81499
سجادی، یار غارش را با یک پیام بازگرداند
18 فروردين 1402 16:09
رفت و برگشت کاوه احمدی به وزارت ورزش و جوانان حکایت پشت پرده ای دارد.

روزنامه گل

کاوه احمدی از مهره‌های نزدیک به حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان طی ماه‌های گذشته رفت و برگشت عجیبی به وزارتخانه داشت.

رفت و برگشتی که پشت پرده‌هایی دارد. او که از زمان مسعود سلطانی فر در راس حوزه اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان پس از مازیار ناظمی حضور داشت، با آغاز وزارت حمید سجادی کنار او در مسوولیت سابقش ماند اما پس از مدتی وی به چند دلیل به مجلس رفت و محسن معتمد کیا جای احمدی را گرفت.

محسن معتمد کیا از زمان گرفتن سمت مشاور وزیر، به عنوان گزینه‌ای برای روابط عمومی وزارت نیز شناخته شد و در ادامه با حرکت‌هایی از سوی سینا کلهر، مرحوم اسماعیل احمدی و وحید یامین پور معاونان وزیر جابه جایی در راس حوزه اطلاع رسانی وزارتخانه صورت گرفت. در همین راستا کاوه احمدی هم به مجلس رفت و مشاور شوشتری رییس حوزه ریاست مجلس شد.

حالا پس از درگذشت زنده‌نام اسماعیل احمدی در سانحه سقوط بالگرد وزیر، حمید سجادی تکلیف سرپرست حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان را مشخص کرد که در این میان نکته جالب، انتصاب کاوه احمدی بود.

کسی که معتمد و نزدیک به سجادی است اما طی فشارهایی موقتا از وزارت ورزش و جوانان رفته بود. حالا احمدی بنا بر قضا و قدر جایگزین یکی از مخالفان خود شده است. اتفاقی که حکایت از یکی از معدود انتخاب‌های مستقل وزیر ورزش نیز دارد.

شاید به تعبیری انتصاب بنیامین شکوه فر در معاونت امورحقوقی مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان اولین انتخاب مستقل سجادی بوده اما بازگرداندن کاوه احمدی در سمتی بالاتر پیام جدی‌تری از سوی وزیر ورزش داشت. وزیری که همواره از سوی گزینه‌های تحمیلی و حتی دو شغله متضرر شده است و پر بیراه نیست که بگوییم بخش زیادی از قضاوت‌ها و انتقادات نسبت به او در نتیجه عملکرد معاونانش بوده است. افرادی که نه تنها گزینه تحمیلی بودند بلکه کارنامه درخشانی نیز نداشتند و در طول حضورشان در معاونت‌های وزارتخانه نیز پر انتقاد و جنجالی ظاهر شدند تا پاشنه آشیل وزارت سجادی باشند. همچنین نکته قابل تامل‌تر اینکه چند تن از این معاونان بعد از انتخابات ریاست جمهوری، در انتهای صف، طی انتخابی محدود به وزارت ورزش آمدند تا به اصطلاح گوشه‌ای از کار را به دست بگیرند!

در نهایت باید این انتخاب مستقل حمید سجادی را که از دوران فشار نمایندگان مجلس فاصله گرفته، به فال نیک گرفت.


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها