81613
کسر امتیاز و سقوط چگونه فعال می‌شود؟/ ادامه تلاش‌های فتح الله زاده برای خروج استقلال از بحران
20 فروردين 1402 18:29
مدیرعامل باشگاه استقلال برخلاف اخبار منتشرشده در تلاش برای رفع مشکل بزرگ آبی‌هاست.

روزنامه گل

باشگاه استقلال در روزهای پایانی سال 1401، امیدوار بود با انجام هماهنگی‌ها و مساعدت‌های لازم، در روزهای ابتدایی سال 1402 منابع مالی برای پرداخت بدهی استراماچونی و همچنین پادوانی تامین شود اما این اتفاق حتی تا روز یازدهم فروردین نیفتاد تا عدم ارائه برگه تسویه حساب بدهی‌ها که پله اول دریافت مجوز حرفه‌ای است ارائه نشود و آبی‌های تهران بازهم از لیگ قهرمانان آسیا دور باشند.

بااینحال این بدهی‌ها باید هرچه زودتر پرداخت شود چرا که پس از AFC، حالا نوبت فیفاست تا تنبیهات دیگری را برای استقلال در نظر بگیرد. چنانچه بدهی سرمربی اسبق آبی‌ها تا زمان مقرری که فیفا تعیین می‌کند پرداخت نشود، فیفا تنبیهات خود را اعمال خواهد کرد. این زمان هم وقتی مشخص می‌شود که با توجه به درخواست باشگاه استقلال در روز دوم فروردین، فدراسیون جهانی فوتبال جزئیات رای خودش را ابلاغ کند و به این ترتیب باشگاه بیش از 50 روز برای پرداخت بدهی وقت دارد. با اینحال هنوز زمان ابلاغ جزئیات رای مشخص نیست.

برخلاف گمانه زنی‌های مختلف در حال حاضر نمی‌توان از کسر امتیاز استقلال مطمئن بود. البته طبق قانون و روالی که همیشه معمول بوده، پس از 3 پنجره نقل و انتقالاتی در صورتیکه بدهی پرداخت نشده باشد، کسر امتیاز و پس از آن سقوط به لیگ پایین تر نیز فعال خواهد شد. این بدین معنی است که حداقل در فصل جاری خطری از این بابت استقلال را تهدید نخواهد کرد.

با توجه به این شرایط، بر اساس پیگیری‌ها مشخص شد برخلاف اخباری که دیروز و امروز منتشر شده، علی فتح الله زاده به صورت جدی پیگیر تهیه منابع مالی است و به همین خاطر طی روزهای اخیر نیز مذاکرات را با برخی نهادها و شرکت‌ها پیش برده است. مدیرعامل استقلال امیدوار است با انجام مساعدت‌های لازم، زمینه واریز پول به حساب باشگاه استقلال فراهم شود تا مدیریت باشگاه بتواند در نهایت این گره کور آبی‌ها را باز کند.

#استقلال
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها