حذف استقلال از آسیا نشانه حضور مدیران بی‌سواد در فوتبال است
81948
مرتضی یکه: خط حمله استقلال برگ برنده این تیم در دربی است
30 فروردين 1402 16:28
آرش جعفری - مهاجم ملی پوش سابق استقلال عقیده دارد این تیم می‌تواند به واسطه خط حمله خوبی که دارد در دربی برنده شود تا گام بلندی برای قهرمانی بردارد.

روزنامه گل

مرتضی یکه در خصوص دربی و وضعیت دو تیم استقلال و پرسپولیس برای دربی صدم گفت: دربی همیشه شرایط خاص خودش را داشته و نتیجه‌این بازی اصلاً قابل پیش بینی نیست. جدا از بحث فنی باید بگویم مهم‌ترین مسئله برای برتری در این بازی و پیروز شدن مسئله روحی روانی است. خدا را شکر استقلال در چند هفته گذشته بردهای خیلی خوبی به دست آورده و از لحاظ روحی روانی بسیار آماد ه نشان داده است و به لحاظ فنی هم باید بگویم استقلال چنددرصدی بهتر از پرسپولیس است و این چند درصد به عملکرد خوب خط حمله پرسپولیس بر می‌گردد.

یکه با اشاره به عملکرد خوب خط حمله استقلال گفت: خط حمله استقلال نقطه برتری این تیم است و تعداد گل های زده این تیم در هر دیدار گواه این موضوع است. در کل باید بگویم استقلال در فاز هجومی موفق بوده است.

مرتضی یکه در ادامه در خصوص نتیجه بازی و اینکه استقلال حتماً باید برنده شود گفت: با توجه به شرایط جدول و رقابت برای قهرمانی استقلال باید رد دربی برنده شود. البته این شرایط برای پرسپولیس هم وجود دارد و برای همین نتیجه مساوی به درد هیچ یک از دو تیم نمی‌خورد و در مقابل این تیم سپاهان است که از این نتیجه منتفع می شود. من چند هفته قبل، پیش بیژن طاهری بودم و به او گفتم که اگر می خواهید قهرمان شوید باید تمام بازی های باقیمانده را برنده شوید. اگر یک بازی را مساوی کنید همه چیز از دست می رود.

یکه در خصوص اینکه آیا سپاهان امتیاز از دست خواهد داد یا نه گفت: من عقیده دارم سپاهان در بازی های باقیمانده با اینکه بر روی کاغذ ساده هستند امتیاز از دست خواهد داد. تیم هایی که با سپاهان بازی دارند با رفتن در لاک دفاعی بازی چرکی انجام خواهند داد تا با امتیاز میدان را ترک کنند خصوصاً اینکه بعضی از این تیم ها برای بقا امتیاز می‌خواهند. اما این را هم باید بگویم استقلال باید کار خودش را انجام دهد.

مهاجم ملی پوش سابق استقلال در ادامه در مورد اینکه پیش‌بینی او از نتیجه‌ای دیدار چیست گفت: من دوست دارم استقلال برنده شود. همان‌طور که گفتم هر دوتیم برای باقی ماندن در کورس قهرمانی باید حتماً 3 امتیاز بازی را بگیرند که همین باعث زیبا تر شدن بازی خواهد شد. مطمنا بازی قشنگی را هواداران خواهند دید اما فکر کنم مساوی شود و این متأسفانه به نفع سپاهان می شود اما امیدوارم که بازی برنده داشته باشد.

یکه در خصوص حذف استقلال از آسیا گفت: متأسفانه حذف استقلال از آسیا نشانه بی‌تدبیری و ضعیف بودن مدیریت این باشگاه بود. من فکر می‌کنم مدیران استقلال هیچ چیز از مدیریت فوتبال نمی‌دانستند وگرنه چنین بلایی سر استقلال نمی‌آمد. مدیر فوتبالی باید سواد فوتبال داشته باشد و به قوانین فوتبال آشنا باشد. اگر هم خودش نمی‌داند معاونان قوی داشته باشد تا قراردادهای درست و مطمئن ببندند و نیز در پرونده‌های حقوقی برنده باشند. الان بهترین مربی آوردند که در آسیا موفق باشند نه اینکه فقط در لیگ برنده شوند. ساپینتو یک مربی خوب و بین المللی است. او آمده بود که با استقلال در آسیا بدرخشد و مطرح شود. متأسفانه مدیران ضعیف با دل هواداران بازی کردند و باعث ناراحتی آن ها شدند. من امیدوارم که از این پس شاهد چنین موضوعات دردناکی نباشیم.

#پیشکسوت استقلال
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها