نگاهی به تغییرات نیمکت های لیگ برتری
81947
دیگر اینجا نمان!
30 فروردين 1402 16:23
حامد جیرودی - پس از شکست دو بر صفر نساجی برابر فولاد در هفته بیست و پنجم لیگ برتر بود که حمید مطهری پس از پس از جلسه با اعضای هیات مدیره نساجی طی توافقی از سمت سرمربیگری تیم شهر خسته کنار رفت.  

روزنامه گل

موضوعی که بیشتر آن را می توان یک اخراج محترمانه نامید. چرا که سرخپوشان قائمشهری در نتیجه گیری ناکام بودند و بلافاصله مدیران نساجی، لوکاس هرناندز را به عنوان سرمربی شان انتخاب کردند تا با این مربی جوان اسپانیایی فصل را به پایان برسانند. با این حال، با نگاهی به وضعیت تیم های لیگ برتری، به نظر می رسد که برکناری مطهری که پنج برد، 9 تساوی و 11 باخت با نساجی به دست آورد، آخرین مورد از تغییرات رخ داده روی نیمکت تیم ها در لیگ بیست و دوم باشد و تغییر دیگری تا پایان فصل رخ ندهد.

پرکاس اولین اخراجی

با گذشت شش هفته از لیگ بیست‌ودوم، نخستین سرمربی برکنار شده از روی نیمکت تیم‌های لیگ‌برتری مشخص شد و رضا پرکاس از هدایت کنار صنعت نفت کنار رفت. این مربی که پیش از آغاز فصل به‌جای علیرضا منصوریان به آبادان رفت، پس از توافق با اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل صنعت نفت، به‌دلیل کسب نتایج ضعیف، از این تیم جدا شد. این مربی در طول شش‌هفته تنها یک پیروزی به‌دست آورد و تیمش در یک بازی هم به تساوی رسید اما چهار شکست در کارنامه اش ثبت شد تا اولین سرمربی اخراجی لیگ بیست‌ودوم لقب بگیرد.

کریمی هم ناکام بود

فیروز کریمی که از هفته هفتم هدایت صنعت نفت را بعد از پرکاس برعهده گرفته بود، دومین سرمربی برزیلی های فوتبال ایران در لیگ برتر شد اما او هم روی نیمکت آبادانی ها ناکام بود و پس از کسب نتایج ضعیف (چهار شکست و یک تساوی) از سمت خود استعفا داد و اعضای هیات مدیره باشگاه نیز پس از بررسی، با کناره گیری او موافقت کردند.

جدایی ناگهانی بردیف

قربان بردیف یکی از مربیان مطرح خارجی بود که در ابتدای فصل هدایت تراکتور را برعهده گرفت اما این مربی ترکمنستانی پس از گذشت ۱۱ هفته از شروع فصل و به طور ناگهانی درخواست جدایی‌اش را از این تیم اعلام کرد تا به لیگ برتر روسیه بازگردد و سرمربی سوچی شود. بردیف در ۱۱ هفته ای که در تبریز حاضر بود، چهار برد، سه مساوی و چهار باخت به دست آورد و کارش را با ایستادن در رتبه هفتم به پایان رساند. مسئولان تراکتور، پس از او سرمربیگری تیم شان را به پاکو خمز سپردند.

تاوراس هم در آبادان جواب نداد

پس از استعفا کریمی، مسئولان باشگاه صنعت نفت، ادسون آرا اوجو تاوارس را به عنوان سومین سرمربی خود در این فصل انتخاب کردند. این مربی برزیلی که سابقه هدایت سپاهان را هم در کارنامه مربیگری اش داشت، بازگشت دوباره اش به فوتبال ایران را با کسب پیروزی روی نیمکت آبادانی ها جشن گرفت اما تنها شروع او خوب بود و تاوارس در ۱۱ بازی آمار ضعیف یک برد، سه مساوی و هفت باخت را ثبت کرد تا با قعرنشینیو به صورت توافقی از این تیم خداحافظی کند و جای خود را به عبدالله ویسی بدهد.

استعفای مهاجری از نفت مسجدسلیمان

پس از شکست سنگین نفت مسجدسلیمان مقابل فولاد و ادامه روند ناکامی‌های این تیم، همچنین با توجه به مشکلات و حواشی متعدد باشگاه و مسائل مالی آن و نارضایتی بازیکنان از پرداخت‌نشدن حق و حقوق شان، محمدرضا مهاجری با وجود مخالفت این باشگاه، از سرمربیگری نفت استعفا داد. او که در هفته های پایانی لیگ بیست و یکم سرمربی این تیم شده بود و موفق شد نفت را در لیگ برتر نگه دارد، در 12 هفته ای که در لیگ جاری روی نیمکت این تیم حضور داشت، دو برد، سه تساوی و هفت شکست کسب کرد.

حضور کوتاه و ناکام اشکش

مسجدسلیمانی‌ها که در این فصل با مشکلات عمده‌ای ازجمله بی‌پولی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، پس از جدایی مهاجری، ابراهیم اشکش سرمربی استقلال ملاثانی را به‌عنوان سرمربی خود انتخاب کردند. این مربی هم که سابقه سرمربیگری در لیگ برتر را نداشت، در نتیجه گیری ناکام بود و پس از چهار بازی و ناکامی در کسب پیروزی از سمت خود کنار رفت.

عنایتی هم رفت، اشکش برگشت!

رضا عنایتی سومین سرمربی بود که کارش در نفت مسجدسلیمان آغاز کرد اما ادامه مشکلات این تیم، باعث شد تا رضای آقای گل هم پس از گذشت شش‌هفته از حضور روی نیمکت سرمربی‌گری و کسب دو شکست و چهار تساوی، از هدایت این تیم کناره‌گیری کند. با جدایی عنایتی، تمرینات این تیم به‌صورت موقت زیر نظر فرزاد حافظی برگزار شد و او برابر گل‌گهر روی نیمکت این تیم نشست اما حافظی هم بعد از این بازی از سمت خود استعفا داد تا مسئولان نفت دوباره به سراغ اشکش بروند و باز او را روی نیمکت بنشانند.

جدایی غیرمنتظره نکونام

پس از پیروزی فولاد مقابل الفیصلی عربستان و صعود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، جواد نکونام در نشست خبری از استعفای خود صحبت کرد تا شوک عجیبی به نماینده ایران در این رقابت ها وارد شود. مسئولان باشگاه خوزستانی ابتدا با این موضوع مخالفت کردند اما نکونام اردوی این تیم را ترک کرد تا نشان دهد در موضع اش جدی است و دستیارش حمیدرضا رجبی هدایت فولاد را در بازی با الهلال عربستان بر عهده داشت. در ادامه مسئولان فولاد با جدایی نکونام موافقت کردند و با اینکه به همکاری با رجبی علاقه داشتند، او هم راضی به ماندن نشد تا منصوریان به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شود. نکونام در لیگ بیست و دوم، 10 تساوی، چهار برد و شش باخت داشت و نتایج خوبی کسب نکرده بود اما که کسی انتظار جدایی اش را هم از فولاد را نداشت اما این اتفاق رخ داد تا به دومین دوره حضورش در این تیم در پایان هفته بیستم خاتمه دهد.

قلعه نویی به تیم ملی رفت

امیر قلعه نویی که سومین فصل حضورش روی نیمکت گل گهر بود، اواخر سال گذشته به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد تا به این ترتیب به کارش با سیرجانی ها خاتمه دهد. او در این فصل امیدوار بود که بتواند تیمش را به موفقیت برساند اما در نهایت پس از 11 برد، هفت تساوی و پنج باخت و قرار داشتن روی سکوی چهارم، از گل گهر جدا شد تا دستیارش در این تیم و تیم ملی یعنی سعید الهویی سرمربی سیرجانی ها شود.

#لیگ برتر بیست و دوم
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها