81727
داوود عزیزی: گرفتن میزبانی ها با وضع ارز و کرونا نقطه قوت ما است
25 فروردين 1402 16:25
رییس فدراسیون تنیس درباره شرایط رو به رشد احوالات این رشته صحبت کرد.

روزنامه گل

داوود عزیزی رییس فدراسیون تنیس در خصوص عملکرد فدراسیون تنیس در کسب میزبانی‌ها گفت: فدراسیون تنیس جمهوری اسلامی ایران از یک طرف در تلاش هست در بازی‌های آسیایی چین شرکت کند. قولی که به مسئولین ملی المپیک داده بودیم افزایش رنکینگ بازیکن‌های پسرمان است. به دلیل اینکه در دورهٔ قبلی با حضور دخترانمان موافقت کرده بودند ولی با حضور پسرها مخالفت شد و تمام تلاشمان را کردیم که بعد از چندین سال میزبانی مسابقات فیوچرز را در کیش بگیریم و دو هفته میزبان مسابقات باشیم. استقبال خیلی خوبی شد و از ۲۳ کشور آمدند تا با حضور ۱۰۲ ورزشکار سطح مسابقات از لحاظ کیفی و از لحاظ امکاناتی که فدراسیون فراهم کرده بود، نمرهٔ خوبی را از فدراسیون جهانی بگیریم. همین امر باعث شد که وقتی درخواست میزبانی مجدد در تهران را بدهیم، با ما موافقت شود و برنامه فدراسیون این است که این دو هفته میزبانی را در خرداد ماه برگزار بکند و تیر ماه تیم ملی وارد اردو شود.

وی افزود: بعد از آن هم می‌خواهیم در مسابقات هزار امتیازی مازندران شرکت کنیم و بعد از آن به سریلانکا برای مسابقات دی ایز کاپ اعزام شویم. تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا بهترین‌های برای تیم ملی اتفاق بیفتد. همهٔ تیم‌هایی آسیایی برای خودشان برنامه ریزی کرده‌اند و تیم‌های سطح بالایی هستند. ماهم امیدواریم بتوانیم به گروه دو صعود بکنیم.

او درباره اعزام تنیسورهای ایرانی به بازی‌های آسیایی هانگژو تصریح کرد: ما قولی که به مجموعه کمیته ملی المپیک داده بودیم این بود که بازیکن‌هایی که رنکینگ خوبی کسب کنند، به این دوره از مسابقات اعزام شوند. قبل از مسابقات کیش فقط یک بازیکن پسر و یک بازیکن دختر داشتیم که رنکینگ داشتند. ملینا زنجانی و مهرشاد غفاری. اما در کیش تعدادی از بازیکن‌های ما رنک خوبی گرفتند و این دوره هم اگر بازیکن‌های ما بتوانند رنک خوبی کسب کنند، نشان می‌دهد پیشرفت خوبی کرده‌ایم. اما اینکه من از الان بخواهم بگوییم کدلم بازیکن اعزام می‌شود کمی غیر منطقی است. هرکس در بهترین وضعیتش قرارداشته باشد، اعزام می‌شود. از کمیته ملی المپیک در دورهٔ مدیریت جدید انتظار ویژه‌ای را داریم که از فدراسیون‌هایی مثل تنیس حمایت کنند تا تیم‌هایی که مدال کسب می‌کنند را اعزام کنیم و بقیه تیم هارا کنار بگذاریم. البته که این باعث می‌شود که خیلی از بازیکن‌ها ناامیدشوند. به هرحال خیلی از بازیکن‌ها دوست دارند در بازی‌های آسیایی شرکت کنند.

آیا تدارکات برای بازی‌ها آسیایی سخت بوده است؟ عزیزی در پاسخ به این سوال تاکید داشت: خیر؛ با برنامه ریزی‌هایی که صورت گرفته است، اگر این دو هفته برگزار شود و بعد از آن ما دیویس کاپ را داشته باشیم، تمام تلاش خود را خواهیم کرد. اگر اسپانسرمان بیاید، می‌توانیم فیوچرز را قبل از مسابقات آسیایی برگزار کنیم. به هرحال بازیکنان ما هنگامی که با بازیکنان خوب خارجی بازی می‌کنند، ترسشان می‌ریزد و وضعیتشان بهتر می‌شود.

رییس فدراسیون تنیس در خصوص گسترش زمین‌های تنیس و ورزش تنیس در ایران خاطرنشان کرد: ساخت زمین‌های تنیس مربوط به فدراسیون تنیس نیست. اما فدراسیون تنیس همیشه گفته است که ما نقش حمایت کننده را داریم. شهرداری‌ها بخصوص شهرداری تهران باید دست به کار شوند. اجرای اشتباه ماده ۸۸ قانون الحاق ۲ تمام امکان ورزشی را در مزایده گذاشته است باعث می‌شود که مردم کمتر سمت تنیس بیایند و قیمت‌های بالای اجاره زمین‌های تنیس باعث می‌شود که استعدادهای ما شناسایی نشوند. آن زمان هم بنده یک اصطلاحی به کار بردم که با این اقدام شرکت توسعه مرگ تنیس ایران فرا رسید. هرچند خیلی‌ها خوششان نیامد، اما اکنون خودشان هم پذیرفته‌اند که اشتباه کردند و می‌گویند نباید آن اتفاق می‌افتاد. بخش خصوصی، بخش دولتی بیاید و همت کنند زمین هارا بسازند نه فقط برای تنیس برای همهٔ رشته‌ها هرچند که دولت با توجه به شرایط مالی که دارد بعید است بتواند زمین ورزشی بسازد، خیلی سخت است با این شرایط سختن زمین ورزشی، دقت کنید متوجه خواهید شد که خیلی از فدراسیون هاهم برای اعزام بازیکن‌های خود دچار مشکل میشوند و این یک زنگ خطر است که ما با افزایش بی‌حد مرز قیمت دلار و ارز مواجه هستیم. اثرات خیلی بدی به ما وارد می‌شود ولی اینکه فدراسیون تنیس با این وضعیت میزبانی‌ها را می‌گیرد بنظر من یک نقطه قوت است و باید همه به ما کمک کنند تا وضعمان روز به روز بهتر شود.


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها