81733
رضایی: شرایط بدنی کشتی‌گیران اصلا خوب نبود
25 فروردين 1402 16:41
علیرضا رضایی قهرمان اسبق کشتی آزاد کشورمان در خصوص ناکامی کشتی آزاد در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: شرایط بدنی کشتی گیران اصلاً در حد انتظار نبود.

روزنامه گل

علیرضا رضایی ملی پوش پیشینه کشتی آزاد کشورمان در خصوص مسابقات قهرمانی آسیا قزاقستان و سطح این مسابقات گفت: بچه‌ها به نظرم خوب کار نکردند. چیزی که باید در نظر بگیریم این است که مربی‌ها باید بهتر کار می‌کردند. از نظر تمرینی آنها اطلاعی ندارم ولی بدن‌های شادابی نداشتند. ریکاوری آن‌ها مشکل داشت. آن طور که ما از تلویزیون دیدیم تمرینات خوبی نداشتند.

وی در خصوص تک مدال طلای رحمان عموزاد خاطر نشان کرد: رحمان قهرمان جهان است و در این مسابقات هم به سختی کشتی گرفت و آن اقتداری که همیشه از او می‌دیدیم در کشتی ندیدیم، یک برنامه کلی است که از لحاظ بحث شادابی یک کمی دچار مشکل شده بودیم.

او درباره کشتی سنگین وزن معصومی و واگذاری کشتی او به حریفی از مغولستان افزود: امیرضا معصومی کم تجربه و کشتی گیر جوانی است. باید در مسابقات مختلف شرکت کند. حریفش نفر دوم جهان بود و حریف کمی نبود؛ ولی این کلیت موضوع که ما در کشتی‌ها یک مشکل بزرگ و اساسی داریم، بچه‌ها نمی‌توانند پوئن‌هایی که بدست می‌آورند را حفظ کنند. همیشه این را از گذشته تا به حال شاهد هستیم، عدم کنترل خود و حفظ پوئن در همه وزن‌ها میبینیم. باید برنامه ریزی و تفکر صورت بگیرد. امیررضا معصومی جوان است و این مسابقات برای کسب تجربه اوخوب بود، در ذهنش باشد که کشتی را باید کنترل کند.

رضایی قهرمان پیشین سنگین وزن کشتی آزاد کشورمان درمورد سطح انتظارات برآورده نشد گفت: بالاخره انتظار از کشتی خیلی زیاد است هم در کشتی آزاد و هم فرنگی؛ کشتی فرنگی نتیجه مطلوبی گرفت اما در آزاد کمی نتیجه‌ها قایل قبول نبود و باید بررسی کنیم. کارشناسان راجع به این مسئله و نکات فنی باید صحبت کنند و نظر دهند. کشتی گیران یه موضوع مشترکی که بین همه مشهود بود در زمانبندی و مدیریت کشتی مشکل داشتند و این مسائل پیش آمد. امیدوارم در آینده این مسائل را دیگر نبینیم. انگیزه خیلی مهم است، باید بچه‌ها با انگیزه بیشتری کشتی بگیرند. یک مقدار لازم بود در بحث فنی بیشتر تفکر و فکر شود و نکات منفی از برنامه کشتی گیران حذف شود.


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها