81892
عزیزی: پیگیر جذب مربی خوب خارجی هستیم
29 فروردين 1402 13:43
رئیس فدراسیون تنیس گفت: اگر تنیس را یکی دو بار به بازی‌های آسیایی اعزام کنند می‌تواند حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

روزنامه گل

داود عزیزی اظهار داشت: خیلی تلاش کردیم که بعد از میزبانی فیوچرز مسابقات دیویس کاپ را در ایران برگزار کنیم. این مسابقات سال گذشته در شرق آسیا برگزار شد و امسال باید در غرب آسیا برگزار می‌شد، اما چون ما و عربستان میزبان بودیم، این میزبانی به سریلانکا رسید.

وی اظهار داشت: با برنامه خوبی که کمیته فنی برای مسابقات دیویس کاپ در نظر گرفته است دو هفته مسابقات فیوچرز را خواهیم داشت. تنیسورهای کشورمان می‌توانند با بازیکنان خارجی بازی کنند، چرا که روند رو به رشدی داشته‌ و برای نخستین بار بازیکنان ما هر چند با وایلد کارت به جدول اصلی راه یافتند اما به جمع 16 تنیسور برتر رسیدند.

رئیس فدراسیون تنیس در خصوص میزبانی ایران در برگزاری مسابقات فیوچرز گفت: فدراسیون جهانی سطح مسابقات فیوچرز ایران را خوب دیده بود و امسال هم میزبانی مسابقات را به کشورمان داد که در مجموعه ورزشی انقلاب تهران برگزار می‌شود. هماهنگی‌های لازم را با وزارت ورزش و شرکت توسعه و نگهداری از اماکن ورزشی انجام داده‌ایم تا مجموعه را به ما تحویل دهند و مسابقات را برگزار کنیم.

وی افزود: تنیسورهای کشورمان بعد از این مسابقات، اردو دارند و تمام تلاش ما این است که دو بازیکن خارجی بیاوریم تا با ورزشکاران ما تمرین کنند. سپس مسابقات هزار امتیازی مازندران را برگزار خواهیم کرد و سعی می‌کنیم بازیکنان را برای مسابقات دیویس کاپ چند روز زودتر به سریلانکا اعزام کنیم. پیگیر حضور مربی خوب خارجی کنار سرمربی کشورمان هستیم تا به بازیکنان ما کمک کند و اتفاقات خوبی برای تنیس کشورمان رخ دهد.

عزیزی به مشکل تنیس ایران بعد از رده سنی 18 سال اشاره و خاطرنشان کرد: مشکل ما این است که جوان‌های ما تا سن 18 سالگی در مسابقات مختلف شرکت می‌کنند، اما بعد از آن به دلیل هزینه زیاد دلاری نمی‌توانند در مسابقات فیوچرز حاضر شوند. برگزاری مسابقات فیوچرز در ایران برای ما ضرر دارد، اما فدراسیون درصدد است با برگزاری این مسابقات اتفاق خوبی را رقم بزند که باشگاه‌ها هم مثل کشور ترکیه که چهل هفته فیوچرز برگزار می‌کند ترغیب شوند.

رئیس فدراسیون تنیس با تأکید بر محقق شدن قول فدراسیون تنیس اظهار داشت: در سال 1401 قول داده بودیم روند رنکینگ دختران و پسران ما بهتر شود به ویژه در بخش پسران. این اتفاق هم با مسابقات فیوچرزی که در کیش گذاشتیم، افتاد. پیش از این یکی از بازیکنان دارای رنکینگ بود که این تعداد به 6-5 تنیسور افزایش یافته و فکر می‌کنم با مسابقات فیوچرزی که در تهران برگزار کنیم این روند بهتر می‌شود. افزایش تنیسورهای دارای رنکینگ جهانی نشان دهنده تلاش فدراسیون برای بهبود رنکینگ ورزشکارانش است تا در بازی‌های آسیایی نتایج خوبی کسب کنند.

عزیزی به نقش حمایتی کمیته ملی المپیک در پیشرفت این رشته اشاره کرد و افزود: از کمیته ملی المپیک انتظار داریم که نقش حمایتی خود را در مورد برخی رشته‌ها داشته باشد، چون اگر تنیس را یکی دو بار اعزام کند می‌تواند حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

وی یادآور شد: کل رشته تنیس و بدمینتون و تنیس روی میز چهار نفر می‌شوند؛ در واقع با این کار شما به جای یک تیم 20 یا 30 نفره چند تیم را اعزام می‌کنید و هزینه‌ها کمتر هم می‌شود. فدراسیون‌ها از کمیته ملی المپیک در دوره جدید انتظار دارند آنهایی که تلاش می‌کنند شرایط بهتری داشته باشند را حمایت کند.

رئیس فدراسیون تنیس گفت: با توجه به رنکینگ‌های خوبی که ورزشکاران ما می‌گیرند اتفاق خوبی را رقم می‌زنند و برداشت من این است که سرمایه‌گذاری و حمایت دراز مدت از تنیس اتفاقات خوبی را به دنبال خواهد داشت.


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها