81800
الهامی: سخت‌ترین شب زندگی فوتبالی‌ام است/ دلم به درد آمد، استقلالی‌ها تحقیرمان کردند!
26 فروردين 1402 23:53
سرمربی تیم فوتبال هوادار گفت: تنها چیزی که دلم را به درد آورد حرکت آخر استقلالی‌ها بود که تحقیرمان کردند.

روزنامه گل

ساکت الهامی پس از شکست 6 بر یک تیم فوتبال هوادار مقابل استقلال در نشست خبری حضور پیدا کرد و اظهار داشت: روز بدمان رسید به روز خوب استقلال؛ استقلال بهتر از ما بود و از فرصت‌های خود استفاده کرد. به نظرم وقتی شروع نیمه دوم گلی را که دریافت کردیم در چند دقیقه به گل دوم و سوم رسیدند و این شیرازه تیم ما را بهم ریخت. چون تیم ما جوان بود نتوانستیم تیم‌مان را ریکاوری کنیم و به بازی برگردیم. شاید این بازی بدترین نتیجه ممکن در دوران مربیگری من است. این طبیعت فوتبال است. از اینکه این شکست را متحمل شدیم واقعاً ناامید هستم. واقعیت امر این است که فوتبال همین است. چند ماه قبل لیورپول 7 گل به منچستریونایتد زد!

وی ادامه داد: استقلال در هر دو نیمه بهتر از ما بود. به گروه داوریهم خسته نباشید می‌گویم. تیم داوری قضاوت خوبی داشت. این نتیجه هم طبیعت فوتبال است. همانطور که در دو سال گذشته تیم‌های ما برده بود، امروز هم باختیم. زندگی و فوتبال ادامه دارد. به تیم خوب استقلال و هواداران و مجموعه‌اش تبریک می‌گویم.

سرمربی تیم فوتبال هوادار درمورد شکست در نیمه مربیان، خاطرنشان کرد: ساپینتو قطعاً بهتر از من تصمیم گرفت و به چیزی که می‌خواستند زودتر از حد تصور رسیدند. ما دقیقه اول نیمه دوم گل دریافت کردیم و من اصلاً گل را ندیدم، چون بالا نرسیده بودم. استقلال از موقعیت خود استفاده کرد، اما نمی‌خواهم درمورد داوری صحبت کنم. چیزی از ارزش‌های بینادی‌فر کم نمی‌شود. فکر می‌کنم زمانی که نتیجه بازی یک بر صفر به سود استقلال بود یک پنالتی برای ما گرفته نشد که اگر گرفته می‌شد شاید روند بازی تغییر می‌کردف چون یک دقیقه پس از آن گل دوم را دریافت کردیم. به هر حال در بالاترین سطح فوتبال دنیا هم اشتباهات داوری رخ می‌دهد.

الهامی درمورد اینکه در هفته‌های ابتدایی که خیلی‌ها از رفتار ساپینتو انتقاد می‌کردند، او از ساپینتو حمایت کرد و امروز هم در پایان بازی سرمربی استقلال به او دلداری داد، گفت: ساپینتو از مربیان خوب فوتبال است که به ایران آمده و تیمش با کیفیت بازی می‌کند. تیم آنها در کورس قهرمانی است و رقبای آنها در این هفته برنده شدند. فکر می‌کنم در شرایطی که داشتیم نتوانستیم به بازی برگردیم. من گل اول را ندیدم، اما خیلی زود گل دوم و سوم را خوردیم. بیشتر از اینکه بخاطر تاکتیک استقلال بازنده باشیم، اشتباهات خودمان باعث شکست‌مان شد. ساپینتو در پایان بازی هم حرف خاصی به من نزد!

وی در واکنش به اینکه برخی از بازیکنانش در پایان بازی پیراهن خود را با بازیکنان استقلال تعویض کردند، اظهار داشت: به هر حال فوتبال است. قطعاً همه بازیکنان ما از این نتیجه ناراحت بودند و من در رختکن به بازیکنان دلداری دادم. فوتبال همین است. مگر گل‌گهر 5 گل از پرسپولیس در زمین خودش نخورد؟ مگر من با تراکتور در 16 دقیقه 3 گل به استقلال نزدم؟ تیم ما انگیزه لازم را نداشت. اشتباهاتی داشتیم که مقصر آنها من هستم. استقلال هر توپی که آورد گل شد و گاهی این اتفاقات رخ می‌دهد. دنیا به آخر نرسیده است. شیرینی فوتبال به همین نتایج است. تنها چیزی که دلم را به درد آورد حرکت آخر استقلالی‌ها بود که به نظرم زیبنده فوتبال ایران نبود؛ هرچند حق دارند و می‌توانند اینکار را بکنند. کار آنها باعث تحقیر ما شد و از این موضوع باید درس بگیریم تا شاید دوباره با استقلال روبرو شویم.

سرمربی تیم فوتبال هوادار درخصوص دلخوری‌اش از سعید مهری، خاطرنشان کرد: نه سعید مهری نبود؛ در فوتبال تیم‌ها می‌توانند 10 گل هم بزنند، اما تحقیر کردن تیم حریف کار خوبی نیست، مخصوصاً در شرایطی که خودتان هم باور نمی‌کردید به آن برسید. واقعاً ناراحت و ناامید هستم. این سخت‌ترین شب زندگی فوتبالی من است. در ابتدای حرف‌هایم به استقلالی‌ها تبریک هم گفتم، اما کار آنها قشنگ نبود که بخواهند ما را تحقیر کنند.پنالتی زدن توسط دروازه‌بان تحقیر کردن تیم حریف است. من همان کسی هستم که استقلال را در جام حذفی، حذف کردم و قهرمان شدم. من همان کسی هستم که در 16 دقیقه 3 گل به استقلال زدم، اما همیشه برای آنها احترام قائل بودم. احترام گذاشتن برای تیم مقابل اولین اصل حرفه مربیگری است. باید تحقیر می‌شدیم و گله‌ای ندارم، اما من اگر بودم این کار را نمی‌کردم. به هر حال آنها دلشان خواسته این کار را بکنند و ما باید از این تحقیر شدن درس بگیریم تا بتوانیم روی پای خود بایستیم.

#ساکت الهامی #تیم هوادار
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها