پرشورها با «آتا» به نقطه پایانی رسیدند اما...
101644
رکوردشکنی تراکتور با خداحافظی زنوزی!
21 خرداد 1403 14:16
سرخ‌پوشان تبریزی سابقه 3 بار نایب‌قهرمانی در لیگ برتر را دارند که دراماتیک‌ترین آن در لیگ چهاردهم به‌ثبت رسید که در روز جنجالی فوتبال ایران، تراکتوری‌ها با 58 امتیاز در فاصله یک امتیاز ی با سپاهان به مقام نایب‌قهرمانی رسیدند! این تنها نایب‌قهرمانی تراکتور دوران 16 تیمی‌شدن لیگ برتر فوتبال ایران است و 2 نایب‌قهرمانی دیگر سرخ‌پوشان در دوره‌های 18 تیمی به‌دست آمده است.

روزنامه گل

سیدیاسر رضوی - بعد از 6 فصل حضور در تراکتور به عنوان مالک این تیم، محمدرضا زنوزی عطای این افتخار را به لقایش بخشید و با واگذاری این تیم به هیات فوتبال آذربایجان شرقی، رسما از این تیم کناره گیری کرد. قهری که پیش از این هم به نوعی می توانستیم انتظار آن را داشته باشیم؛ آنجا که هواداران دیگر زنوزی را به عنوان یک ناجی در ورزشگاه صدا نمی زدند. با این حال در لیگ بیست و سوم، محمدرضا زنوزی با ریخت و پاشی که انجام داد و با آوردن ستاره های پرشمار به تبریز، به دنبال یک نتیجه گیری بود اما سرانجام کار او با سرمربیان نام آشنایی همچون جان توشاک، ژرژ لینکز، مصطفی دنیزلی، ارطغرل ساغلام، قربان بردیف و پاکو خمس طی این چند فصل کار کرد.

زنوزی در این چند فصل با ریخت و پاش های آنچنانی و آوردن ستاره های اسم و رسم دار خیلی تلاش داشت تا بتواند این تیم را به قهرمانی لیگ برتر برساند اما رویای او تا زمان واگذاری این تیم محقق نشد و به یک حسرت برای وی تبدیل شد. شرایطی که همان طور که گفته شد، لیگ بیست و سوم را به جنجالی ترین لیگ برای زنوزی تبدیل کرد تا جایی که در نهایت قید مالکیت تراکتور را زد و با واگذاری سهام باشگاه این تیم را در اختیار هیات فوتبال آذربایجان شرقی قرار داد تا موجی از نگرانی، ناامیدی، استرس، ابهام را برای هواداران و بازیکنان پرطمطراق تراکتور به وجود بیاورد. با این حال اما جالب است بدانید که او در این چند سال حضورش توانست رکوردهایی را جابه جا کند.

2 امتیاز بیشتر در آخرین فصل زنوزی با تراکتور

سرخ‌پوشان تبریزی در اولین فصل فعالیت زنوزی در نقش مالک، 52 امتیاز به‌دست آوردند و به مقام پنجم جدول رسیدند. در لیگ نوزدهم، تراکتوری‌ها با 50 امتیاز رتبه چهارم را به‌دست آوردند و در لیگ بیستم هم با وجود کسب 45 امتیاز آن‌ها موفق به حضور در جایگاه چهارم جدول شدند. شرایط در لیگ بیست‌ویکم برای تراکتوری‌ها بحرانی پیش رفت و آن‌ها با 31 امتیاز در رتبه سیزدهم کار خود را به پایان رساندند تا رفته‌رفته موج انتقادات بیشتری علیه مالکیت زنوزی ایجاد شود. تراکتوری‌ها فصل گذشته موفق شدند با هدایت قربان بردیف و پاکو خمس بهترین دوران مالکیت زنوزی را رقم بزنند و تراکتور با 52 امتیاز در رتبه چهارم جدول کارش را به پایان برد و جالبب آنکه در لیگ بیست‌وسوم، رکورد مشترک به‌ثبت رسیده برای تراکتوری‌ها از سوی بردیف و خمس شکسته شد؛ آن‌هم در حالی‌که در فصل اخیر، پاکو خمس، محمد نصرتی و البته حمید مطهری در مقاطع مختلف سکان هدایت تراکتور را برعهده داشتند و در نهایت سرخ‌پوشان تبریزی با 54 امتیاز رتبه چهارم جدول را به‌دست آوردند تا رکورد بیشترین امتیاز تراکتور در دوران خصوصی‌شدن این باشگاه در لیگ بیست‌وسوم به‌ثبت برسد!

سرنایب قهرمانی لیگ را گرفتند و یک قهرمانی جام حذفی!

سرخ‌پوشان تبریزی سابقه 3 بار نایب‌قهرمانی در لیگ برتر را دارند که دراماتیک‌ترین آن در لیگ چهاردهم به‌ثبت رسید که در روز جنجالی فوتبال ایران، تراکتوری‌ها با 58 امتیاز در فاصله یک امتیاز ی با سپاهان به مقام نایب‌قهرمانی رسیدند! این تنها نایب‌قهرمانی تراکتور دوران 16 تیمی‌شدن لیگ برتر فوتبال ایران است و 2 نایب‌قهرمانی دیگر سرخ‌پوشان در دوره‌های 18 تیمی به‌دست آمده است. تراکتوری‌ها در لیگ‌های یازدهم و دوازدهم هم موفق به کسب عنوان نایب‌قهرمانی شدند که در لیگ یازدهم این عنوان با کسب 66 امتیاز در 34 مسابقه برای تراکتور به‌دست آمد تا رکورد بیشترین امتیاز سرخ‌پوشان تبریزی در لیگ یازدهم به‌ثبت رسیده باشد. کارنامه تراکتور در دوران مالکیت محمدرضا زنوزی نشان می‌دهد که سرخ‌پوشان به جز کسب یک عنوان قهرمانی در جام حذفی، نتوانسته‌اند افتخار ویژه دیگری را به‌دست آورند و حسرت قهرمانی در لیگ برتر همچنان به دلِ هواداران تراکتور مانده است! نکته مهم اینکه آیا برای حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2 در فصل آینده، باید چشم‌انتظار قهرمانی سپاهان در جام حذفی باشند و در غیر این‌صورت، شانسی برای حضور در رقابت‌های آسیایی فصل آتی ندارند! با این وجود باید اشاره داشت که رکورد بیشترین امتیاز در دوران مالکیت زنوزی در فصل اخیر شکسته شد که اتفاق جالب‌توجهی محسوب می‌شود؛ به‌ویژه آنکه اگر مالک تراکتوری‌ها از تصمیم خود برای واگذاری سهام باشگاه منصرف نشود و فصل آینده مالکیت تراکتور در اختیار شخص دیگری باشد!

#پیج رسمی روزنامه گل #تراکتور #زنوزی
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها