مهاجمان استقلال خوب گل زدند اما کارشان چنگی به دل نزد
102407
تردیدها در خط حمله آبی‌ها!
17 تير 1403 10:38
سیدمحمد کسری رضوی – کم کم بازار نقل و انتقالات تابستانی فوتبال ایران در حال گرم شدن است تا تیم ها خودشان را برای لیگ بیست و چهارم آماده کنند. در این بین اما جذاب ترین فضا برای سرخابی ها بوده و هواداران این دو تیم به دنبال این هستند تا ببینند تیم‌شان قرار است کدام بازیکن و ستاره را حفظ و جذب کنند.

روزنامه گل

سیدمحمد کسری رضوی – کم کم بازار نقل و انتقالات تابستانی فوتبال ایران در حال گرم شدن است تا تیم ها خودشان را برای لیگ بیست و چهارم آماده کنند. در این بین اما جذاب ترین فضا برای سرخابی ها بوده و هواداران این دو تیم به دنبال این هستند تا ببینند تیم‌شان قرار است کدام بازیکن و ستاره را حفظ و جذب کنند. برای پرسپولیس شرایط با آمادن سرمربی اسپانیایی این تیم به نظر می رسد در حال شکل گیری بهتر بوده اما در سوی مقابل استقلال این شرایط را ندارد و هنوز معلوم نیست اصلا نکونام هست یا نیست؟ جایی که باشگاه خریدهای خودش را شروع کرده و با جذب اسلامی و زکی پور رسما کار خودش را در نقل و انتقالات شروع کرده و یک دروازه بان بوسنیایی هم گویا به خدمت گرفته است. در این بین اما مبهم ترین وضعیت آبی های پایتخت در خط حمله آنهاست که مروری بر این مساله در این مطلب خواهیم داشت.

خریدهای جدید مهاجم نیستند

آبی‌پوشان پایتخت بعد از گذراندن روزهایی پرماجرا، به پایان کار خود در نخستین هفته از فعالیت پنجره نقل‌وانتقالات تابستانه رسیدند؛ آن‌هم در شرایطی‌که در طول هفته اخیر، قرارداد ابوالفضل جلالی و آرمین سهرابیان تمدید شد و مذاکرات با محمدحسین اسلامی و میلاد زکی‌پور به امضای قرارداد ختم شد تا نخستین هفته از فعالیت استقلال در پنجره تابستانه پیش از شروع لیگ بیست‌وچهارم، با جذب 2 بازیکن جدید و تمدید قرارداد 2 بازیکن خود به پایان برسد. اسلامی توانایی بازی در چند پست مختلف را دارد اما بیشترین بازی او در قامت هافبک تهاجمی بوده و جذب او نمی‌تواند به منزله تقویت خط حمله استقلال باشد و نمی‌توان محمدحسین اسلامی را در جمع مهاجمان تخصصی استقلال جای داد. در طول فصل اخیر، امیرارسلان مطهری در کنار پیمان بابایی، آرمان رمضانی، مهرداد محمدی و گوستاوو بلانکو مهاجمان تخصصی آبی‌پوشان پایتخت بودند که مطهری در بازار زمستانه از جمع آبی‌پوشان پایتخت جدا شد و به تراکتور رفت اما 4 بازیکن دیگر یک فصل کامل در جمع آبی‌ها حضور داشتند.

مهاجمان استقلال خوب گل زدند اما...

استقلال در فصلی که گذشت موفق به‌ثبت 40 گل شد و عنوان چهارمین خط حمله برتر فصل به آبی‌پوشان پایتخت رسید؛ با این وجود، بررسی کارنامه مهاجمان تخصصی استقلال نشان می‌دهد که مهرداد محمدی با ثبت 8 گل، برترین مهاجم آبی‌ها بوده و 6 گل زده هم در کارنامه گوستاوو بلانکو دیده می‌شود و 3 بار هم آرمان رمضانی در نقش گلزن در فصل اخیر درخشیده است. ضمن آنکه پیمان بابایی و امیرارسلان مطهری هر کدام یک‌بار برای آبی‌ها در لیگ بیست‌وسوم موفق شدند گل بزنند تا در مجموع، 19 گل از 40 گل آبی‌ها توسط 5 مهاجم این تیم در طول فصل اخیر به‌ثبت رسیده باشد.

اصلی ترین گزینه استقلال از همنام جنوبی نیامد

آبی‌ها سیاست‌شان در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه، در وهله نخست جذب بازیکن و سپس اعلام یک بازیکن مازاد است که همین سیاست باعث شده تا شرایط خط حمله استقلالی‌ها ویژه شود؛ چرا که جواد آقایی‌پور، هدف اصلی مدیران باشگاه استقلال در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه بود که با وجود انجام مذاکرات مثبت، سرانجام آقایی‌پور تصمیم گرفت تا به پیشنهاد وسوسه‌انگیز سپاهان پاسخ مثبت بدهد و همین مسئله باعث شد تا اصلی‌ترین گزینه مدنظر آبی‌ها برای تقویت خط حمله تیم‌شان جایی در فهرست استقلال در فصل آتی نداشته باشد.

پیمان و آرمان می توانند با استقلال ادامه دهند؟

جواد نکونام در شرایطی لیست جدید خود را در اختیار مدیران باشگاه استقلال قرار داده که گفته می‌شود در فهرست جدید مدنظر نکونام هم خبری از جذب مهاجم تخصصی نیست؛ به‌طوری‌که زمزمه‌هایی درباره انجام مذاکره با محمدمهدی لطفی، وینگر جوان فصل گذشته آلومینیوم اراک به گوش می‌رسد و همچنین گفته می‌شود که مدیران باشگاه استقلال با یک وینگر بوسنیایی هم به توافق رسیده‌اند اما آنچه مشخص است اینکه فعلاً خبری از جذب مهاجم تخصصی نیست و اگر این رویه ادامه پیدا کند، دور از ذهن نیست که قرارداد رمضانی و بابایی تمدید شود و آبی‌ها با 4 مهاجم فصل گذشته خود کارشان را در فصل آتی هم پیش ببرند و در فاز تهاجمی فهرست تیم‌شان دست‌نخورده باقی بماند!

#پیج رسمی روزنامه گل #سیدمحمدکسری رضوی #استقلال #جواد نکونام
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها