81650
اتفاق خاص بدون آقای خاص
21 فروردين 1402 11:45
کشتی فرنگی قهرمانی آسیا با چهار طلا و یک نقره مصلحتی به تیم حسن رنگرز چشمک زد.

روزنامه گل

هدیه خطیبی
در پایان رقابت‌های پنج وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در آستانه قزاقستان، شاگردان حسن رنگرز با نمایش بی‌نظیر خودصاحب ۴ مدال طلا از ‌یا دادمرز، ایمان محمدی، ناصر علیزاده و امین میرزازاده و یک نقره از امین کاویانی نژاد مصدوم شدند.
در مسابقات رسمی کشتی فرنگی مثل قهرمانی جهان و آسیا بی‌سابقه بوده که در روز نخست رقابت‌ها تمام نمایندگان ایران به فینالبرسند و اگر امین کاویانی نژاد به دلیل مصدومیت قید فینال را نمی‌زند، تیم حسن رنگرز با پنج مدال طلا احتمالا این رکورد امروزش راخاص‌تر می‌کرد اما ترس از بحرانی شدن وضعیت نماینده کشورمان این احتیاط را واجب کرد که او بنا بر مصلحت طلا را بدون مبارزهتقدیم حریفش کند.
اگر تیم رنگرز امروز از بین پنج نماینده پنج وزن دوم فقط دو طلا هم بگیرد با شش طلا رکورد بی‌نظیری ثبت می‌کند و تا الان مدعی اولقهرمانی است.حدود چهل سال است که کشتی فرنگی ایران این تعداد طلا در آسیا و جهان در یک تورنمت کسب نکرده است! البته هرپنج وزن دوم فردا شانس خوبی برای رسیدن به فینال دارند.
این در حالی است که پیش از این اتفاقات خاص کشتی فرنگی منوط به حضور محمد بنا آقای خاص کشتی فرنگی بود اما حسن رنگرزبی‌ادعاهاتر هم برای گوش شکسته‌ها رکورد آفرین بوده است.
دوره گذشته در این رقابت‌ها فرنگی کارام ایران با محمد بنا نایب قهرمان شدند.
اما راه فینال تا طلای نمایندگان ایران این گونه گذشت که در وزن 55 کیلوگرم پویا دادمرز پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم ودر مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 8 بر صفر تایگاه اونیشی از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله بانتیجه 8 بر 1 از سد اختیار بوتیروف از ازبکستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. دادمرزدر این دیدار با نتیجه 3 بر 1 از سد روپین ازهند گذشت و به مدال طلا دست یافت.
سپس در وزن 63 کیلوگرم ایمان محمدی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 9 بر صفرنیراج از هند را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل جین سئوب سونگ از کره جنوبی با نتیجه 9 بر صفرپیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. محمدی در دیدار نهایی شرموخامد شریبجانوف از ازبکستان را با نتیجه 9 بر صفر شکست داد وبه مدال طلا دست یافت.
همچنین در وزن 77 کیلوگرم امین کاویانی نژاد در دور نخست با نتیجه 3 بر 1 ساجان از هند را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحلهیک چهارم نهایی با نتیجه 1 بر 1 ریو لیو از چین را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 3 بر 1 از سددمیو ژاداریف از قزاقستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. کاویانی نژاد به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو در دیدار پایانی حاضر نشدو به مدال نقره رسید.
در وزن 87 کیلوگرم نیز ناصر علیزاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 1 بر 1 ماساتوسومی از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 7 بر 2 سونیل کومار از هند را از پیش روبرداشت و راهی دیدار فینال شد. علیزاده در دیدار پایانی با نتیجه 8 بر صفر نورسلطان تورسینوف از قزاقستان را مغلوب کرد و سومینمدال طلا را برای کشورمان صید کرد.
در نهایت و در وزن 130 کیلوگرم امین میرزازده پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 9 برصفر رومن کیم از قرقیزستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 9 بر صفر تموربک نسیم اف ازازبکستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. میرزازاده در دیدار فینال با برتری 2 بر صفر مقابل لینگ ژی منگ از چین به مدالطلا رسید.
امروز در پنج وزن فرنگی کاران کشورمان به رقابت می‌پردازند که قرعه به شرح زیر می‌باشد:
در وزن ۶۰ کیلوگرم که ۱۱ شرکت کننده دارد، مهدی محسن نژاد پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهاییبا برنده مبارزه میان یرنور فیداخمتوف از قزاقستان و هوانگ از چین تایپه کشتی می‌گیرد.
در وزن ۶۷ کیلوگرم که ۱۱ نفر حضور دارند، رضا عباسی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی بهمصاف نوباتوف از ترکمنستان می‌رود.
در وزن ۷۲ کیلوگرم که با حضور ۱۳ نفر برگزار یم شود، سجاد ایمن طلب پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یکچهارم نهایی با برنده کشتی میان ویکاس از هند و جی یئون لی از کره جنوبی مبارزه می‌کند.
در وزن ۸۲ کیلوگرم که ۱۱ نفر شرکت کرده‌اند، علیرضا مهمدی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهاییبا برنده مبارزه میان سی جین یانگ از کره جنوبی و هالیشان باهیجیانگ از چین کشتی می‌گیرد.
در وزن ۹۷ کیلوگرم که ۱۰ نفر حضور دارند، مهدی بالی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی بهمصاف یوتا نارا از ژاپن می‌رود.
دوشنبه ۲۱ فروردین ماه: ساعت ۹:۰۰ تا ۱۲:۳۰
مسابقات مقدماتی و شانس مجدد اوزان ۶۰، ۶۷، ۷۲، ۸۲ و ۹۷ کیلوگرم
ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۸:۳۰: مسابقات فینال و رده بندی اوزان ۶۰، ۶۷، ۷۲، ۸۲ و ۹۷ کیلوگرم


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها