قرار داد اما هنوز خبری از جلسه درباره این مسئله نیست.

علت این که برخی افراد نامربوط به کشتی و نه‌چندان خوش‌نام به چه علت در اردوی تیم ملی حاضر شده‌اند، معلوم نیست اما رئیس فدراسیون این اختیار را دارد که به بازخواست مربی تیمش بپردازد و علت این استقبال گرم و عدم ممانعت از زیرسوال رفتن شان و قداست تشک کشتی را سوال کند تا حرف و حدیثی درباره رفتار دوگانه از سوی عالی‌ترین مقام فدراسیون پیش نیاید.

دبیر که صبح امروز به عنوان نخستین کاندیدا برای بقا بر صندلی ریاست فدراسیون کشتی در انتخابات ثبت نام کرده، پیش از این بارها نشان داده که مسائل اخلاقی و رفتاری همیشه خط قرمز وی بوده‌اند و حالا که آن منش پهلوانانه کشتی ایران تا حدی خدشه‌دار شده، خودش به عنوان قهرمان المپیک و رئیس فدراسیون باید پیش‌قدم شده و واکنشی درست به ماجرا داشته باشد.


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها