81606
از شکایت تا حمایت!
20 فروردين 1402 16:20
دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۵ ریو دوران قهرمانی در المپیک را به دست فراموشی داده و حالا ادعای حمایت از سجاد انوشیروانی در قواره ریاست فدراسیون دارد!

روزنامه گل

کیانوش رستمی قهرمان وزنه برداری کشورمان بعد از اینکه هدایت تیم ملی وزنه برداری به انوشیروانی سپرده شد با این موضوع به شدت مخالفت کرد و از اردوی تیم جدا و به صورت انفرادی با کمک برادرش به عنوان مربی به تمرینات خود ادامه داد.

بعد از المپیک این موضوع همچنان مورد بحث بود و حتی سرمربی تیم ملی هم بارها گفته بود که همه ملی پوشان باید در قالب یک تیم منسجم تمرین کنند. اما در نهایت این شورای فنی بود که به ادامه تمرینات اختصاصی کیانوش رستمی به صورت انفرادی رای داد. هر چند که بعد از این تصمیم اختلافات و درگیری‌ها تمام نشد و سجاد انوشیروانی سرمربی تیم ملی وزنه برداری در واکنش به این موضوع استعفای خودش را اعلام کرد اما شورای فنی این تصمیم را گرفته بود و کیانوش رستمی هم توانست با مدال طلا در ریو به کارش پایان دهد. اما مخالفت رستمی با انوشیروانی در آن مقطع باعث شد تا حد زیادی اقتدار سرمربی تیم ملی زیر سوال برود. حالا ولی داستان شکل دیگری به خود گرفته؛ سجاد انوشیروانی توانست در انتخابات فدراسیون وزنه برداری با کسب آرای بالا در جایگاه ریاست قرار بگیرد و رستمی که در المپیک ریو زیر بار سرمربیگری او نرفت حالا شاید مجبور به حمایت از او باشد تا بتواند این بار به سبک دیگری در مسابقات حضور داشته باشد.

دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۵ ریو درباره هدف خود برای حضور در مسابقات گزینشی المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید: ان‌شاءالله خوب تمرین می‌کنم تا بتوانم به آنچه لیاقتش را دارم برسم.

رستمی با اشاره به اینکه از انتخاب نصیرشلال به عنوان سرمربی تیم ملی خوشحال است، تصریح کرد: از انتخاب کادرفنی جدید خوشحالم زیرا نصیرشلال از قهرمانان بزرگ وزنه‌برداری بوده که حتی در المپیک هم به مدال رسیده است و مطمئنا حضورش را باید به فال نیک بگیریم. در کنار او بهمن زارع حضور دارد که انسان خوب و مربی تکنیکی و با تمرکز بالایی است. با توجه به شناختی که از نصیرشلال دارم، آرزو می‌کنم در دوران حضورش همراه با تیم همراه خود در تیم ملی بتواند کارنامه درخشانی بر جای بگذارد.

اما نکته جالب و در واقع بخش قابل توجه مصاحبه کیانوش این جاست که در مورد اینکه چه صحبتی درباره انتخاب سجاد انوشیروانی به عنوان رییس جدید این فدراسیون دارد، عنوان داشت: واقعا جا دارد به شخص سجاد انوشیروانی انتخابش را به عنوان رییس جدید فدراسیون تبریک بگویم. بالاخره با تلاش‌هایی که دارد در دوران قهرمانی خودش هم با عشق و علاقه وزنه می‌زد. امیدوارم در فدراسیون هم بتواند با همین عشق و علاقه‌ای که دارد کار را پیش ببرد تا این اتفاقات دست به دست هم بدهد و فدراسیون بتواند بیش از پیش به جایگاه واقعی که دارد برسد.

با این صحبت‌ها به نظر می‌رسد بر اساس مصلحت یا تغییر عقیده با چرخش ۱۸۰ درجه‌ای، کیانوش به ریاست سجاد انوشیروانی اعتقاد دارد. به هر حال دشمن دیروز سرمربیگری تیم ملی، حالا دوست ریاست فدراسیون شده است و شاید بهتر است برای آرامش وزنه برداری آن را به فال نیک بگیریم!


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها