81788
آشوبی: دربی این‌ بار هم سنتی است و هم جدولی/ پرسپولیس در سال جدید عالی بوده است
26 فروردين 1402 17:43
پیشکسوت باشگاه پرسپولیس به دیدار هفته آینده این تیم مقابل استقلال و همچنین شانس قهرمانی سرخپوشان واکنش نشان داد.

روزنامه گل

فرزاد آشوبی در خصوص برد روز گذشته پرسپولیس مقابل مس کرمان اظهار داشت: وقتی پرسپولیس در کرمان نتیجه خوبی می‌گیرد، این نشان می‌دهد این تیم در قامت یک تیم مدعی است. بعد از باخت به سپاهان که البته غیبت چند بازیکن هم در آن تأثیرگذار بود، روند حرکتی پرسپولیس بسیار خوب شد. در سال جدید هم عملکرد پرسپولیس فوق‌العاده بوده و با ادامه این روند احتمالا به هدفی که دارند خواهند رسید.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در خصوص بازی آینده سرخپوشان مقابل استقلال و اهمیت این دربی گفت: بازی دربی شرایط خاص خودش را دارد، اما رقابت این دو تیم در جدول و فاصله امتیازی کمی که وجود دارد باعث شده تا این دیدار بی نهایت سخت و البته جذاب باشد. پرسپولیس نیاز دارد که با هوشمندی و تمرکز بالا در این دیدار به میدان برود و به نظرم در این چند روز باقیمانده تا دربی باید آرامش و تمرکز پرسپولیس در فضای تیم کاملا برقرار بماند چرا که این یک مسئله بسیار مهم است.

وی در پاسخ به این سؤال که با وجود حساسیت‌های زیاد این بازی به نظر شما دربی برنده دارد یا نه، تصریح کرد: نمی دانم که این دربی برنده دارد یا نه و نمی‌توانم آن را هم پیش‌بنیی کنم، اما مطمئن هستم که بازی جذابی را خواهیم دید. هم پرسپولیس و هم استقلال می‌دانند این بازی یک ضلع سوم دارد و اگر آنها به دنبال تساوی در دربی باشند، سپاهان می‌تواند با یک برد فاصله امتیازی خود را با هر دو تیم بیشتر کند. با روندی که هر دو تیم دارند سبک بازی آنها می‌توان حدس زد که بازی جذابی را شاهد خواهیم بود. در بازی رفت هم هر دو تیم سطح بالا بازی کردند، اما امیدوارم در دربی آینده به دلیل جدال سنتی و جدولی هر دو تیم، باعث نشود که بازی سردی را ببینیم.

آشوبی در مورد اینکه نقطه قوت پرسپولیس در دربی چه چیزی خواهد بود، گفت: ساختار دفاعی پرسپولیس در این چند روزه عالی بوده و عملکرد فنی و کار گروهی در حد استاندارد است. موضوع دیگری که باید به آن اشاره کنم این است که پرسپولیس در هفته‌های اخیر خیلی خوب موقعیت‌سازی می‌کند و به گل می‌رسد. در این بخش به نظرم نسبت به فصل اول پیشرفت زیادی کردیم و این مسئله جای امیدواری دارد.

بازیکن اسبق پرسپولیس در مورد اینکه چقدر احتمال می‌دهید پرسپولیس مثل گذشته دراماتیک قهرمان شود، ادامه داد: امیدوارم پرسپولیس به هر شکلی که می‌تواند قهرمان شود اما اینکه قهرمانی دراماتیک باشد یا نه را نمی‌دانم. هر سه تیم بالای جدول تیم‌های شایسته و سطح بالایی هستند و از بازیکنان باکیفیتی بهره می‌برند. شاید اگر قهرمانی پرسپولیس به هفته آخر بکشد خیلی هم جذاب شود اما از طرف دیگر استرس بسیار زیادی به کادرفنی و بازیکنان وارد خواهد شد.

آشوبی در مورد اینکه نظرش در خصوص سپاهان و استقلال چیست، اظهار داشت: هر دو تیم بسیار خوب عمل کردند و فوتبال سطح بالایی انجام دادند. سپاهان خط هافبک و خط حمله بسیار خطرناکی دارد و این تیم با نوسان خیلی کمی بازی می‌کند. در مورد استقلال هم باید بگویم که آنها در نیم‌فصل دوم عالی بودند. شاید نیم‌فصل اول به دلیل عدم شناخت کافی از بازیکنان و درک بازیکنان از تدابیر تاکتیکی او باعث شد که همه نتایج خوب نباشد اما آنها در نیم‌فصل دوم عملکرد بسیار خوبی داشتند. در حال حاضر تنها کاری که از ما برمی‌آید این است که بازی‌های باقیمانده را تماشا کنیم.

وی ادامه داد: روی کاغذ تیم سپاهان شانس بیشتری برای قهرمانی دارد چرا که بازی‌های این تیم راحت‌تر است، اما من فکر می‌کنم تیمی می‌تواند قهرمان شود که ذهنیت برنده‌ای داشته باشد و مسیر را با قدرت و کیفیت بالایی طی کند. اگر شما با این ذهنیت بازی کنید، دیگر مهم نیست تیم رقیب با چه تیمی بازی دارد. امیدوارم پرسپولیس این روند را طی کند تا درنهایت قهرمان شود.

#پیشکسوت پرسپولیس #فرزادآشوبی
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها