81651
به‌دنبال استخراج طلا از سرزمین اورانیوم
21 فروردين 1402 11:51
تیم منتخب کشتی آزاد کشورمان که به شهر آستانه در کشور قزاقستان سفر کرده، رؤیای تکرار قهرمانی آسیا و بقا بر بام قاره را در سر خواهد داشت.

روزنامه گل

تیم ملی کشتی آزاد ایران برای تکرار مقام قهرمانی آسیا به محل برگزاری رقابت‌های قاره کهن رفت.تیم ملی کشتی آزاد کشورمان با هدایت پژمان درستکار و ترکیبی مشتمل بر قهرمانان کشتی آزاد کشور در سال ۱۴۰۱ به‌عنوان یکی از مراحل چرخه انتخابی تیم ملی و نفراتی که مورد تأیید و صلاحیت کادرفنی بوده‌اند، برای کسب یک افتخار دیگر و تکرار یک عنوان قهرمانی شیرین و مهم به شهر آستانه در کشور قزاقستان سفر کرده است.

سال گذشته و در شهر اولان‌باتور مغولستان، تیم ملی کشتی آزاد کشورمان بدون رقیب و با اختلافی فاحش و طعنه‌آمیز نسبت به تیم هندوستان، مقتدرانه به مقام قهرمانی آسیا دست یافت. در سال ۲۰۲۲ شاگردان درستکار توانستند ۶ مدال طلا، یک نقره و یک برنز را صید کرده و با کسب ۲۰۱ امتیاز، بالاتر از هند ۱۵۵ و ژاپن ۱۵۲ امتیازی به جام قهرمانی قاره کهن رسید.

حساسیت‌های چرخه انتخابی تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ که هم‌زمان یکی از مهم‌ترین رقابت‌های گزینشی المپیک ۲۰۲۴ پاریس هم هست، از یک سو و در پیش بودن بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگ‌ژو به فاصله تنها چند روز پس از مسابقات جهانی صربستان از سویی دیگر، باعث آن شده که مسابقات قهرمانی آسیا برای تیم‌های ملی کشورمان اهمیت دوچندانی پیدا کند.

در قزاقستان اما چند چهره محبوب و پرافتخار جهانی هم حضور پیدا کرده‌اند تا خودشان را در مسابقات آسیایی محک بزنند؛ رحمان عموزادخلیلی، علی‌رضا کریمی و امیررضا معصومی از ایران، شاخص‌ترین نفراتی هستند که با سابقه قهرمانی در جهان، بازی‌های آسیایی و امیدهای جهان در ترکیب تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ قرار گرفته‌اند.

به این اسامی فوق اما باید علی‌رضا سرلک دارنده مدال نقره جهان، مجتبی گلیج دارنده مدال برنز جهان، ارشک محبی کشتی‌گیر قهرمان ایران و مرتضی قیاسی، برترین کشتی‌گیر آزادکار کشور در سال گذشته را هم افزود. تیم منتخب کشورمان در حالی به آستانه سفر کرده که به‌جز عموزادخلیلی، کشتی‌گیر دیگری که قهرمان جهان باشد در زمره مدعوینش نیست.

در پی مصدومیت بدموقع پیمان بیابانی، قهرمان وزن ۶۵ کیلوگرم مسابقات قهرمانی کشور سال اخیر، کادرفنی تیم ملی رحمان عموزادخلیلی را به‌عنوان شاخص‌ترین و موردانتظارترین کشتی‌گیر ایرانی به اردوی تیم فراخواند تا همین مسئله و حضور زودتر از موعد قهرمان جهان در چرخه انتخابی، واکنش اتحادیه جهانی کشتی را نیز در پی داشته باشد.

سایت UWW درباره رحمان نوشت: عموزاد که سال گذشته پس از شکست دادن باجرانگ پونیا از هند اولین عنوان قاره‌ای خود را به دست آورد، مایل است همین کار را مقابل تولگا توموراوچیر از مغولستان، دارنده مدال برنز جهان تکرار کند؛ ورزشکاری که امسال در فرم فوق‌العاده‌ای بوده و در مسابقات اوپن زاگرب به مقام قهرمانی دست یافت.

اگر چه مجتبی گلیج، علی‌رضا کریمی، امیررضا معصومی و رحمان عموزاد از مدعیان اصلی کسب مدال طلای آسیا به‌شمار می‌روند و می‌شود از همین حالا روی حداقل ۴ طلای خوش‌رنگ حساب باز کنیم اما علی‌رضا سرلک در وزن ۵۷ کیلوگرم با حضور زنابازار زندان‌بود دارنده مدال برنز جهان از مغولستان کار سختی در پیش خواهد داشت.

همچنین نورکوژا کایپانوف قزاق در وزن ۷۴ کیلوگرم با سابقه نایب‌قهرمانی آسیا، دیپاک پونیای هندی در وزن ۹۲ کیلوگرم و مولیام ماداو از هند در وزن ۷۰ کیلوگرم از مهم‌ترین و سرسخت‌ترین رقبای حسین ابوذری، ارشک محبی و مرتضی قیاسی به‌شمار می‌روند؛ اوزانی که به‌طور قطع نقش زیادی در تعیین قهرمان امسال قاره کهن خواهند داشت.

با توجه به ترکیب اعزامی تیم ملی کشتی آزاد به مسابقات قهرمانی آسیا، بدون تردید هدف‌گذاری اول فدراسیون و کادرفنی، تکرار عنوان قهرمانی سال گذشته این بار با شرایطی بهتر و

مدال‌هایی خوش‌رنگ‌تر خواهد بود؛ رؤیایی که رسیدن به آن با توجه به هزینه‌کرد و برنامه‌ریزی قزاقستان میزبان، چندان آسان نیست.

رقابت‌های آزادمردان ایران بر تشک قهرمانی آسیا ظرف ۲۴ و ۲۵ فروردین در آستانه قزاقستان برگزار خواهد شد که ترکیب وزن‌به‌وزن تیم ملی کشورمان به شرح زیر است؛

۵۷ کیلوگرم: علیرضا سرلک
۶۱ کیلوگرم: یاسین رضایی
۶۵ کیلوگرم: رحمان عموزاد
۷۰ کیلوگرم: مرتضی قیاسی
۷۴ کیلوگرم: حسین ابوذری
۷۹ کیلوگرم: امیرحسین کاووسی
۸۶ کیلوگرم: علیرضا کریمی
۹۲ کیلوگرم: ارشک محبی
۹۷ کیلوگرم: مجتبی گلیج
۱۲۵ کیلوگرم: امیررضا معصومی


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها