روزنامه گل
تیم ملی والیبال ایران هنوز طعم برد در جام ملت های والیبال را نچشیده است و از رقبا حسابی عقب است.گمان می شد روبرتو پیاتزا درمان این درد را پیدا می کند اما او فعلا ناکام بوده است.
در دومین مسابقه هفته دوم لیگ ملت های ۲۰۲۶ والیبال به میزبانی فرانسه، ملیپوشان والیبال به مصاف آمریکا رفتند که این دیدار با نتیجه ۳ بر صفر به سود hمریکا به پایان رسید.
این بازی در شرایطی برگزار شد که تیم ایران تنها ۱۶ ساعت بعد از بازی مقابل فرانسه استراحت داشت و امریکاییها به لحاظ ریکاوری شرایط بهتری داشتند.
شاگردان پیاتزا در اولین مسابقه هفته دوم رقابتهای لیگ ملتها، شب گذشته به مصاف فرانسه میزبان رفت که در یک رقابت نزدیک به هم با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب شد.
تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه روز جمعه پنجم تیر در هفتمین دیدار خود در مرحله مقدماتی لیگ ملتهای ۲۰۲۶ به مصاف ژاپن میرود.
بر این اساس سرمربی تیم ملی کشورمان از بین ۱۶ بازیکن حاضر در اورلئان، ۱۴ بازیکن را برای حضور در این مسابقه انتخاب کرد که اسامی آنها به شرح زیر است:
پاسور: عرشیا بهنژاد و علی رمضانی
قطر پاسور: محسن دلاوری و پویا آریاخواه
دریافتکننده قدرتی: مرتضی شریفی، پوریا حسینخانزاده، مبین نصری، علی حقپرست و سید متین حسینی
مدافع میانی: محمد ولیزاده، سید عیسی ناصری و شایان محرابی
لیبرو: محمدرضا حضرتپور و حسین حاجیکلاته
همچنین عباس نظریان به عنوان سرپرست، روبرتو پیاتزا (سرمربی)، توماس توتولو، رحمان محمدی راد و علی فتاحی به عنوان مربیان، جیانی روسی (مربی بدنساز)، محمدامین شاکری (آنالیزور)، مهدی ابارشی (پزشک)، حسین کرد فیروزجائی (فیزیوتراپ) و سجاد نوری به عنوان ماساژور اعضای کادر فنی تیم ملی والیبال کشورمان را در این رقابتها تشکیل میدهند.
به این ترتیب، علی حاجیپور و یوسف کاظمی دو بازیکن تیم ملی کشورمان در دیدار مقابل ژاپن استراحت خواهند داشت و از روی سکوی تماشاگران این مسابقه را تماشا خواهند کرد.
لازم به ذکر است بر اساس مقررات فدراسیون جهانی والیبال از سال گذشته، تیمها هر هفته می توانند تا ۴ بازیکن در لیست رزرو خود به کمیته کنترل معرفی کنند و شب قبل از بازی پیش از اعلام گزارش روزانه مسابقات با معرفی به ناظر فنی مسابقات در لیست ۱۴ نفره مسابقه خود بازیکنان را تعویض کنند.