81732
کامران قاسمپور فعلا جایگزین ندارد
25 فروردين 1402 16:40
به نظر می رسد بهترین گزینه برای وزن 97 کیلوگرم تیم ملی کشتی ایران، حضور کامران قاسمپور در این وزن باشد و هیچ کدام از کشتی گیران وزن 97 کیلوگرم جایگزین او نمی شوند.

روزنامه گل

مجتبی گلیج که در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ کشتی‌های خوبی گرفت و مدال برنز جهانی را به دست آورد، در مسابقات قهرمانی آسیا برابر تاج الدینوف بحرینی (روس الاصل)، با نتیجه عجیب ۱۳-۸ بازنده شد تا معلوم شود بهترین گزینه برای ۹۷ کیلو در المپیک، حضور کامران قاسمپور در این وزن است.

کامران قاسمپور ۹۲ کیلویی است اما به این دلیل که ۹۲ کیلو وزن المپیکی نیست، او نمی‌تواند در المپیک حاضر باشد مگر این که به وزن ۹۷ کیلو برود. با توجه به ضعفی که از گلیج در آسیا دیدیم و ۲ بار فرصتی که محمدحسین محمدیان در المپیک قبلی و جهانی ۲۰۲۲ با ناکامی‌اش از دست داد باید بگوییم بهترین گزینه برای وزن ۹۷ کیلوی کشتی در المپیک همین حضور کامران قاسمپور است.

البته قاسمپور در اولین آزمونش در این وزن و در جام جهانی به کایل اسنایدر باخته اما این اولین آزمونش بوده و می‌تواند با بالا بردن وزن و قدرت بدنی خود در المپیک نتیجه بهتری را در حضور کایل اسنایدر و عبدالرشید سعدالله اوف (در صورت حضور روسیه در المپیک) بگیرد.

از طرفی، معقول آن است کامران قاسمپور در مسابقات جهانی امسال در همان ۹۲ کیلو کشتی بگیرد، جایی که احتمال کسب مدال طلا برای او بالا است.

ما در وزن ۹۷ کیلو جوانی به نام امیرعلی آذرپیرا را هم داریم که می‌توانیم برای آینده روی او حساب کنیم.


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها