81895
حمله بی‌سابقه حسین وفایی به اُ سالیوان
29 فروردين 1402 13:46
حسین وفایی به درگیری لفظی خود با رونی اُ سالیوان در آستانه مسابقه قهرمانی جهان در روز جمعه ادامه داد.

روزنامه گل

حسین وفایی، ملی پوش اسنوکر ایران که در مسابقات اسنوکر قهرمانی جهان شرکت کرده است، در اولین دور از این مسابقات به مصاف دینگ جونهوی رفت و موفق شد در پایان با نتیجه ۱۰ بر ۶ حریف چینی را شکست دهد و راهی دور بعدی مسابقات شود. این پیروزی درحالی برای وفایی به دست آمد که این بازیکن در رده ۲۳ جهان ایستاده است. حریف چینی او در رده ۱۷ جهان قرار داشت.

حسین وفایی با این پیروزی در رقابت بعدی خود باید با مدافع عنوان قهرمانی یعنی رونی اُ سالیوان انگلیسی روبه‌رو شود. این دیدار جمعه ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۷ به وقت ایران برگزار می‌شود.

یورو اسپورت پس از این پیروزی نوشت: حسین وفایی به درگیری لفظی خود با رونی اُ سالیوان در آستانه مسابقه قهرمانی جهان در روز جمعه ادامه داد. وفایی پس از پیروزی درخشان ۱۰-۶ خود مقابل اسنوکرباز چینی در دور اول گفت که "اُ سالیوان وقتی خواب است خیلی آدم خوبی خواهد بود" و افزود که قصد دارد با بازی‌های خود دهان قهرمان سابق جهان را ببندد.

اُ سالیوان و وفایی پس از جدال لفظی پرتنش در مسابقات قهرمانی سال گذشته، با هم رابطه خوبی ندارند. وفایی به اُ سالیوان گفت که به دلیل "بی‌احترامی" بازنشسته شود و مدعی شد که قهرمان هفت دوره جهان برای بازی خوب نیست و این سوال را مطرح کرد که "او برای ورزش چه کرده است؟"
به نظر می‌رسد اُ سالیوان از رویارویی با وفایی لذت می‌برد. وفایی پس از پیروزی قاطع ۱۰-۶ خود مقابل دینگ جونهوی از چین در روز دوشنبه، به شکلی آتشین به سالیوان پاسخ داد.
وفایی گفت: من باید آنطور بازی کنم و نمایشی داشته باشم تا به مردم نشان دهم و دهان بعضی‌ها را ببندم و به آنها نشان دهم که چه کاری می‌توانم انجام دهم. این تازه شروع کار است. بهترینم را هنوز نمایش نداده‌ام.

وفایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قصد دارد دهان چه کسی را ببندد، گفت: رونی اُ سالیوان.

او ادامه داد: من ساکت بودم و به او احترام می‌گذاشتم. سالیوان همانی است که هست. وقتی خواب است خیلی آدم خوبی خواهد بود!

یوراسپورت نوشت: وفایی قبلا از اُ سالیوان به عنوان قهرمان خود یاد کرده بود اما اکنون این دیدگاه را اصلاح کرده است. او گفت: دیگر نه. من او را دنبال می‌کردم و او اسطوره این ورزش است. هیچ کس نمی‌تواند بهتر از او اسنوکر بازی کند. قطعا او یک نابغه است اما وقتی به سمت شخصی می‌روید، وقتی قهرمان خود را دنبال می‌کنید، می‌خواهید دقیقاً مانند آنها باشید. این روی من تأثیر می‌گذاشت. به محض اینکه قهرمانم را عوض کردم آدم بهتری شدم. یاد گرفتم چطور به مردم احترام بگذارم. من می‌دانم که بسیاری از جوانان ما را دنبال می‌کنند و می‌خواهند شبیه ما شوند. من نمی‌خواهم آنها به خانواده خود بی‌احترامی کنند. مثل وقتی که بزرگ می‌شوند از یک کلمه بد یا چیزی شبیه به آن به خانواده یا طرف مقابلشان استفاده می‌کنند. سعی می‌کنم نظر بازیکنان را تغییر دهم تا بیشتر به یکدیگر احترام بگذارند. این بازی اسنوکر است نه بوکس!

وفایی در بازی دور اول خود در فرم درخشانی بود و تماشاگران را به وجد آورد. او گفت: من قهرمان هستم زیرا وقتی قلب مردم را داشته باشید، فرقی نمی‌کند که برنده شوید یا ببازید. اگر من برنده شوم یا ببازم هیچ فشاری روی من نیست. اگر سالیوان من را ۱۳-۰ شکست دهد، برایم مهم نیست. او ۴۰ سال است که اینجاست. او چیزی برای اثبات به مردم ندارد. من قبلا خودم را ثابت کرده‌ام. چه کسی می‌تواند با مردم بهتر باشد؟ این در زندگی مهم‌تر است.

در مصاحبه دیگری، وفایی ظاهراً اُ سالیوان را مسخره می‌کند و به بی‌بی‌سی می‌گوید که او همیشه بهانه‌هایی را پیدا می‌کند


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها