پرسپولیس در خط حمله به بزرگتر از لوکادیا نیاز دارد
101542
درخشان: اوسمار باید حفظ و حمایت شود!
19 خرداد 1403 11:47
وحیدرضا عبدی نژاد - گفتگویی را با حمید درخشان در مورد قهرمانی پرسپولیس و حواشی و تنشهای بین سرخابی ها  پس از برگزاری هفته آخر و البته سایر موضوعات فوتبالی ترتیب دادیم؛ که شما را به خواندن آن دعوت می کنیم...

روزنامه گل

وحیدرضا عبدی نژاد - گفتگویی را با حمید درخشان در مورد قهرمانی پرسپولیس و حواشی و تنشهای بین سرخابی ها پس از برگزاری هفته آخر و البته سایر موضوعات فوتبالی ترتیب دادیم؛ که شما را به خواندن آن دعوت می کنیم...

حمید آقای درخشان در ابتدا تحلیل شما از علل اصلی قهرمانی سرخپوشان و عوامل بسیار موثر در آن چیست؟

ببینید در ابتدا جمله معروفی در جهان فوتبال وجود دارد راجع به تیم های قهرمان و موفق که می‌گوید تاثیرگذارترین عامل موفقیت یک باشگاه، تیم پشت سری آن است که متشکل از مدیرعامل و هیئت مدیره و پس از آن کادر فنی و نهایتاً سایر اعضای تیم از جمله بازیکنان هستند که خوشبختانه همه این عوامل در قهرمانی پرسپولیس نقشهای مهمی داشتند و موفق بودند چرا که با همه مشکلات و مالی و غیر مالی و مختلف که پرسپولیس داشت باز هم باشگاه پرسپولیس بر همه مشکلات چیره شد. حتی گاها مشکلات داوری به ضرر ما هم شده بود ولی نهایتاً با اتحاد و همدلی به قهرمانی رسیدند. ضمناً نکته بسیار مهم این است که ما مشکلات مان را در درون خودمان حل کردیم و به دیگران نسبت ندادیم و با بهانه جویی در دیگران ندیدیم و به جام رسیدیم، ما نشان دادیم که یک تیم کاملاً حرفه‌ای هستیم که به بهترین شکل با غلبه بر مشکلات به قهرمانی رسیدیم.

شما خودتان به شخصه تا دقایق آخر که بازی مساوی بود امیدواری زیادی برای پیروزی و قهرمانی پرسپولیس داشتید؟

من کاملاً امیدوار بودم چرا که پرسپولیس سوار بر بازی بود و بارها خلق موقعیت می کرد، بچه ها تا لحظات آخر می‌جنگیدند و پرسپولیس کاملا امیدوارانه برای هدفش تلاش کرد، در آخر هم خوشبختانه همان اتفاقی که باید می‌افتاد، رخ داد و به گل رسیدیم و جشن قهرمانی..

موافقید که گولسیانی مهم‌ترین گل عمر دوران ورزشی‌اش را زد؟ نظرتان راجع به این مدافع موثر گرجی چیست؟

او تاثیرگذارترین بازیکنی بوده که از اوایل فصل در تیم ایفای نقش کرده است و کاملا نقش موثر و مهمی در قهرمانی پرسپولیس دارد. می‌شود گفت او از شاخص‌ترین‌ها بود.

به غیر از گولسیانی که چهره خاص هفته آخر بود، کدام بازیکنان پرسپولیس در هفته آخر بیشتر خوش درخشیدند؟

همه بچه‌ها عالی کار کردند به نظر من خط دفاعی ما عالی کار کرد ، همینطور هافبکهای ما ولی ما در خط حمله مشکلاتی داریم که امیدوارم در فصل آینده تجدید نظری انجام شود . تصور می‌کنم با یک تفکر خوب بتوانیم در خط حمله مهره‌های بهتری را جذب کنیم یادمان باشد در آسیا حریفان قدری داریم که فوق ستاره‌هایی دارند، بنابراین در خط آتش مان مهاجمان بسیار بزرگتر (حتی بزرگتر از امثال لوکادیا ) می‌خواهیم...

منظورتان از یک مهاجم بزرگ در خط حمله، یک مهاجم داخلی است یا صرفا یک مهاجم خارجی خوب؟

متاسفانه ما در لیگ مان مهاجم خیلی بزرگ و آنچنانی نداریم که بخواهیم جذب کنیم منظور من مهاجم بزرگ خارجی است، جا دارد بگویم که ما در لیگمان با فقر مهاجم خوب مواجه هستیم. طارمی و سردار در خارج از ایران( مهاجمان خیلی خوب ما) هستند ولی ما در لیگ داخلی مان با فقدان مهاجمان کارآمد و خیلی بزرگ مواجه هستیم بنابراین پرسپولیس باید فقط به فکر مهاجم بزرگ خارجی باشد.

راجع به جنگ‌های روانی که اخیراً کادر فنی و مدیریت آبی‌ها برای پرسپولیس ایجاد کرده است و کلاً جدل‌های اخیر سرخابی‌ها نظرتان چیست؟

در مجموع اعتقاد دارم که آنها با دستان خودشان از قهرمانی دور شدند همانطور که عرض کردم ما مشکل مان را در باشگاه خودمان کاملاً حل کردیم و به دیگران کاری نداشتیم ولی آنها برعکس این جریان رفتار کردند و در یک کلام نظر من این است که آنها خودزنی کردند. وقتی یک تیم برای هفته‌ها صدر نشین است و سپس به یکباره صدر نشینی را واگذار می‌کند پس معلوم می‌شود که یک جای کارشان به شدت می‌لنگد. در آخر اینکه فدراسیون فوتبال باید سختگیری‌هایی بکند و به این داستان‌ها ورود کند مثلاً با جریمه‌های مالی و برخوردهای جدی‌تر باعث شود تا کاملاً از این جنگ‌های روانی و تهمت‌ها جلوگیری شود.

و به بهانه اخبار جدیدی که از بازداشت رئیس سابق کمیته داوران شنیدیم ، راجع به ماجراهای فساد در فوتبال مان صحبت کنید

فساد که در فوتبال ما بیداد کرده است و متاسفانه سال‌ها وجود داشته. امیدوارم این برخوردهای قاطعانه ادامه‌دار باشد و همین تنبیه‌های سخت باعث شود گام بزرگی در جهت مبارزه با فساد برداشته شود و دیگران هم که گرایش به این فساد دارند به قولی حساب کار را بکنند و از این کار دست بکشند تا فساد در فوتبالمان هرچه زودتر ریشه کن شود و به امید آنکه سلامت به فوتبال مجدداً برگردد.

باز به ماجرای پرسپولیس برگردیم حالا که به پایان فصل رسیدیم شما تا چه حد موافق تغییر و تحولات در پرسپولیس و یا حتی کادر فنی آن هستید؟ اصلا به نظرتان تیم دست نخورده بماند یا تغییراتی لازم است؟

اولاً اعتقاد دارم که برای فصل بعد بهتر است اوسمار حفظ و حمایت شود و اولویت سرمربیگری تیم باشد چرا که اولاً او شناخت خوبی به باشگاه و بازیکنان دارد پس باید دست او را باز بگذارند تا معلوم شود کدام‌ها را می‌خواهد و نمی‌خواهد اگر آنچه که نیاز دارد برای او تامین کنند مسلماً برای فصل بعد و مخصوصاً لیگ قهرمانان آسیا تیم مقتدری خواهیم داشت قطعاً ما در خط هافبک و مخصوصاً حمله نیاز به بازیکنان جدیدتری داریم و تغییراتی لازم است حتی در خط دفاع هم احتمالا نیاز به بازیکن داریم‌.

صحبت از لیگ قهرمانان فصل بعد شد شما به موفقیت و حتی رسیدن پرسپولیس تا پای فینال لیگ قهرمانان فصل آینده امیدوار هستید؟

موفقیت مطلق فقط برای دیگران نیست ما هم با تلاش زیاد می‌توانیم به موفقیت‌های بزرگی برسیم اگر ابزارهای لازم را داشته باشیم می‌توانیم به فینالیست شدن و حتی قهرمانی لیگ قهرمانان فکر کنیم و با برنامه‌ریزی و تلاش فراوان درست می‌توانیم به این مهم دست پیدا کنیم.

راستی، ستاره درخشان فینال لیگ قهرمانان از نظرتان؟

فکر می‌کنم وینیسیوس فوق ستاره میدان بود و بازیکنی که علاوه بر سرعت، تکنیک بالایی دارد. معتقدم این بازیکن خاص، خلاق و فوق العاده است.


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها