81492
منصوریان: در اهواز احساس غریبی می‌کنم/ حرفِ کی‌روش را قلعه‌نویی سال ۲۰۰۷ زد
18 فروردين 1402 14:24
سرمربی تیم فولاد خوزستان گفت: از بازیکنان تیم‌مان خیلی راضی هستم.

روزنامه گل

علیرضا منصوریان در نشست خبری پس از پیروزی مقابل نساجی در هفته بیست و پنجم لیگ برتر اظهار داشت: می دانستیم بازی بسیار سنگینی است. راه دیگری جز اینکه فشار را از بالا بگذاریم و بتوانیم مالکانه بازی کنیم نداشتیم. می دانستیم نساجی سعی می کند پلکانی در بازی مسلط شود. در بازی قبل دیده بودیم. مخصوصا مقابل استقلال، با اینکه یک بر صفر عقب بود از فوتبال بازی کردن دست نکشید.

وی افزود: امروز هم دیدید به هیچ عنوان ضد فوتبال بازی نمی کنند. این می تواند هم یک آسیب باشد هم یک نقطه قوت، امیدوارم این روال نساجی و ما به سرمقصود خیلی خوب برسد. به تیم نساجی خسته نباشید می گویم. لحظاتی که غافل می شدیم به محوطه جریمه ما می آمدند و خطرناک می شدند. خیلی زحمت کشیدند. از بچه هایمان خیلی راضی هستم. هنوز اول راه تاکتیکی ما است اما خیلی زود کارهای تاکتیکی را انجام می دهند. دستورات در تمرین را سعی می کنند در بازی انجام بدهند.

وی تصریح کرد: سعی کردیم با ۵ تعویض‌مان ساختار تیم تکان نخورد. دو نیروی‌جوان دیگر را هم امروز اضافه کردیم. ان‌شاالله این مسیر همچنان ادانه داسته باسد. بازی بسیار خوبی بود. فارغ از اتفاقاتی که همیشه می‌افتد.

منصوریان در مورد مسیر پیش روی فولاد گفت: مسیر بسیار سختی داریم. از ۷ بازی که با بچه ها قول و قرار گذاشتیم دو بازی را بردین. هفته آینده بسبار سخت است. بازی گل گهر جام حذفی را واشکافی نمی‌کنم اما شاید بازی با گل گهر در هفته بعد ما متفاوت تر از همه بازی‌ها، تیم خیلی خوبی است. بازی‌هایش را زیر ذره بین داریم. بعد از این ۵ بازی داریم. به تیم های بالاسر اصلا نگاه نمی کنیم.

وی افزود: مسیر مستقیم خودمان را می رویم. بچه ها با تمام وجود می جنگند. امروز دیدید نگاهی به ساق پا نیست. همه با هم برای یک‌نفر که فولاد است می جنگند. یک نفر هم برای همه می‌جنگد. همه یک خانواده هستیم. سعی می کنیم این وحدت تاکتیکی که اصلی ترین موضوعش دوستی، اطمینان و استفاده از خلاقیت است را جلوتر ببریم. بچه ها رفته رفته از مشکلات روحی روانی خارج می شوند. هنوز معتقدم می توانیم خیلی بهتر باشیم. از بازی با میکان پیشرفت‌مان بهتر بوده، باید این را ادامه بدهیم که به بلوغ تاکتیکی برسیم تا وقتی هوادار در استادیوم می نشیند آرامش خاطر داشته باشد.

منصوریان گفت: از تک تک بازیکنان مخصوصا نیمکت نشینان راضی هستم. همدلی و یکدلی را می بینید. وقتی تیم می خواهد برنده باید همه باید با یک هدف جلو بروند.

سرمربی فولاد در مورد اینکه بر خلاف گذشته از این تیم حرکات ترکیبی بیشتری دیده می‌شود و همچنین در دقایقی از بازی به نساجی خیلی موقعیت دادند، اظهار داشت: در فاصله سه تعویض پشت سرهم‌مان، زمان خورد. ما خیلی فشرده تمرین می‌کنیم. روی آبشک و بوحمدان خیلی فشار گذاشتیم. با وینگ‌های باز در نیمه دوم بازی کردیم. میانگین دوندگی بازیکنان ما خیلی بالاست. گروه فنی حدود ۷-۶ دقیقه در انتخاب نفرات جایگزین کمی غفلت کردند. دوباره مثل بازی با ملوان ۱۵-۱۰ دقیقه را از دست دادیم. به باکس می‌آمدند. تیم محکمی است. تعویض‌های‌شان خوب بود.

وی افزود: در این مدت ۳مینی کمپ گذاشتیم و یک مینی کمپ‌مان هم قبل از این بازی بود. مجبوریم. به بچه ها گفتم استراحت‌تان را بالا ببرید ما تغدیه‌تان را درست کنیم. از این طرف سعی می‌کنیم ریکاوری‌شان را با کار تاکتیکی جبران کنیم چون مجبوریم کمی از ریکاوری‌شان را کم کنیم تا کار تاکتیکی داشته باشیم. از نحوه بازی خیلی راضی بودم امانیمه دوم دک سه شانس پشت باکس داشتیم که باید روی آن تمرین کنیم. احتیاج به تمرین است که ما بتوانیم به ضربه آخر صددرصد برسیم. کار تاکتیکی را آنقدر بالا می‌بریم که به نقطه پایدار برسیم تا وقتی نفر جا به جا می‌کنیم ساختمارمان عوض نشود.

منصوریان در‌مورد آلگریا، گفت: دیروز با اوصحبت کردم. از لیست هم بیرون گذاشته بودم. منتظر بودیم خودش پالسی بدهد. بازیکنی که ۴سال در لالیگا بازی کرده و سه چهار سال در لیگ۱ بوده، اگر قرار باشد از بیرون بودن ناراحت نشود، من همان روشم را ادامه می‌دهم. وقتی ببینم صددرصد نیست او را از لیست خارج می‌کنم. دیروز از لیست ۲۷تا بیرون گذاشتم. من جوان‌هایم را به اردو می‌برم. همیشه با من هستند و تمرین می‌کنند. من نمی‌توانم بچه‌هایم را در خانه رها کنم با این امکاناتی که برایم اینجا فراهم است. ۲۷بازیکن بردم آلگریا را نبردم. به او گفتم سال ۷۴ بد بازی‌نمی‌کردم اما اگر قرار باشد امروز بگویم آن روز فوتبالیست خوبی بودم که به من کمکی نمی‌کند. ۴سال در لالیگا بازی کرده، بازیکنی است که اگر بخواهد می‌تواند در روال بازی قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: وقتی دیروز گفت می‌خواهم به تیم کمک کنم گفتم الان وقت استفاده از اوست. حالا به اردو بیاید. می‌توانیم از او بازدهیم کامل بگیربم. گفتم اسپانیا را فراموس کن، در ۶ بازی آینده باید به ما کمک کنی، من هم موقعی یخیلی خوب بودم ولی دلیل نمی‌شود. من هم دوست دارم مثل ساسان به زمین بروم اما شاید دو سه دقیقه بتوانم بدوم. بعدش نمی‌توانم. آمد کمک گند و از او راضی هستم. اگر قرار باشد همین روال باشد در ۵ بازی آینده قطعا می‌تواند به ما کمک کند.

سرمربی فولاد گفت: یک جوان به زمین فرستادم به نام باویه، در این فشار جمعیت، ضربه‌ای که به توپ زد ۵ درصد فوتبالش بود اما اگر شکل استاندارد و خودش را پیدا کند، بعد از ایمان مبعلی و میلاد میداوودی ندیدم کسی مثل او ضربه بزند. ما باید این بستر را برای‌شان فراهم کنیم. از حزباوی خیلی راضی هستیم. برایش پیشنهادهای مختلف هم می‌آید. حزباوی یک استعداد واقعی در لیگ ماست. دومی هم دفاع وسط پیکان است که بچه، آسیبی خورده! خودم اگر جای حزباوی بودم تصمیمم را برای اروپا بر می‌داشتم ولی در مجموع خودش و پدرش باید بهترین تصمیم را بگیرند. آیا با فولاد ادامه همکاری می‌دهند یا به تیم دیگری می‌رود.

منصوریان افزود: کمی صبوری باشد و به ما مدد بدهند. در اهواز احساس غریبی می‌کنیم. بنری را آن بالا میخکوب کرده بودند! عیب ندارد. مسیر خودمان را می‌رویم. خداراشکر همین که بازیکنم وقتی گل می‌زند قبول کرده من کمکش می‌کنم و سمتم می‌آید برایم یک دنیا ارزش دارد. به ما هم کمک کنید. ۲ بر صفر می‌بریم می‌گویند بروید، ۲ بر صفر هم نمی‌بریم می‌گویند بروید!

منصوریان گفت: نمی‌توانم بگویم همکارانم نمی‌توانند استعداد پیدا کنند. الان مجتبی حسینی ۷-۶ استعداد آورده، همین تیم نساجی استعداد آورده، من که بیشتر دلم برای پرچم کشورم می‌سوزد. ببخشید! نه این طرف میزی و نه آن طرف میزی دارم! با سرعت قبل از بازی مهمم، به رختکن دویدم و گفتم آقای مهدی.پور من را جا گذاشتید من هم با بچه‌های‌تان هستم. این همبستگی را ان‌شاالله ایجاد می‌کنیم.

سرمربی فولاد در مورد جوی که علیه او در اهواز ایجاد شده، اظهار داشت: هیچ جای ایران با من اینطور برخورد نکردند. پرسپولیس را ۲ بر صفر بردم اینطور با من برخورد نکردند. فقط بخش داخل زمین حریف همه است. وقتی به تختی می‌رفتیم در بدترین زمان، لفته سرمربی جنوب بود. یک‌ پاس گل من باعث شد جنوب افتاد. هیبدی در استقلال اهواز بود. با خود سیاوش بختیاری زاده به رختکن رفتم. اصلا این چیزها نبود. نمی‌دانم این‌ها چگونه درآمده ولی در هرصورت جان‌مان را برای فولاد می‌گذاریم. اینجا استعداد دیدیم. در نونهالان ۷ بازیکن تاپ مدل حزباوی دیدم.

وی در خصوص نظارت امیرقلعه‌نویی بر بازی‌های لیگ برتر، عنوان کرد: اگر او سرمربی تیم ملی نبود حزباوی و آقاسی ما دعوت نمی‌شدند. باز لیست عریض و طویل را می‌دادند و یک عده خاص می‌آمدند. تیم‌ملی برای یک عده خاص شده بود. قلعه نویی در تیم ملی را برای همه بازیکنان باز کرد. مهاجم سپاهان یا بازیکن جوان ذوب آهن را هیچ موقع دعوت نمی‌کردند. قول می‌دهم حزباوی اگر همین روند را ادامه بدهد قطعا در‌ جام ملت‌ها یکی از عناصر تاثیرپذیر است. یک مربی ایرانی دل می‌سوزاند. من به همه احترام می‌گذارم.

منصوریان گفت: افشین قطبی به ایران آمد، گفت باید چارتر و... داشته باشیم. او را به تمسخر گرفتند. دستیارش بودم. ۶ماه بعد کی‌روش به تیم ملی آمد گفت تیم ملی باید هواپیمای چارتر داشته باشد. گفتند این مربی متوجه می‌شود که باید هواپیمای چارتر داشته باشیم. این را مربی ایرانی هم که گفت. امیر قلعه نویی هم ۲۰۰۷ گفت. کلا وقتی یک نفر از بیرون چیزی می‌گوید احساس می‌کنیم بهتر می‌گوید. چطور ممکن است سالی هزار مغز از کشور ما دزدیده شود باز هرسال در ریاضی محض، همه رشته‌های علمی جهان و هوافضا، اول تا سوم می‌شویم. سالی ۲۰هزارتا تولید داریم. خودمان را باور کنیم. برای خودم نمی‌گویم. نه برای من تیم کم است و نه برای فولاد سرمربی کم است ولی باور کنیم منِ منصوریان برای باویه که می‌تواند مثل مبعلی و میدواودی ضربه بزند بیشتر دل می‌سوزانم. من این بچه را کنار بگذارم بسوزانم که چه بشود؟ باید از او مواظبت کنم.

سرمربی فولاد با اشاره به سینا مریدی اظهار داشت: او یک بازیکن ۶ دانگِ تاپ است. چطور‌ممکن است در ۴سال گذشته مثل آسانسور به این تیم و ان تیم برود؟ او یک بازیکن خیلی خوب است. از او خیلی راضی هستیم. هم پست‌هایش هم خیلی خوب هستند. یک ماه است در تمرین او را می‌بینم. یک روز به کادر گفتم چگونه او یک روز پیکان یک روز سایپا یک‌ روز صنعت نفت است. بازیکن خود فولاد است او را بگیرند. من ابراهیم سعیدی را یک رده بالا بردم. خوشحالم پسرم فوتبالیست نشد چون یک‌ روز اهم و فی‌الاهم نمی‌کنم بین پسرم و یک بچه در ایذه یا خرمشهر. همه من را می‌شناسند. رودربایستی ندارم. دیگر از بازیکن خارجی‌ام بالاتر‌نبود. به او گفتم ترجیحم بازیکن خارجی است چون از تو بیشتر زحمت می‌کشد‌. باید بیشتر کمک کنی.

#علیرضا منصوریان #فولاد خوزستان
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها