81618
براتی: به دلیل تعارض منافع در رأی گیری عزل شیرازی شرکت نکردم/ افراد نامصمم از قطار هیأت فوتبال پیاده شوند
20 فروردين 1402 18:37
سرپرست هیأت فوتبال تهران توضیحاتی در مورد انتخابش برای این سمت ارائه کرد.

روزنامه گل

احمدرضا براتی پس از انتخاب به عنوان سرپرست هیأت فوتبال استان تهران اظهار داشت: حبیب الله شیرازی پس از سال‌ها خدمت در کسوت ریاست هیأت فوتبال تهران روز گذشته استعفای خود را اعلام کرد و بنده حقیر به عنوان نایب رئیس اول این هیأت مطابق اساسنامه هیأت های فوتبال استانی به عنوان سرپرست انتخاب شدم و امیدوارم در طی دورانی که در خدمت فوتبال پایتخت هستیم بتوانیم فوتبال تهران را اداره کرده و سپس مجمع عمومی را برگزار کنیم.

وی در مورد زمان برگزاری مجمع انتخاباتی هیأت تهران گفت: زمان دقیق معلوم نیست اما طبق اساسنامه باید ظرف 6 ماه این مجمع برگزار شود.

سرپرست هیأت فوتبال تهران در خصوص اینکه آیا تمایلی برای شرکت در انتخابات و تصدی پست ریاست این مجموعه دارد، گفت: از الان زود است در این مورد صحبت کنیم امروز تازه به عنوان سرپرست کار خود را شروع کرده در حال حاضر تمرکز اصلی ما روی اداره امور هیأت فوتبال پایتخت است. تجربه نشان داده زمانی که ذهن و تمرکز به سمت برنامه‌های انتخاباتی می رود فعالیت و وظیفه اصلی متوقف می ماند. ما برای کمک کردن به اداره هیأت فوتبال آمده ایم و اگر چنین چشم اندازی داشته باشیم که از روز اول نگاه مان انتخاباتی باشد و به این مسائل فکر کنیم قطعا امور اصلی هیأت متوقف می‌ ماند. این موضوع به هیچ عنوان مربوط به من و فدارسیون فوتبال نیست.

براتی در مورد برنامه‌هایش نسبت به فوتبال پایه پایتخت، توضیح داد: اجازه بدهید بنشینم و با کمیته‌های مختلف و کارشناسان جلساتی را برگزار کنم تا گزارش اجمالی از وضعیت موجود بگیریم و پس از بررسی نقاط ضعف، قوت، فرصت‌ها و تهدیدها با توجه به محدودیت زمانی موجود، به سرعت این کارها انجام شود. از تیم‌های متخصص در بخش‌های مختلف نه فقط فوتبال پایه استفاده خواهیم کرد. در این زمینه نیز از روز گذشته تا امروز صحبت‌ها و مذاکراتی داشته‌ام. قطعا برای اداره فوتبال هم در بحث مدیریت و هم مشاوره از بهترین‌ها استفاده می‌کنیم. البته فعلا روز تودیع و معارفه بوده است و زود است در این مورد صحبت کنیم.

وی درمورد برنامه‌هایش برای تغییرات در هیأت فوتبال، گفت: مسأله اصلی توانستن یا نتوانستن خودم نیست. شاید اگر چند سال قبل بود، چنین خلقیاتی داشتم اما امروز در میانسالی فهمیده‌ام که برای انجام و پیشبرد کار سازمانی نباید به مسائل شخصی نگاه کرد‌. نگاه من اینگونه است هرکس بتواند به اداره بهینه امور سازمان و هیأت فوتبال پایتخت کمک مثبت، بی‌شائبه، صادقانه و سالم داشته باشد در این قطار هم مسیر ما خواهد بود.

سرپرست هیأت فوتبال تهران گفت: اما اگر احساس یا تردید کنم افرادی می‌خواهند خدشه‌ای به وجهه فوتبال پایتخت و فوتبال کشور وارد کنند یا مصمم نیستند وضعیت هیأت فوتبال ارتقاء پیدا کند، از آن‌ها خواهش می‌کنم از این قطار پیاده شوند. فعلا روی شخص و اشخاص خاصی نظر ندارم. باید بررسی و مطالعه کنم. مدت زمان حضورم در هیأت محدود است‌. چیز سختی نیست و به سرعت می‌شود تشخیص داد فردی که می‌خواهد خدمت کرده و صادقانه کار کند، همسفر ما در این مسیر خواهد بود. کسی هم که دغدغه‌اش فوتبال نباشد از این قطار پیاده خواهد شد.

براتی در خصوص اینکه آیا همچنان به عنوان مشاور رئیس فدراسیون در امور مجامع و مسؤول پیگیری‌های ویژه به فعالیت خود در فدراسیون ادامه خواهد داد، گفت: سمت جدید من ارتباطی با مسؤولیتم در فدراسیون ندارد.

وی در مورد اینکه احسان اصولی روز گذشته اعلام کرد با در نظر گرفتن تعارض منافع براتی را به سمت سرپرست هیأت فوتبال منصوب کردیم،‌گفت: احتمال دارد اشتباه متوجه صحبت اصولی شده باشید من با توجه به حضور در هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال و نایب رئیسی هیأت فوتبال چنانچه در خصوص مسائل مربوط به هیأت رأی بدهم در این حالت ایجاد تعارض منافع خواهد شد به همین دلیل در جلسات و مذاکراتی که در فدراسیون فوتبال به ویژه در مورد پذیرش استعفای شیرازی صورت گرفت، به جهت پرهیز از ایجاد تعارض منافع سکوت کرده و رأی ندادم. منظور اصولی این بود از مجموع 11 عضو هیأت رئیسه فقط 10 نفر در این رأی‌گیری مشارکت کردند تا تعارض منافع ایجاد نشود.

سرپرست هیأت فوتبال تهران اضافه کرد: اگر من موافقت می‌کردم یک جور تعارض منفعت ایجاد می‌شود و اگر مخالفت می‌کردم جور دیگری به همین دلیل به منظور برای پرهیز از ایجاد تعارض منافع و مطابق‌های کدهای اخلاقی فدراسیون فوتبال، فیفا و اساسنامه از حضور در مذاکرات و شرکت در رأی‌گیری امتناع کردم و این موضوع در صورتجلسه هیأت رئیسه فدراسیون نیز قید شده است. صورتجلسه‌ای که به امضای همه اعضاء و من رسید.

براتی در مورد اینکه چقدر روی کمک مدیرکل ورزش و جوانان تهران در اجرای راهبردها و برنامه‌هایش حساب کرده است، گفت:‌ وظیفه اصلی وزارت ورزش و جوانان اداره ورزش مملکت است وزیر ورزش به عنوان شخص اول ورزش کشور و به تبعیت از او مدیران‌کل استان‌ها به عنوان نفر اول ورزش استان خود کار می‌کند. برای علی جوادی که نفر اول و مسؤول اداره ورزش پایتخت است آرزوی سلامتی دارم. وظیفه من بود در اولین فرصت پس از دریافت ابلاغ خود خدمتش برسم تا ضمن عیادت به او عرض سلام کرده و آمادگی خود را برای اداره فوتبال پایتخت و ارتقاء شرایط موجود اعلام کنم به او گفتم آماده همگونه همکاری با اداره کل هستیم البته به کمک این اداره نیز نیاز داریم.

وی افزود: جوادی اعلام کرد از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند دیدار روز گذشته من با او اتفاق عجیبی نبود. در جلسه تودیع و معارفه امروز هم گفتم نه تنها راهبرد اصلی من بلکه فدراسیون فوتبال تعامل و همکاری با تمام بخش‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط و مسؤول در اداره ورزش مملکت است. خودمان را مکلف به پاسخگویی به مردم، اهالی رسانه، وزارت ورزش، ادارات کل و هر جای دیگری که در این مملکت دغدغه منافع عمومی مردم و ورزش دارند می‌دانیم. این وظیفه اصلی ما است.

سرپرست هیأت فوتبال تهران در خصوص اینکه آیا از مدت قرارداد امیر قلعه‌نویی اطلاع دارد، گفت: باید اجازه بدهید در مورد این مسأله سخنگوی فدراسیون فوتبال صحبت کند برای دریافت نکردن پاسخ‌های متفاوت بهتر است از یک نفر که مسؤولیتش سخنگویی است یا خود تاج مدت قرارداد قلعه‌نویی را بپرسید. من پاسخ نمی‌دهم تا جواب جدیدی نگیرید. هر کسی ممکن است اطلاعات خودش را داشته باشد و اگر اطلاعات خود را از یک منبع بگیرید بهتر است. تجربه نشان داده در موضوعات که وظیفه‌ام نیست پاسخگو نیستم.

براتی در مورد اینکه آیا امیرمهدی علوی همچنان به عنوان مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال فعالیت می‌کند گفت: بله! او فعلاً تشریف دارد و با فدراسیون همکاری می‌کند.

#فدراسیون فوتبال
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها