پایان مشکلات و تنش های مالی آبی پوشان در دوران پسا فتح الله زاده
81949
حاجی رفت، استقلال خوشبخت شد
30 فروردين 1402 16:32
بعد از برکناری علی فتح الله زاده، شرایط باشگاه استقلال هم بهتر شده است. حجت کریمی به عنوان سرپرست موقت باشگاه سرانجام توانست مشکل بدهی های خارجی را با کمک وزارت ورزش و مجلس از طریق بانک شهر حل و فصل کند.

روزنامه گل

بعد از برکناری علی فتح الله زاده، شرایط باشگاه استقلال هم بهتر شده است. حجت کریمی به عنوان سرپرست موقت باشگاه سرانجام توانست مشکل بدهی های خارجی را با کمک وزارت ورزش و مجلس از طریق بانک شهر حل و فصل کند. همچنین پاداش 8 برد اخیر به حساب استقلالی ها واریز شد و قرار است بین 3 تا 5 درصد از قرارداد ها نیز تا قبل از دربی یعنی تا ظهر یکشنبه پرداخت شود. این در شرایطی است که تا قبل از تغییرات مدیریتی، باشگاه حتی پولی برای پرداخت هزینه های هتل کادرفنی خودش را هم نداشت.علاوه بر این موارد، باشگاه استقلال برای تمدید قرارداد ساپینتو و همچنین جذب ممحمد محبی و مهدی قایدی برنامه ریزی می کند. البته درآمدزایی باشگاه استقلال همچنان صفر است و مدیران باشگاه با حمایت ها و کمک ها مستقیم و غیر مستقیم دولت و سازمان خصوصی سازی توانسته اند منابع مالی لازم را فراهم کنند تا در ادامه با وصول مطالبات خودش و همچنین درآمدزایی، بدهی های بانکی خودش را سر فرصت تصفیه حساب کند. از جمله مطاباتی که باشگاه روی آن حساب کرده همان 5 میلیارد تومانی است که گفته می شود حاجی دوبار آن را وصول کرده است. همچنین آنها به دنبال گرفتن مطالبات خود از همراه اول هستند، البته بابت تبلیغاتی که هیچ قراردادی برای آن بسته نشده و موجود نیست! در اینجا هم احتمالا کمک و توصیه های دولت به کمک استقلالی ها خواهد آمد. به عبارت دیگر با برکناری و رفتن فتح الله زاده تمام مشکلات مالی و غیرمالی استقلال دست کم به صورت مقطعی حل و فصل شده است.

رفتن حاجی نه تنها شگاه تا حدودی از تنش مالی خارج شد که آرامش و تمرکز به مجموعه تیم هم برگشت و دیگر شاهد تقابل ساپینتو و عارف غلامی و دیگران با مدیران باشگاه نیستیم. تنها نکته و لکه سیاه به جا مانده از دورات مدیریت فتح الله زاده ماجرای دریافت نکردن مجوز حرفه ای و حذف شدن استقلال از آسیا است که برخلاف وزیر ورزش و مدیران باشگاه، هیچ کسی امید به اصلاح و برطرف شدن آن در دقیقه 99 ندارد! شاید اگر فتح الله زاده تا قبل از موعد پایان پرداخت استراماچونی خودش استعفا می داد و می رفت، هم به خودش و هم به استقلال خدمت کرده بود، اما صندلی خودش را محکم چسبیده و مدام درخواست می کرد برای رهایی از این همه مشکلات ریز و درشت باشگاه دیگران لطف کرده و برکنارش کنند!حالا مشخص نشد چرا مانند همان دوران کوتاه حضورش در لیگ نوزدهم، بازهم خودش مدیریت استقلال را رها نکرد و نرفت؟! شرایط امروز استقلال نشان می دهد رفتن حاجی تنها راه حل کوتاه مدت استقلال برای جلوگیری از حذف شدن این تیم بود که فتح الله همین را نیز از هواداران تیمش دریغ کرد. حالا هواداران استقلال دیگر او را نه به عنوان مدیری که بمب می ترکاند و ستاره می خرید، که به عنوان مدیری که خودش در ماجرای رفتن استراماچونی سهیم بود و در نهایت هم عث حذف تیم شان از آسیا شد به خاطر می آورند.

#علي فتح الله زاده #استقلال
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها