81897
آقاجانی: ضعف ما تکنیکی، تاکتیکی بود
29 فروردين 1402 13:49
مصطفی آقاجانی مربی تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات قهرمانی آسیا در خصوص عملکرد کشتی‌گیران گفت: ضعف کشتی گیران ما تکنیکی و تاکتیکی بود.

روزنامه گل

مصطفی آقاجانی مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا در خصوص عملکرد تیم ملی به «ورزش دات آنلاین» گفت: گاهی اوقات کشتی آن روی خوش را نشان نمی‌دهد. در کشتی شکست و پیروزی هست. مسابقات آسیایی هدفمان نبود و اینکه حتماً در آن جا باید مدال بگیریم. این مسابقات را دست کم نگرفتیم و کسانی که انتخاب شده بودند و نفر اول مسابقات قهرمانی کشور بودند را به این مسابقات بردیم. خودمان نمی‌توانستیم ارنج کنیم. نمی‌دانستیم که ژاپن، مغول و قزاقستان با نفرات اصلی به این مسابقات پای می‌گذارند. ما فکر می‌کردم مثل بازی‌های آسیایی گذشته است. یک جاهایی ضعف کشتی گیر بود و می‌توانستیم جایگزین بهتری را برای این مسابقات بگذارم ولی باید احترام به چرخه می‌گذاشتیم. ایرادهای وجود داشت باید روی آنها کار کنیم. اتفاقی است که افتاده، کادر فنی رو دست خورد و این نتیجه هیچ کس را خوشحال نمی‌کرد. از حمایت دکتر دبیر و مسئولین، که به کادر فنی اعتماد کردند تشکر می‌کنم.

اگر چیزی که ما انتظار داشتیم، رخ می‌داد اول می‌شدیم

وی در مورد امتیازهایی که کشتی گیران به راحتی از دست می‌دادند و کشتی را واگذار می‌کردند خاطر نشان کرد: ابوذری کاووسی و معصومی این کشتی‌گیران اگر می‌توانستید نتیجه را مدیریت کنند و به فینال می‌رسیدند، چیزی که ما انتظار داشتیم اتفاق می‌افتاد و ما اول می‌شدیم. ابوذری در پنج ثانیه آخر فیتو خورد، کشتی را واگذار کرد و نتوانست سوم شود. معصومی صددرصد طلا می‌گرفت ولی یک مقدار دور از انتظار کشتی گرفت و این بد شانس تیم بود. گلیج بدشانس بود، علی کریمی چهار بار حریفش را برده بود؛ ولی اینجا نتوانست بر او غلبه کند.

هیچکس ندید حریف معمصومی، دوبنده او را کشید

آقا جانی درباره داوری‌ها این دوره از مسابقات افزود: در کشتی امیررضا معصومی هیچ کس ندید که حریف دوبنده او را کشید روی این موضوع می‌توانستیم اعتراض داشته باشیم که ندیدیم ولی پوئنی که حریف‌اش گرفت درست بودولی با اعتراض و داوران اگر در دوربین می‌دیدند به مدال طلا می‌رسید. کشتی همین است و اشتباهات داوری هم دخیل، در سه، چهار مسابقه داور مارا اذیت کرد. بعضی وقت‌ها اشتباهات از غرض است و بعضی وقتا اشتباه داوری سهوی است.

وقتی فن می‌زنند، خسته می‌شوند

مربی تیم ملی کشتی آزاد درمورد دلیل بیشتر ناکامی در این مسابقات عنوان داشت: بیشتر ضعف تکنیکی و تاکتیکی را در بچه‌ها و باخت‌هایی که بچه آوردن دیدم. آن نتیجه‌ای که باید کسب می‌کردیم را نکردیم. وقتی که تکنیک را درست اجرا نکنی تا صبح فن بزنی و امتیاز نگیری فایده ندارد و بدن هم تحلیل می‌رود. ابوذری وقتی جلو است نباید حمله کند و دنبال امتیاز باشد. باید خیمه بزند و کشتی را مدیریت کند. وقتی فن میزنی خسته هم میشوی!

رضایی جسور است و ترس ندارد

او درخصوص کشتی‌های یاسین رضایی عنوان داشت: یاسین رضایی کشتی گیر با استعداد و تا حدودی همه جای کشتی را بلد است. کمی در زیرگیری ضعف دارد. ای کاش همه جای کشتی را بلد نبود و دو، سه فن را صددرصد بلد بود و می‌توانست به همه بزند. جایی که زورش برسد فن می‌زند ولی جایی که زورش نرسد؛ مثل آن کشتی گیر قرقیزستان که با اختلاف هفت، هشت امتیاز کشتی را برد. یاسین رضایی تلاش کند می‌تواند حتی مدال طلا جهان را هم کسب کند. باید روی سه، چهار فن تاکتیک پذیر تمرکز کند اگر این کار را انجام دهد، بله رضایی میتواند موفق شود. کشتی گیر جسوری است و ترس از کشتی ندارد؛ ولی باید بیشتر تلاش کند و وقتی جلو است، فن کول انداز می‌زند، اینها اشتباه است. تا به حال دو میدان بین المللی دیده، که در این دو اعتماد به نفس بالایی داشت و ۱۰۰ درصد از این به بعد هم با اعتماد به نفس بالاتری در تورنمنت‌ها شرکت می‌کند. یک سری نقاط ضعف او را پیدا کردیم و زمان می‌خواهد که انشالله در اردوها بعد روی او کار کنیم و نتیجه مطلوب را کسب کنیم.


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها