81887
صالح: شمسایی دنبال سبک جدیدی برای فوتسال باشد/ فدراسیون برای باشگاه‌ها اسپانسر بگیرد
29 فروردين 1402 13:15
کارشناس و پیشکسوت فوتسال گفت: اگر می‌خواهیم تیم ملی قوی داشته باشیم شمسایی باید سبک جدید ی در ایران داشته باشد.

روزنامه گل

ناصر صالح ، درمورد آخرین وضعیت تیم ملی فوتسال کشورمان، اظهار داشت: با تمام کمبودهایی که در ورزش کشورمان وجود دارد، مسئولان تلاش می کنند به بهترین شکل بازی‌های تیم ملی را برگزار کنند اما فوتسال ایران و تیم‌های ما نیاز به داشتن منابع مالی دارند. بیشتر تیم‌ها از لحاظ مالی دز مضیقه هستند و همین باعث افت کیفیت تمرینات می‌شود.

وی افزود: اگر یک تیم از لحاظ مالی تامین نباشد، بازیکنانش با جان و دل تمرین نمی‌کنند. پس نیاز است فدراسیون فوتبال اگر می‌خواهد یک تیم ملی قوی داشته باشد، با تمام وجود برای تامین اسپانسر برای باشگاه‌ها برنامه‌ریزی کند. تیم ملی قوی با داشتن باشگاه‌های خوب و عالی امکان‌پذیر می‌شود. شاکله هر تیم ملی بازیکنان باشگاهی هستند.

کارشناس فوتسال تاکید کرد: وحید شمسایی و همکارانش می‌خواهند برای جام جهانی آینده جوان‌گرایی کنند. این ایده و هدف خیلی باارزش است و هدف کادرفنی رساندن تیم به جام جهانی با نفرات جوان است. به همین دلیل می‌خواهد پشتوانه‌سازی کند اما مهم این است او باید به عنوان یک مربی سبک جدیدی برای فوتسال ایران داشته باشد. خودش باید صاحب ایده و سبک باشد و با همان یک تیم ملی قوی درست کند.

صالح افزود: هر بازی تدارکاتی باید برای شمسایی و همکارانش یک فرصت برای اجرای اهداف تاکتیکی باشد تا بازیکنان را محک بزنند و با بالا بردن تجربه‌شان، آن‌ها را به هماهنگی برسانند و بتوانند تاکتیک‌های موردنیاز مربی را اجرا کنند. اگر هدف‌شان اجرای تاکتیک‌ها باشد، نباید به برد و باخت در بازی‌های دوستانه کاری داشته باشند. به همین دلیل شمسایی باید بازی‌های تدارکاتی را یک فرصت تمرینی برای تاکتیک‌های از قبل طراحی شده‌اش بداند اما اگر قرار باشد بدون برنامه باشیم، هیچ وقت در مسابقات رسمی نتیجه نمی‌گیریم و موفق نخواهیم بود.

وی درخصوص اینکه آیا شب گذشته برای ورود به سالن در جریان بازی ایران و ازبکستان دچار مشکل شد، گفت: صدا و سیما مرا به عنوان کارشناس دعوت کرده بود ک با نهایت احترام وارد سالن شدم. چه قدر خوب بود همانگونه که فدراسیون فوتبال برای جشن هایش پیام می‌دهد امثال من تشریف بیاورند، برای این بازی هم ۱۰ پیشکسوت دعوت کرده و پیام می‌داد. ۲ نفر هم دم در می‌گذاشت تا آن‌ها را با احترام وارد سالن کند. این اصول کار است زیرا همین تیم ملی حاصل دسترنج تمام مربیان کشور است. احترام گذاشتن به پیشکسوتان مهم است. من هم به احترام سلیمانی و صدا و سیما که از من برای کارشناسی دعوت کرده بودند آمدم در غیر این صورت نمی‌آمدم.

#فوتسال
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها