81612
مراسم تودیع و معارفه رئیس هیات فوتبال تهران برگزار شد/ نبی: باید دکان برخی مدارس فوتبال جمع شود
20 فروردين 1402 18:27
مراسم تودیع حبیب‌الله شیرازی، رئیس سابق هیات فوتبال تهران و معارفه احمدرضا براتی به عنوان سرپرست جدید این هیات برگزار شد.

روزنامه گل

مراسم تودیع حبیب‌الله شیرازی، رئیس سابق هیات فوتبال تهران و معارفه احمدرضا براتی به عنوان سرپرست جدید این هیات از ساعت ۱۴:۲۰ امروز در ساختمان هیات برگزار شد.

در این مراسم مهدی محمد نبی(نایب رئیس اول) خداداد افشاریان(عضو هیات رئیسه و رئیس کمیته داوران) وحید فدایی(خزانه‌دار) محمدرضا غفاری(رئیس هیات فوتبال مرکزی) امیر فرشاد تفکری(رئیس هیات فوتبال یزد)، محمدحسین حمیسی احسان کامیانی(دبیر سازمان لیگ فوتسال) جمعی از مسئولان هیات فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان تهران حضور داشتند.

مهدی محمدنبی به عنوان نخستین سخنران مراسم اظهار داشت: هر تغییر و تحولی در هر مجموعه‌ای با این رویکرد انجام می‌شود که به سمت سیاست‌گزاری‌های متناسب با ورزش و فوتبال، کار جلو برود. شیرازی سال‌ها سکاندار هیات فوتبال استان تهران بود و با توجه به اینکه فوتبال کشور در رده های مختلف به نوبه خود حرکت متناسبی داشت، کمبودهایی نیز به دلایل مختلف احساس می‌شد. وقتی می‌خواهیم ارزیابی داشته باشیم باید لیوان پر را به شکلی ببینیم که دوره‌های مختلف دیده شود. زمانی یادم است ۳_۲ اتاق در ورزشگاه شهید شیرودی در اختیار هیات تهران بود اما نباید این هیات در فضای محقری کارش را شروع می‌کرد‌. البته در ادامه در جاهای مختلفی مستقر شدند و در زمان شیرازی در نهایت به این ساختمان آمدند که کار خوبی بود.

بخش اجرایی هیات با توجه به بزرگی ساختارش زحمات زیادی کشید. البته باید ارزیابی بهتر و درست تری داشته باشیم. در فوتبال به ویژه پایتخت تقاضاها زیاد است و امکانات موجود در آن نیز انحصاری است‌. همین باشگاه‌هایی که می‌شناسیم و در پایتخت حضور دارند، امکانات‌شان برای خودشان است و فراهم کردن امکانات تمرینی، محیط مسابقات و تعداد داوران برای مسابقات سخت است.


در تهران بیش از از ۱۷۰۰ مسابقه برگزار می‌شود و کمیته‌های مختلف هیات باید این‌ها را مدیریت کنند. وقتی پا را روی پای خود اندازیم ایراد و اشکالی ایجاد نمی شود اما کار اجرایی ایراداتی هم دارد.

شیرازی با توجه به سابقه مدیریتش در فوتبال تهران روز گذشته استعفای خود را تقدیم رئیس فدراسیون کرد و این موضوع نیز در هیات رئیسه مطرح و در نهایت سرپرستی را به نایب رئیس اول هیات یعنی احمدرضا براتی تفویض کردیم. امیدواریم پروسه تغییرات با حضور او بیش از پیش ادامه داشته باشد. از سال ۶۸ فوتبال تهران را می‌شناسم و در دوره‌های مختلف زحمات زیادی کشیده شده است. باید کلاه خود را قاضی کنیم و هم خوش استقبال باشیم و هم خوش بدرقه‌. تعامل در فوتبال کشور باید همیشه الگو باشد. برای شیرازی آرزوی توفیق کرده و امیدواریم با حضور براتی که صاحب علم است و همکاری کمیته‌ها و هیات رئیسه هیات با یک هم افزایی بسیار خوب این مسیر را او به خوبی سکانداری کرده و کار را جلو ببرد.

البته در چشم‌انداز فوتبال کشور اهداف بلند مدت و کوتاه مدت وجود دارد. امیدواریم با هم افزایی کار پیش برود و رسانه ها نیز وظیفه ذاتی خود را انجام داده و یار و یاور پیش بروند. فوتبال تهران اگر قوی باشد فوتبال کشور قوی خواهد بود. طبق جلسه‌ای که همراه تاج با مسئولان نیروی انتظامی داشتیم احتمال دارد باشگاه پاس بار دیگر احیا شو‌د. از براتی هم می‌خواهیم احیای باشگاه‌های سازنده که پس از حرفه‌ای شدن دچار فراموشی شدند بار دیگر به چرخه فوتبال کشور بازگردند.

پیشکسوتان ارزشمندی داریم که در تهران ساکن هستند‌. باید در مدارس فوتبال و آکادمی‌ها از الگوها استفاده کنیم تا بحث تجاری سازی در این بخشها فقط نباشد و خروجی آن‌ها در مسیر درستی قرار بگیرد‌. صیانت از فوتبال تهران نیز مهم است. جامعه ما جوان است و بهترین و ارزان‌ترین رشته ورزشی هم فوتبال است.

امیدواریم تعداد کم دکان ها و مغازه‌هایی که به عنوان مدارس فوتبال ایجاد شده جمع شود و فلسفه وجودی مدارس فوتبال شکل درست خودش را بگیرد و در بخش های مختلف فعالیت مثمرثمری داشته باشیم.

امیدواریم با تغییری که در آینده نزدیک در اختیار هیات فوتبال است موفقیت بیش از پیش را شاهد باشیم.

در ادامه شیرازی ضمن تشریح بخشی از عملکرد خود در هیأت فوتبال تهران و ارائه آمار در بخشی از صحبت‌هایش عنوان کرد: قطار در حال حرکت را سنگ می‌زنند. پسر من برای انجام دادن ۴ کار فقط یک حقوق گرفت اما گفتند او ۹ پست را مشغول کرده است. مهدی تاج نیز از زحمات او تقدیر کرد‌. هر کاری انجام دادیم براساس آیین نامه ای بود که فدراسیون ابلاغ کرد. تمام اتهام‌هایی که به من وارد شد به خدا واگذار کرده و امیدوارم افرادی که چنین تهمت‌هایی زدند، باید سر پل صراط پاسخگو باشند.

احمدرضا براتی، سرپرست هیات فوتبال تهران در آغاز سخنانش ضمن تشکر از مدعوین و زحمات چندین ساله شیرازی و همکارانش گفت: هیات فوتبال تهران در دوره او در خیلی از موارد پیش‌رو بود. در مورد گذشته هم آنجه می‌بینیم و از این به بعد به آن اشاره خواهیم کرد صرفا نقاط قوت است‌. البته هر مجموعه ای در سطح کلان نقاط ضعفی هم دارد که باید آن‌ها را نیز رفع کنیم. اینکه برخی می‌گویند چه تحویل گرفته‌ایم در استراتژی ما نیست. استراتژی ما تعامل با همه بخش‌ها و دستگاه‌ها برای توسعه فوتبال است‌. با استانداردهای بین‌المللی آشنا هستم. فوتبال مستقل است اما برای اداره آن باید با همه بخش‌ها تعامل داشت. سیاست فدراسیون فوتبال و خود من در حال حاضر این است که مکلف به امانتداری هستیم و خودمان را پاسخگوی افکار عمومی، مسئولان و رسانه‌ها می‌دانیم. سیاست ما پاسخگویی و تعامل است. فدراسیون و هیات به تنهایی نمی‌تواند موجودیت خود را حفظ کند.

پیش از اتمام کلام خود نیز برای علی جوادی، مدیرکل ورزش و جوانان تهران که برای کمک به فوتبال پایتخت ابراز تمایل کرد آرزوی سلامتی دارم.

عباس تیموری(دبیر) و منصوره سادات هاشمی(نایب رئیس بانوان) هیات دیگر سخنران‌های این مراسم بودند.

#مهدی محمد نبی #فدراسیون فوتبال
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها