پرسپولیس بازی با مس را فدای دربی نکند
81708
شاه‌محمدی: شک نکنید پرسپولیس بخت اصلی قهرمانی است
22 فروردين 1402 14:44
آرش جعفری - مهاجم ملی‌پوش سابق پرسپولیس می‌گوید همان‌طور که قبلاً گفتم سپاهان امتیاز از دست می‌دهد و به تراکتور باخت، بازهم می‌گویم این تیم امتیاز از دست خواهد داد و پرسپولیس قهرمان می‌شود.

روزنامه گل

جمشید شاه‌محمدی که شرایط پرسپولیس را خوب توصیف می‌کند ابتدا در مورد درباره پیروزی ۳ بر صفر تیم فوتبال پرسپولیس مقابل ملوان در هفته بیست‌وپنج لیگ برتر گفت: بازی بسیار خوبی بود و پرسپولیس برد بسیار خوبی را کسب کرد. از سوی دیگر باید بگویم ملوان تیم گردن‌کلفت و بازیکنانشان ازنظر فیزیکی خیلی خوب هستند. این تیم تا دقیقه ۳۰ بازی از جلو پرسپولیس را خیلی خوب پرس کرده بود که گلی ردوبدل نشد. ولی در ادامه بازی با دوندگی، جابجایی، پاس‌های تک‌ضرب و خلاقیت فردی بازیکنان پرسپولیس، ملوان از حالت دفاعی خارج شد و درنهایت بازی با نتیجه ۳ بر صفر به نفع پرسپولیس خاتمه یافت. پرسپولیس مقابل ملوان روان‌تر و با برنامه‌تر از بازی‌های قبلی بازی کرد و نشان داد که عزمش را برای قهرمانی جزم کرده است.

شاه‌محمدی سپس در مورد دیدار پرسپولیس و مس کرمان در بازی پیشرو که در کرمان باید قبل دربی انجام شود گفت: ۳ امتیاز دیدار با مس کرمان قبل از دربی خیلی مهم است و من عقیده دارم اصلاً نباید این بازی فدای دربی شود. پرسپولیس برای قهرمانی باید همه دیدارهایش را ببرد و هر وقت هم که برد خواسته موفق شده برنده شود. برای همین باید بازیکنان با ارائه یک بازی و نتیجه خوب برنده شوند تا پرسپولیس همچنان در کورس قهرمانی بماند.

مهاجم سابق پرسپولیس اشاره‌ای هم به بازیکنان اخطاری پرسپولیس دارد و می‌گوید: بازیکنان ۳ اخطاره پرسپولیس نباید بی‌محابا روی بازیکنان حریف خطا بکنند تا کارت زرد بگیرند و بازی دربی را از دست بدهند. بازیکنان باید باقدرت بدنی بالا توپ را از حریفشان بگیرند و به فکر فوتبال درگیرانه نباشند. بازیکنان پرسپولیس باید از جلو تیم حریف را پرس کنند تا مدافعان و هافبک‌ها فضای پشت سر یکدیگر را پوشش بدهند.

مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس فوتبال در خصوص دربی و اینکه نتیجه این بازی چقدر در قهرمانی نقش دارد گفت: به عقیده من پرسپولیس برنده دربی خواهد بود، همان‌طور که در بالا گفتم پرسپولیس هر وقت به برد نیاز داشته برنده از زمین بیرون آمده و برای همین دربی را هم خواهد برد. اما نتیجه دربی چقدر در سرنوشت قهرمانی تأثیر دارد باید بگویم که مسلماً نتیجه خیلی مهم است اما اگر برنده نشود با مساوی هم بازهم پرسپولیس بخت اصلی قهرمانی است. این راهم اضافه کنم پرسپولیس بازیکنان خلاق و گلزن زیادی دارد که در محوطه جریمه حریف گره بازی را باز کنند تا درنهایت نتیجه دلخواه را از بازی دربی بگیریم. وینگر چپ و راست و مهاجم خوب ایرانی در ترکیب تیم داریم که همه می‌توانند در مواقع لزوم گره‌گشا باشند.

شاه‌محمدی در ادامه در مورد نقش مهدی عبدی و آل کثیر در دو بازی گذشته گفت: مهدی عبدی و آل کثیر را بیشتر از دیاباته و پریرا تأثیرگذار بودن و به عقیده من باید بیشتر بازی کنند. متأسفانه مهاجم‌های خارجی پرسپولیس چنگی به دل نزدند. بازهم می‌گویم گل‌محمدی باید بیشتر به این دو مهاجم در محوطه جریمه بها بدهد و وینگرهای چپ و راست داخل‌تر بیایند، چون هافبک‌های خلاق وسط و دفاعی خوبی مثل؛ میلاد سرلک، سینا اسدبیگی، سروش رفیعی، مهدی ترابی و سعید صادقی دارد. برای همین پرسپولیس می‌تواند با این بازیکنان در فاز هجومی مؤثرتر باشد.

شاه‌محمدی درباره گلزنی پریرا مقابل ملوان گفت: مهاجم برزیلی پرسپولیس مهاجم فوق‌العاده‌ای نیست من در بالا هم گفتم عبدی وآل کثیر از او خیلی بهتر هستند. پریرا باید بیشتر تلاش کند و خودش را به تیم ثابت کند امیدوارم در بازی‌های باقیمانده بهتر بازی کند.

مهاجم سابق تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص اینکه باخت سپاهان مقابل تراکتور به نفع پرسپولیس بود، گفت: من گفته بودم سپاهان امتیاز از دست می‌دهد و شما دیدید مقابل تراکتور باخت و امتیاز از دست داد و بازهم می‌گویم سپاهان امتیاز از دست می‌دهد و مطمنا این به نفع پرسپولیس و حتی استقلال است.

شاه‌محمدی در ادامه درباره حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا و اینکه این خطر هم پرسپولیس را تهدید می‌کند گفت: حیف است استقلال بااین‌همه هوادار به این شکل حذف شود و مدیرانش حواسشان به هواداران نباشد و باعث رنجش آن‌ها شوند. این هواداران هستند که در سرما و گرمابه ورزشگاه می‌آیند و تیمشان را تشویق و حمایت می‌کنند، درست نیست که به خاطر مقداری پول از لیگ قهرمانان آسیا حذف شود. از همه مهم‌تر حذف استقلال از آسیا به فوتبال ایران لطمه خواهد زد. اما در مورد پرسپولیس امیدوارم چنین چیزی صحت نداشته باشد چون باشگاه این موضوع را تکذیب کرد اگر پرسپولیس هم به مشکل بخورد باید به حال این فوتبال و مدیریت آن گریست.

#جمشید شاه محمدی #پیشکسوت پرسپولیس
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها