نقدی بر رسانه ای کردن جانشینان احتمالی اوسمار...
101667
باشگاه پرسپولیس مقابل واسطه ها و دلالان بایستد
22 خرداد 1403 15:58
امیرحسین انوشیروانی - اوسمار در پرسپولیس می ماند؟! اوسمار در پرسپولیس نمی ماند؟این روزها سوال روز فوتبال کشورمان اگر نباشد،سوالی است که ذهن فوتبالدوستان پرسپولیسی رابدجوری مشغول خود کرده است! 

روزنامه گل

امیرحسین انوشیروانی - اوسمار در پرسپولیس می ماند؟! اوسمار در پرسپولیس نمی ماند؟این روزها سوال روز فوتبال کشورمان اگر نباشد،سوالی است که ذهن فوتبالدوستان پرسپولیسی رابدجوری مشغول خود کرده است! پدیده سرمربیان لیگ امسال بدون تردید مربی برزیلی سرخپوشان بود.البته درکنار سعید دقیقی.مربی جوان شمس آذر قزوین.اوسمار که کارش رابه عنوان دستیار آقا یحیی در پرسپولیس شروع کرد،در نیم فصل دوم پس از رفتن گل محمدی هدایت سرخپوشان رابرعهده گرفت.نتایج خوبی هم بدست آورد تا حالا مدیران پرسپولیس نگران نیامدنش و عدم تمدید قراردادش باشند.بهرحال نمی توان از اوسمار ایرادی گرفت.او در تیم اول ایران خوب کارکرده و رزومه مطلوبی برای خودش ساخته و پرداخته.حالا هم مشتریان خوب و دست به نقدی در کنار خود می بیند و منطقی هم هست به پیشنهاداتش فکر و آنها رامورد بررسی قرار دهد.اما هدف از این مقاله،نقدی است متوجه سوء استفاده دلالان و فرصت طلبان بازار نقل و انتقالات فوتبال ایران.آنهایی که هنوز تکلیف اوسمار مشخص نشده در هیاهوی معرفی مربی به مدیران پرسپولیس هستند.نامها هم کم نیستند.از مربیان بیکار خارجی تا مربیان سن و سال دار خارجی! نکته جالب اینکه هیچ مربی ایرانی هم نیست که نامش به عنوان جایگزین احتمالی اوسمار قراربگیرد! اما هدف از نام بردن کاندیداهای احتمالی نیمکت پرسپولیس در رسانه ها چیست؟!خب جواب این سوال ساده است! سنگ مفت گنجشک هم مفت! دلالان محترم در این جور مواقع می آیند و با نام بردن از چند مربی خارجی آنها را برای مدتی روی بورس قرار می دهند! معمولا هم هردلالی دوسه مربی در این شرایط به مدیران معرفی می کند! معمولا هم هیچ کدام انتخاب نمی شوند! اما خب همین که چندروزی مربیان درجه دو و از کار افتاده آنها در بوق و کرنا شده و نامشان مطرح،کلی ارزشمند است!متاسفانه این رویه سالهاست درفوتبال ما تبدیل به اپیدمی شده است.هرسال هم بدتر از سال قبل! کسی هم نیست که به این موضوع رسیدگی کند! در نهایت هم در حق مربیان داخلی و زحمتکش ایرانی این وسط جفا می شود.مربی ایرانی داریم که بعد از پایان فوتبالش از رده های پایه شروع به کارکرده و تمام مدارک معتبرش راهم گرفته،اما یکی نیست که برود از او بپرسد با این همه زحمت در چه شرایطی به سر میبری؟!اما مربیان درجه چندم خارجی هرسال توسط واسطه ها و دلالان کلی تبلیغ می شوند و کلی رویشان مانور!این روزها هم همه مربیان خارجی می خواهند جانشین اوسمار شوند!اینجاست که مدیران پرسپولیس باید با تدبیر و ایجاد فضای مناسب در جهت جلوگیری از سوء استفاده دلالان،زمینه رابرای بستر سازی شرایط تمدید قرارداد و یا انتخاب عاقلانه مربی جدید فراهم کنند.اوسمار مربی خوبی است و همانطور که بارها جهت مذاکره بابرانکو،آقای درویش و همکارانش تلاش کردند،جای دوری نمی رود تا حد امکان این بار برای تمدید قرارداد با اوسمار تلاش کنند.بهرحال خواسته مربی برزیلی را منطقی بررسی کنند و اگر شرایط هردوطرف مناسب بود در جهت همکاری متقابل اقدام کنند.نه اینکه از حالا اجازه دهند واسطه ها جانشینان اوسمار را انتخاب کنند! بایک بیانیه دوخطی مبنی براینکه در حال حاضر هیچ جانشین یا کاندیدای احتمالی برای اوسمار انتخاب نکردیم.همین! این خودش خط بطلانی خواهد بود بر فعالیت های واسطه ها ودلالان فرصت طلب!

نکته:طبیعی است که اوسمار در چنین روزهایی که تیمش راقهرمان کرده از باشگاه پرسپولیس فرصت بخواهد.شرایط رابررسی کند و چندروز آینده جواب مدیران پرسپولیس رابدهد.اما امیدواریم این اتفاق یعنی تعیین تکلیف نیمکت پرسپولیس هرچه زودتر بیفتد.بهرحال باتوجه به حضور سرخپوشان درلیگ قهرمانان آسیا و آماده سازی پیش فصل،انتخاب زودهنگام مربی حتی جدید،کمک فراوانی در راستای آمادگی بیشتربازیکنان و انتخاب بازیکنان جدید خواهد کرد.


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها